دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تیتر معنادار خبرگزاری آمریکایی بعد از رحلت امام خمینی(ره)

پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 801941
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد‌پرس، با اشاره به حضور یکپارچه مردم در خیابان‌ها و دل‌های سوگوار و چشمان اشکبار آنها، در گزارش خود آورده بود «‌خمینی بعد از غروب دوباره طلوع کرده است».
تیتر معنادار خبرگزاری آمریکایی بعد از رحلت امام خمینی(ره)
به گزارش جهان نيوز، این روزها، سالگرد رحلت حضرت امام -رضوان‌الله تعالی‌علیه- را پیش‌روی داریم بزرگمردی از سلاله پاک رسول خدا‌(ص) که سقف ظلمانی دنیای استکبار‌زده را شکافت و غباری از تحریف و بد‌اندیشی و کج‌اندیشی که در گذر ده‌ها قرن بر چهره پاک اسلام ناب محمدی‌(ص) نشسته بود را زدود و اسلام ناب را همانگونه که در صدر بود به دنیای تشنه عدالت و معنویت ارائه فرمود و این نسخه شفا‌بخش را بار دیگر و پس از هزارو چند صد سال بر کرسی حاکمیت نشاند.

نظام سلطه جهانی سراسیمه در مقابلش به تخاصم ایستاد و شیطان بزرگ تمامی دنباله‌های ریز و درشتش را به میدان فراخواند و‌... امروز که بیش از ۴۳ سال از آن روزها می‌گذرد، همانگونه که امام راحل ما فرموده بود نتوانسته است هیچ غلطی بکند و نظام برخاسته از انقلاب با زعامت و رهبری بزرگمرد دیگری از سلاله پاک رسول خدا‌(ص)، توفنده و پُر‌شتاب پیش می‌رود. روزنامه کیهان ستون گفت و شنود امروز خود را به بریده‌ای از یک یادداشت که به همین مناسبت نوشته شده، اختصاص داده است؛

آن شب خبر رسیده بود که حال حضرت امام-رضوان الله تعالی علیه- به شدت رو به وخامت نهاده است. در سپاه آماده‌باش داده شده بود. دل‌ها از نگرانی به حنجره‌ها کوچ کرده بود و چشم‌ها خیس اشک بود. دست‌ها به دعا بلند و هق هق‌گریه‌ها امان از دعا گرفته بود.

آن شب، مسئولیت پیگیری اخبار، مخصوصاً‌ گزارش خبرگزاری‌های خارجی به نگارنده سپرده شده بود. آن روزها از موبایل و اینترنت و سایر وسایل و تجهیزات ارتباطی این روزها خبری نبود، چند خط تلفن بود و تلکس خبرگزاری‌های خارجی... با برادران سپاهی مستقر در بیت حضرت امام(ره) در تماس دائم بودیم. خبرها تلخ و ناگوار بود. ساعت
۲۲ و بیست و چند دقیقه بود که آن واقعه تلخ و دردناک اتفاق افتاد. یکی از برادران سپاهی مستقر در بیت امام، در حالی که ‌گریه امانش نمی‌داد گفت « امام رفت»...
و دقایقی بعد، تماس گرفته و گفتند قرار است خبر رحلت حضرت امام فردا منتشر شود.

صبح فردا -‌۱۴ خرداد- وقتی این خبر از رادیو پخش شد که «روح خدا به خدا پیوست» گویی در «‌صور اسرافیل» دمیده‌اند، مردم از پیر و جوان و زن و مرد و کودک بر سرزنان به خیابان‌ها ریختند و ایران سیاهپوش شد... دشمنان بیرونی که سال‌ها در انتظار آن روز بودند، زبان به شادی از کام بیرون کشیدند و خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد «پایان عمر خمینی، آغاز فروپاشی جمهوری اسلامی است»!...

محل کارم را ترک کردم و به میان خیل عظیم مردم عزادار در خیابان‌ها رفتم. ساعت ۱۱ صبح بود که به محل کارم در سپاه بازگشتم. یکسره به سراغ تلکس‌های خبری رفتم... همان خبرگزاری آمریکایی آسوشیتد‌پرس، با اشاره به حضور یکپارچه مردم در خیابان‌ها و دل‌های سوگوار و چشمان اشکبار آنها، در گزارش خود آورده بود «‌خمینی بعد از غروب دوباره طلوع کرده است».

در فاصله کوتاهی بعد از رحلت حضرت امام(ره)، رهبری و امامت امت به بزرگمرد دیگری از سلاله پاک رسول خدا(ص) منتقل شد. انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن در دوران رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رخدادها و حوادث بزرگی را تجربه کرد و با توطئه‌های سنگین و بی‌وقفه‌ای از سوی دشمنان تابلودار و جریانات آلوده داخلی رو‌به‌رو شد ولی علی‌رغم همه دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها، به راه نورانی خود ادامه داده است و گام‌های بلندی به سوی نقطه مطلوب برداشته شد. گام‌هایی که برخی از آنها به معجزه شبیه بوده و هست.

در این دوران بسیاری از آنچه امام راحل ما پیش‌بینی و آرزو کرده بود به دست خلف حاضر او به حقیقت پیوست. ایران به قدرتمندترین کشور منطقه با نقش تعیین‌کننده در عرصه بین‌المللی تبدیل شده است و می‌رود تا به قول امام راحلمان سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح کند ... و کرده است و می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *