پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۱۰

«سلام فرمانده» همچنان خار چشم بدخواهان +تصاویر

شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 802634
پس از توییت بی‌سند یکی از خبرنگاران حوزه موسیقی علیه «سلام فرمانده» برخی کانال‌های تلگرامی هم این ادعا را مطرح کردند اما این موضوع چقدر صحت دارد؟
«سلام فرمانده» همچنان خار چشم بدخواهان +تصاویر
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سرود «سلام فرمانده» این روزها ورد زبان نوجوانان و جوانان و حتی بزرگسالان شده،اما این سرودی که  پیشکشی است به امام زمان(عج)، توسط جریانی مورد حمله قرار گرفته و صدای بدخواهان زیادی پیدا کرده است.

به تازگی یک خبرنگار حوزه موسیقی مدعی شده که این اثر موسیقی، نسخه کپی شده ای از یک اثر عربی است و برای ادعای خودش هم یک فیلم را منتشر کرده است.

   پیش از بررسی این کلیپ نکته کلی در خصوص این چنین ادعاها «انتشار فیلم ها با کیفیت پایین است» تا در وهله نخست به مخاطب قدیمی بودن این کلیپ‌ها القا شود و در وهله دوم کسی نتواند لب خوانی و بررسی درستی از این کلیپ داشته باشد.
 
*  بررسی‌ها نشان می‌دهد این تصاویر مربوط به مراسم جشن تکلف دختران عراقی در کربلا در دو هفته پیش است که روی آن صدا گذاری شده است.
 


 
فیلم اصلی مراسم جشن تکلیف و سرود اجرا شده را ببینید:
   
* بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که صدای سرود عربی روی فیلم همان نسخه عربی همین سرود سلام فرمانده است که چند هفته پیش در رسانه ها منتشر شده بود درحالی که نسخه فارسی این کار با صدای ابوذر روحی به مناسبت نیمه شعبان در روزهای آخر سال گذشته منتشر شده است.

حتی برخی دیگر از کارشناسان حوزه موسیقی معتقدند که همین نسخه عربی با استفاده از سیستم کارائوکه (karaoke) استفاده شده و حتی دقت در همین کلیپ نشان می‌دهد صدای خواننده اصلی(ابوذر روحی) در پس زمینه همین موسیقی عربی هم قابل شنیدن است.
 
بعد از انتشار: ابوذر روحی هم با انتشار فیلم کوتاهی شائبه کپی بودن این اهنگ این سرود را تکذیب کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
سلام فرمانده از آثار برتر موزیک جهان است و تا ابد خواه درخشید...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
تا کور شود هر آن کس که نتواند دید
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله فعلا که داره خوب جهانی میشه تا الان در بیشتر از 40 کشور این سرود توسط خود مردم اون کشورها خونده شده و ان شالله به زودی زود جلوی خود حضرت خوانده خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
یه سرود برای امام زمان عج رو نتونستید تحمل کنید؟!
Iran, Islamic Republic of
یه شعر ساده و بی آلایش ببین چقدر اینها رو عصبانی کرده و پس ببین ان شالله خود حضرت ظهور کنه این جماعت اسلحه هم دستشون می گیرن برای جنگیدن با امام زمان
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا باید از این آقا بدلیل نشر اکاذیب شکایت کرد . می دانید اینکارها چقدر هزینه فرهنگی دارد ..
Iran, Islamic Republic of
چه کپی باشه چه اصل! چه فارسی باشه چه عربی یا ترکی وپاکستانی یا هندی و به هرزبان دیگه! و اصل سلام فرمانده به هرزبانی و هرزمانی درست شده باشه! مهم اینه که ادای احترام به امام زمان هستش! .
محسن ۳۱ ساله از تهران
Iran, Islamic Republic of
سلام فرمانده خیلی قشنگ بود.
سلام بر حضرت مهدی.
زنده باد رهبری عزیز سید علی خامنه ای..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
....