شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲

پیش‌بینی حضور ۵ میلیون زائر ایرانی در «پیاده‌روی اربعین»

چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 802425
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم بین 4 تا 5 میلیون زائر اربعین داشته باشیم، گفت: این حرکت از 10 لغایت 25 صفر است و خدمات ما در قالب 25 پایگاه خواهد بود.
پیش‌بینی حضور ۵ میلیون زائر ایرانی در «پیاده‌روی اربعین»
به گزارش جهان نيوز، سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر در گفت‌وگو با فارس درباره «برنامه این مرکز برای اربعین سال جاری چیست؟»، اظهار داشت: سه جلسه ستاد مرکزی اربعین برگزار شده است و برنامه‌ها  از کمیته‌های مختلف خواسته شده است.

وی ادامه داد:ما کمیته امداد و نجات هستیم؛یعنی مسئولیت درمان زائران اربعین در عراق برعهده هلال احمر است؛به طوری که درمان در داخل کشور تا لب مرز برعهده وزارت بهداشت و سازمان اورژانس و آن سمت مرز نیز برعهده هلال‌احمر است. 

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با بیان اینکه همکاری تنگاتنگی با وزارت بهداشت داریم، افزود:  امسال فکر می‌کنیم استقبال برای پیاده روی اربعین خیلی بیشتر از سال‌های قبل باشد؛ به طوری که حدس می زنیم بین 4 تا 5 میلیون نفر در اربعین به کربلا مشرّف شوند.

مرعشی خاطرنشان کرد: این حرکت از 10 لغایت 25 صفر است که خدمات‌دهی را انجام می‌دهیم و خدمات ما در قالب 25 پایگاه خواهد بود که اگر این تعداد پایگاه‌ها افزایش پیدا نکند، قطعاً کمتر نخواهد شد.

 وی ادامه داد: تعداد درمانگاه‌هایی به تناسب فواصل تعیین شده در مسیر کربلا و نجف داریم. در نجف و کربلا محل درمانگاه‌ها مشخص شده است؛ضمن اینکه با بیمارستان‌های عراق نیز که با ما همراه هستند صحبت شده و تیم‌های ما نیز در آنجا مستقر می‌شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر متذکر شد:مثلاً در بیمارستان الحسین هر سال یک تیم پزشکی ما که شامل متخصصین مختلف است استقرار پیدا می‌کند و یک بخش از بیمارستان به موضوع درمان اختصاص پیدا کرده و به زائران ایرانی و عراقی خدمات ارائه می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اميدوارم سازمان حج و زيارت براي زوار اربعين کمکار باشه
Iran, Islamic Republic of
مهم اینه که طرف عراقی هم آمادگی این جمعیت رو داشته باشه. مردم عراق حتما برای زوار امام حسین این آمادگی را دارند، اما دولت عراق چی؟؟؟؟؟؟؟