جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

منصوری: کمبود برق در پایتخت جدی است

شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب: 802602
استاندار تهران با بیان اینکه این استان با کمبود جدی برق مواجه است، گفت: در اوج مصرف برق با کسری حدود سه هزار مگابایتی برق مواجه هستیم.
منصوری: کمبود برق در پایتخت جدی است
به گزارش جهان نيوز، محسن منصوری با اشاره به فصل تابستان و افزایش مصرف برق به خبرنگار ایرنا گفت: کمبود برق یکی از مشکلات جدی استان تهران است که متاسفانه در سال‌های اخیر و در دولت‌های گذشته این مشکل بزرگ تدبیر نشد.

وی افزود: به تازگی تفاهم نامه‌ای با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق وزارت نیرو با استانداری منعقد شد که در مدت دو تا سه سال آینده حدود یک هزار مگابایت به ظرفیت تولید برق استان تهران اضافه شود.

استاندار تهران ادامه داد: در این تفاهم نامه قرار شد به ازای تخصص زمین و سایر اقدامات پشتیبانی از سوی استانداری و اداره برق استان نیروگاه‌های خورشیدی در نقاط استان ایجاد شود.

قطع برق خانگی خط قرمز است
وی در خصوص قطع برق خانگی که همه ساله در فصل تابستان روی می‌دهد، گفت: تلاش داریم که این اتفاق امسال روی ندهد و قطع برق خانگی و تجاری خط قرمز استانداری است و تلاش داریم با خاموشی صنایع پر مصرف و همچنین تغییر شیفت کاری برخی صنایع از روز به شب جلوی این کار را بگیریم.

استاندار تهران با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم که در فصل تابستان صرفه جویی در مصرف برق داشته باشند، گفت: اگر خانواده‌های تهرانی در فصل تابستان حدود پنج تا ۱۰ درصد صرفه جویی بکنند به اندازه دو تا سه نیروگاه به مجموعه برق استان تهران اضافه خواهد شد به همین منظور از مردم می‌خواهیم در زمینه مصرف برق صرفه جویی داشته باشند.

وی با اشاره به تغییر ساعت ادارات دولتی نیز گفت: این اقدام نیز در زمینه صرفه جویی در مصرف برق انجام شد که امیدواریم با تدابیر مدیریتی و صرفه جویی مردم خاموشی در مصارف خانگی و تجاری انجام نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بخدا فقط کافیه هر کسی دو تا لامپ یا وسیله برقی اضافه رو از برق بکشه و مشکل برق حل میشه
نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
در شهرهای تابع استان تهران از جمله شهریار بخصوص روستاهایش از اول خرداد فقط روزی سه ساعت آب هست و آبفا اعلام کرده تا پایان شهریور این وضع ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
خونه های که برق نمای ساختمان تا صبح روشن یا بعضی تابلوهای مغازه ها رو قطع کنید