چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۱۰
شهردار تهران:

همه سامانه‌های شهرداری وارد مدار شد/ سامانه‌ها را بر اساس احتیاط قطع کردیم/ تلاش دشمن ناکام ماند/ شهر تهران نیازمند بازطراحی و نوسازی است

شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 802692
زاکانی گفت: از همان لحظه که این اختلال رخ داد، تیم ما مستقر و بسیج شدند و همین موضوع منجر به این شد که دشمنان در ادامه کار خود ناکام بمانند.
همه سامانه‌های شهرداری وارد مدار شد/ سامانه‌ها را بر اساس احتیاط قطع کردیم/ تلاش دشمن ناکام ماند/ شهر تهران نیازمند بازطراحی و نوسازی است
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه افتتاح ایستگاه مترو ۱۷ شهریور اظهار داشت: پنج شنبه هفته پیش هجمه‌ای به سامانه‌های شهرداری تهران وارد شد، دشمنان طراحی کرده بودند که بعد از ظهر آن روز بتوانند به دوربین‌های ما دسترسی داشته باشند و تا شب این دسترسی را به سیستم‌های نرم افزاری و اطلاعات توسعه دهند.

وی افزود: از همان لحظه که این اختلال رخ داد، تیم ما مستقر و بسیج شدند و همین موضوع منجر به این شد که دشمنان در ادامه کار خود ناکام بمانند.

شهردار تهران اعلام کرد: سامانه‌ها را بر اساس احتیاط قطع کردیم. تقریباً تمامی سامانه‌ها از روز سه شنبه آماده بودند اما به واسطه دریافت ضرایب امنیتی و اینکه خدای نکرده بد افزاری نباشد، از صبح شنبه وارد مدار شدند.

زاکانی گفت: از پنج شنبه تحویل گیری سامانه‌ها صورت گرفته است و از امروز به صورت رسمی در اختیار همه قرار گرفت.

وی به بازطراحی شهر تهران، اظهار کرد: پایتخت ۱۱ خط مترو دارد که از این تعداد هفت خط به بهره برداری رسیده و چهار خط، یا راه‌اندازی نشده و یا برای مثال خط ۱۰ در ابتدای راه قرار دارد و خط ۱۱ نیز در مرحله تنظیم تفاهم‌نامه است.

شهردار تهران با بیان اینکه ۱۳۸ ایستگاه در این چهار خط پیش بینی شده است، تصریح کرد: برای افق ۱۴۲۰ برنامه ریزی شده که تا ۱۹ سال آینده، تهران از خدمات پیش‌بینی شده برای مترو بهره‌مند شود و توسعه اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه گلوگاه اصلی این طرح، منابع مالی است، تصریح کرد: بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این رویکرد مورد نیاز است و اگر قرار باشد سال ۱۴۲۰ طرح تکمیل شود، عدد نجومی را به خود اختصاص خواهد داد.

زاکانی با تأکید بر اینکه برای کاهش فاصله زمانی و دادن این وعده به مردم که طرح ۲۰ ساله در طول پنج سال به نتیجه برسد باید منابع را تأمین کنیم، گفت: ما در حال حاضر مشکل فنی و عمرانی، شرکت های مرتبط و مواردی از این قبیل نداریم، مشکل ما منابع مالی است.

وی ادامه داد: امسال برای مترو شش هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده اما اعتبار مورد نیاز برای تکمیل هفت خط و راه‌اندازی چهار خط دیگر، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است.

