جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

اولیانوف: روسیه با قطعنامه ضدایرانی شورای حکام همراه نخواهد شد

سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 802372
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بار دیگر تأکید کرده مسکو با قطعنامه ضد ایرانی آمریکا و کشورهای اروپایی که قرار است در شورای حکام آژانس ارائه شود همراه نخواهد شد.
روسیه: با قطعنامه ضد ایرانی همراه نخواهیم شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بار دیگر تأکید کرده مسکو با قطعنامه ضد ایرانی آمریکا و کشورهای اروپایی که قرار است در شورای حکام آژانس ارائه شود همراه نخواهد شد.

اولیانوف در توییتر نوشت: «واضح و واضح‌تر می‌شود که قصد کشورهای غربی مشارکت‌کننده در مذاکرات وین برای تصویب قطعنامه‌ای در خصوص ایران در نشست فعلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای برجام بسیار مضر است. روسیه به هیچ وجه با چنین قطعنامه‌ای همراه نخواهد شد.»

کشورهای اروپایی عضو برجام (انگلیس، آلمان و فرانسه) به همراه ایالات متحده آمریکا در نتیجه رایزنی‌های اخیر با مقام‌های رژیم صهیونیستی، قصد دارند در نشست جاری شورای حکام که از روز گذشته(دوشنبه) در وین آغاز شده، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را علیه ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه دهند که احتمالا روز چهارشنبه بررسی خواهد شد. این سند ضمن تکرار برخی ادعاهای بی اساس، خواستار همکاری ایران با این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد شده است.  

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه در گفت‌ وگو با جوسپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هشدار داد که هرگونه اقدام سیاسی در آژانس، با واکنش متناسب، موثر و فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دستشون درد نکنه