پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ورود توده جدید گرد و غبار به کشور

جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 802014
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، در روزهای شنبه و یکشنبه توده گرد و خاک از کشورهای همسایه غربی به نوار غربی کشور انتقال می یابد.
ورود توده جدید گرد و غبار به کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش بینی هواشناسی، از امروز تا دوشنبه در بخش‌هایی از شمال غربی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

طی پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش بینی می‌شود.

در روزهای شنبه و یکشنبه انتقال توده گرد و خاک از کشورهای همسایه غربی به نوار غربی کشور دور از انتظار نیست.

دوشنبه در نواحی شمال غرب و غرب و سه شنبه علاوه بر این نواحی در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌های از مرکز، افزایش سرعت باد و در نواحی مستعد، خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

از امروز تا پایان هفته، با استقرار هوای گرم، روند تدریجی افزایش دما برای اغلب نقاط کشور پیش بینی می‌شود.

طی روز دوشنبه و سه شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش دما محسوس خواهد بود؛ همچنین طی پنج روز آینده با ماندگاری توده هوای گرم، با نفوذ جریانات مرطوب جنوبی، هوای استان خوزستان شرجی خواهد بود.

امروز و فردا تنگه هرمز مواج خواهد بود؛ همچنین طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *