شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۵

رهبرانقلاب بر پیکر مرحوم دعائی نماز میت اقامه کردند +فیلم

سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 802384
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور در کنار پیکر مرحوم حجت‌الاسلام سیّدمحمود دعائی ضمن قرائت فاتحه، بر آن یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) نماز میت اقامه کردند.
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر مرحوم دعائی
به گزارش جهان نيوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز دوشنبه (۱۴۰۱/۰۳/۱۶) با حضور در کنار پیکر مرحوم حجت‌الاسلام سیّدمحمود دعائی ضمن قرائت فاتحه، بر آن یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) نماز میت اقامه کردند. در این مراسم جمعی از خانواده و بستگان مرحوم حجت‌الاسلام دعائی نیز حضور داشتند.

حجت‌الاسلام سیّدمحمود دعائی از مبارزان قدیمی نهضت و انقلاب اسلامی و همراهان امام خمینی رحمةالله علیه در زمان تبعید ایشان در نجف بود. وی در اوائل سال ۱۳۵۸ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق انتخاب شد و از اردیبهشت ۱۳۵۹ با حکم امام رحمةالله علیه بعنوان سرپرست مؤسسه اطلاعات منصوب شد. شش دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از دیگر سوابق این روحانی فروتن و ساده‌زیست است که عصر یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ به لقاءالله پیوست.

رهبر انقلاب روز گذشته نیز با صدور پیام تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام سیدمحمود دعائی، ضمن اشاره به صفا، سلامت نفس، ارادت عمیق و راسخ وی به امام بزرگوار و انقلاب، تفضلات الهی را برای آن مرحوم مسالت کردند.

فیلم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
چقدر زیبا آقاجان ما برای سید اخلاق نماز خواندند و دعا کردند. مرحوم دعایی رو خدا رحمت کنه انشاءالله
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا دعایی مهربانی مثال زدنی داشت، چند بار در نمایشگاه دیدمشان و صحبت کردیم
Iran, Islamic Republic of
تعجب عده ای از دوستان ناراحت شدند که چرا حضرت اقا برای حجه الاسلام دعایی چنین پیام صمیمی داده اند
برخی تندروها عبرت بگیرند و بیاموزند از رهبری
Iran, Islamic Republic of
خداحافظ ای مرد اخلاق و الگوی مروت و‌صداقت و خیرخواهی.