شهردار تهران با بیان اینکه خلق امکان با محیط پیرامونی ایستگاه‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تیرماه سال قبل شورای عالی شهرسازی الزام کرد که شهرداری تهران، بافت پیرامونی ایستگاه ها را تغییر دهد و الگوی جدیدی را تعریف کند که در کشورهای دیگر این الگو مورد توجه قرار گرفته و پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی با اعلام اینکه ما این طرح را ناظر به نوسازی شهری قرار دادیم، تصریح کرد: اگر ۳۲۵ نقطه در شهر تهران را به صورت کانونی مورد توجه قرار دهیم و ۳۰۰ تا ۶۰۰ متر پیرامون آن را بررسی کنیم و بارگذاری انجام دهیم، کسانی که در این محدوده زندگی می کنند، منتفع شده و ارزش افزوده برای املاک آنها در نظر گرفته خواهد شد.

زاکانی گفت: با طرح مورد نظر، امکانی ایجاد می شود که مردم با ما مشارکت کنند و از این مشارکت استفاده می‌شود تا انتفاع عمومی با توسعه مترو حاصل شود. از طرفی مشکل حمل و نقل و آلودگی هوا نیز مدیریت خواهد شد چراکه با این اقدام به جای ۱۴۳ ایستگاه ۳۲۵ ایستگاه و به جای هزار و ۵۰۰ واگن چهار هزار واگن خواهیم داشت و مردم تسهیلات ویژه ای را دریافت خواهند کرد.

زاکانی تأکید کرد: با دو بانک وارد مذاکره شدیم و از طریق تسهیلات بانکی و همکاری با پیمانکاران، در نیمه دوم سال ۶ ایستگاه را افتتاح خواهیم کرد و اگر منابع بیشتری تأمین شود تعداد ایستگاه های بیشتری نیز احداث خواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها و ضرورت‌های طرح های ما، مناسب سازی است، خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه عنوان شده مولفه‌های استاندارد در این ایستگاه و برخی ایستگاه‌ها هنوز تدوین نشده است؛ سازمان های بیمه گر به دلیل همین موضوع بیمه نمی کنند.

وی افزود: آسانسورها خریداری شده اما به دلیل عدم تنظیم مولفه ها هنوز بارگذاری نشده است. در حال پیگیری هستیم که با تنظیم چارچوب ها، امکان فراهم شده و عقد قرارداد سازمان های بیمه گر انجام شود تا بتوانیم خدمات رسانی را در این زمینه انجام دهیم.

وی با اشاره به انجام روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار سفر با مترو در تهران، یادآور شد: در افق ۱۴۲۰ با توسعه ایستگاه ها، ۱۰ میلیون جابجایی صورت خواهد گرفت و اگر بتوانیم در سال ۱۴۰۵ این اقدام را انجام دهیم، مردم آسایش و بهره مندی ویژه ای را تجربه خواهند کرد و منابع آن نیز از سوی مردم تأمین شده و سود آن نیز به آنها از طریق توسعه زیرساخت ها پرداخت خواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه قرارگاهی در ماه‎‌های اخیر تشکیل شده و به زودی رویکرد جدیدی را در شهر دنبال خواهیم کرد، گفت: سه یا چهار ماه پیش، این پیشنهاد آماده و ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۷۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه متروی هفدهم شهریور هزینه شده تصریح کرد: اجرای آن هفت سال به طول انجامیده و امکان تقاطعی با خط ۶ مترو را فراهم می کند. پیوستگی بین سایر خطوط را نیز با  فعالیت این ایستگاه شاهد خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مثلا دیگه باید چکار می کردن ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
هر کاری خواستند کردند،کاری کنید تکرار نشود!
United States
تلاش دشمن ناکام ماند !!!
Iran, Islamic Republic of
.....
بهادر
Iran, Islamic Republic of
.


هیچ سامانه ای تا این لحظه ساعت 18 روز شنبه فعال شده .
....//؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
الان كه ساعت 8:20 صبح يكشنبه 22 خرداد مي باشد هيچ سامانه اي فعال نيست.
Iran, Islamic Republic of
پس چرا زاكاني مي گويد همه سامانه ها فعال شده اند؟.
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
هیچ چیزی فعال نیست
Iran, Islamic Republic of
چه کردید که اینهمه دشمن دارید.