پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

بایدن: مدارس آمریکا به کشتارگاه بدل شده‌اند

جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 802027
رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اوج گیری خشونت‌های ناشی از آزادی‌های حمل سلاح در این کشور گفت‏‏ مدرسه‌های آمریکا به کشتارگاه بدل شده‌اند.
بایدن: مدارس آمریکا به کشتارگاه بدل شده‌اند
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در نطقی تلویزیونی در واکنش به بحران حاکم بر جامعه کشورش به علت اوج گیری خشونت‌های ناشی از آزادی‌های مربوط به حمل سلاح و تیراندازی جمعی اذعان کرد که مدرسه‌های آمریکا به کشتارگاه بدل شده اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، بایدن با اشاره به بازدیدش از شهر «یووالده» در تگزاس گفت: ما در مقابل مدرسه ابتدایی «راب»، در مقابل ۲۱ صلیب برای ۱۹ دانش آموز کلاس سوم و چهارم و دو آموزگار ایستادیم. این قربانیان بی گناه در کلاس درسی که به کشتارگاه تبدیل شده بود، به قتل رسیدند. مدرسه‌های بسیار زیاد دیگری وجود دارد که ممن است این موضوع در آنها روی دهد. مکان‌های روزمره‌ای که اینجا در آمریکا به کشتارگاه بدل شده‌اند.

او با اذعان به اینکه زندگی خانواده این افراد و کودکان هرگز شبیه گذشته نخواهد شد، گفت: آن‌ها برای همه ما یک پیام داشتند؛ کاری انجام دهید! فقط کاری انجام دهید! به خاطر خدا، کاری انجام بدهید! بعد از فاجعه «کلمباین»، پس از «سندی هوک»، بعد از «چارلستون»، بعد از «اورلاندو»، بعد از «لاس وگاس»، بعد از «پارکلند»، هیچ کاری انجام نشده است. این بار (اهمال در این زمینه) نمی‌تواند درست باشد. این بار، ما باید در واقع کاری انجام دهیم! مسئله‌ای که ما با آن رو به رو هستیم، وجدان است؛ عقل سلیم است.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به این آمار تکان دهنده که «در طول دو دهه گذشته، دانش آموزان مدرسه‌ها بر اثر اسلحه بیشتر از مجموع افسران پلیس کشیک و ارتش فعال کشته شده‌اند» افزود: به این فکر کنید! تعداد بچه‌ها بیشتر از پلیس‌های در حال انجام وظیفه توسط اسلحه کشته شده‌اند. تعداد بچه‌ها بیشتر از سربازانی است که با اسلحه کشته شده‌اند. به خاطر خدا، ما حاضریم چقدر قتل عام دیگر را بپذیریم؟ پیش از اینکه بگوییم بس است، چند جان آمریکایی بی گناه دیگر باید گرفته شود؟ دیگر بس است. می‌دانم که نمی‌توانیم جلوی هر فاجعه‌ای را بگیریم. اما این کاری است که باید انجام دهیم. این چیزی است که اکثریت قاطع مردم آمریکا معتقدند ما باید انجام دهیم. این چیزی است که خانواده‌های بوفالو و یووالده در تگزاس به ما گفتند که باید انجام دهیم.

بایدن در پایان تاکید کرد: ما باید سلاح‌های تهاجمی و خشاب‌های با ظرفیت بالا را ممنوع کنیم و اگر نمی‌توانیم سلاح‌های تهاجمی را ممنوع کنیم، باید سن خرید آن‌ها را از ۱۸ به ۲۱ سال افزایش دهیم.

پیش از این روزنامه ایندیپندنت در گزارشی با توجه به تیراندازی‌های خونین اخیر آمریکا انفعال مقامات دولتی آمریکا درباره تیراندازی‌های جمعی در این کشور را نتیجه لابی اسحله عنوان کرده بود.

ایندیپندنت نوشت: شرکت‌های اسلحه سازی این مقامات را در سمت هایشان نگه داشته اند و اگر هر یک از آن‌ها از کشتار‌های جمعی که انجمن ملی اسلحه و حامیان آن عامل گسترش آن هستند، انتقاد کند، هدف این شرکت‌ها و انجمن مزبور قرار می‌گیرند و در مبارزات انتخاباتی شکست خواهند خورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصلاح‌طلبا یه وقت این اعترافو نشنون....ناراحت میشن حیوونیا.....آخه قبله آمالشونه