جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

راز اصلی موفقیت کریستین رونالدو

چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۴۲
کد مطلب: 801692
در این بخش به بررسی ویژگی های فیزیولوژیکی و شخصیتی منحصر به فرد رونالدو می پردازیم که در موفقیت او بی تاثیر نبوده است.
راز اصلی موفقیت کریستین رونالدو
به گزارش جهان نيوز به نقل از افکار نیوز، کریستیانو رونالدو ، بی شک یکی از بهترین بازیکنان فوتبال تاریخ جهان فوتبال است که نه تنها در دنیای فوتبال فوق‌العاده حرفه ای عمل می کند بلکه در زندگی خصوصی خود نیز موفق بوده و هیچگاه بی‌خیال موفقیت و تلاش نمی‌شود و اهل توقف نیست تا شماره 7 تمام نشدنی به همه ثابت کند تلاش و استمرار فاکتوری مهم برای موفقیت است.

در این بخش به بررسی ویژگی های فیزیولوژیکی و شخصیتی منحصر به فرد رونالدو می پردازیم که در موفقیت او بی تاثیر نبوده است.

ویژگی های فیزیولوژیکی رونالدو

تیپ بدنی رونالدو منحصر به فرد است و این بازیکن همانند ورزشکاران پرورش اندام بدنی با عضلات تفکیک یافته و منسجم دارد.

عضلات تفکیک یافته و منسجم قابلیت تولید نیرو را افزایش می دهد و قدرتی بسیار بالا به همراه می آورد.

تمرینات بدنسازی منظم در کنار فوتبال عامل به‌وجود آمدن چنین عضلاتی در این بازیکن شده است.

رونالدو برای اینکه انگیزه لازم را برای تمرینات سخت مدام خود داشته باشد، همیشه با فردی که قدرت بدنی مشابه خودش دارد، ورزش می کند تا انگیزه بیشتری برای این کار داشته باشد.

داشتن اندامی چون رونالدو، کار ساده ای نیست اما اگر هدفی مانند او داشته باشید، با رعایت رژیم های غذایی و ورزش، می توانید به اندام ایده ال تان برسید.

منحصر به فردترین ویژگی بدنی رونالدو

برای تعیین سطح آمادگی ورزشکاران یکی از مهم ترین شاخصه ها اندازه گیری درصد چربی است.

ورزشکارانی که سطح چربی بدنشان کم باشد، از چابکی بالا، قدرت عضلانی بالا، توانایی سوخت و ساز بالا و... برخوردار خواهند بود.

ایده آل ترین محدوده درصد چربی برای ورزشکاران حرفه ای در بازه 7 الی 10 می باشد اما کریستیانو رونالدو درصد چربی در حدود 7 دارد، درصد چربی که کمتر ورزشکاری می‌تواند، داشته باشد.

در بین ورزشکاران تنها یوساین بولت (دوندهٔ جامائیکایی دو سرعت) درصد چربی برابر با رونالدو دارد و در دنیای فوتبال کسی این مزیت بدنی رونالدو را ندارد.

راز شوت‌های سرکش و سهمگین رونالدو

آنچه سبب موفقیت رونالدو در دنیای فوتبال شده است، ویژگی بدنی اوست.

همانطور که می‌دانید شوت‌های سرکش و سهمگین رونالدو در جریان بازی و ضربات پنالتی زبانزد اهالی فوتبال می باشد، علت شوت های قوی این بازیکن را می توان داشتن پاهای قدرتمند و عضلات درگیر در آن، عضلات شکمی قوی برای تثبیت تنه، بالا تنه ای قدرتمند برای حفظ تعادل عنوان کرد که تمامی این جزئیات در کریستیانو رونالدو مشاهده می شود.

واسطه داشتن عضلات قوی در ناحیه پای شوت هایی با قوس های عجیب و فرودهای ناگهانی دارد، چیزی که در دنیای فوتبال موجب تمایز او شده است.

رونالدو ستاره فوتبالی بی رقیب در سرعت

یوسِین بولت دوندهٔ جامائیکایی دو سرعت و سریعترین انسان جهان است که رکورددار کنونی و قهرمان المپیک دو 100 متر و 200 متر دنیاست.

جالب است بدانید بولت رفیق غیر فوتبالی رونالدو است که این بازیکن در کنار او به تمرینات ویژه می پردازد.

تمرینات ویژه رونالدو در کنار بولت، باعث حرفه ای شدن سبک دویدنش شده تا جایی که رونالدو در یکی از بازی‌های خودش برابر اتلتیکومادرید موفق شد با استارتی خارق‌العاده 96 متر را در 10 ثانیه طی کند.

سرعتی که بسیاری از بازیکنان فوتبال آرزویش را دارند. علاوه بر تمرین و تلاش ویژگی بدنی رونالدو مانند داشتن تار‌های عضلانی تند انقباض و به کارگیری مفید این تار‌ها و آمادگی بالای قلبی تنفسی سبب شده سرعت رونالدو و استارت‌های انفجاری او در بازی فوتبال بسیاری از مدافعان را میخکوب او نماید.

پروازهای دیدنی رونالدو در مستطیل سبز

اگر از علاقمندان به فوتبال باشید، حتما ضربات سر رونالدو با پروازهای دیدنی او را به یاد می آورید، پرش هایی که این بازیکن را از سایر بازیکنان فوتبال متمایز می کند.

راز پرش های عجیب رونالدو هنگام زدن ضربات سر را می توان عضلات چهار سر ران و همسترینگ، قدرت ساق ها و عضله دو قلوی وی دانست.

این بازیکن موفق به انجام پرشی به ارتفاع 78 سانتی‌متر شده است پرشی که در دنیای فوتبال شگفت انگیز بوده و تنها بسکتبالیست های NBA آنرا انجام می دهند.

سبک زندگی ستاره کم رقیب دنیای فوتبال

رونالدو نه تنها به ورزش و تناسب اندام برای ساخت بدنی پر قدرت و عضلانی اهمیت می دهد بلکه شماره هفت دوست داشتنی رژیم غذایی منحصر به فرد خود را دارد، رژیمی که به ساختن بدنی عضلانی کمک می کند چرا که ساختن بدن عضلانی کریستیانو رونالدو که امروز در ورزشگاه‌ها می‌بینید، تنها با ورزش کردن امکان‌پذیر نیست و به تغذیه سالم و درست ورزشکار بستگی دارد.

اسرار رژیم‌غذایی خاص رونالدو

در ادامه به رژیم خاص غذایی رونالدو می پردازیم:
 
  • روزی 6 وعده غذا در روز

    رونالدو به جای خوردن 3 وعده در روز 6 وعده غذایی کوچک می خورد.

    صبحانه برای کریس مهمترین وعده روزانه اش است و توجه کافی به آن نشان می دهد تا انرژی کافی داشته باشد.

    او در وعده صبحانه از پروتئین و کربوهیدرات های خوب مانند میوه، ماست کم چرب، غلات، تخم مرغ و شیر استفاده می کند.

    ناهارهای او شامل پاستای سبک به همراه سالاد است تا ویتامین ها و املاح لازم را به همراه مقدار مناسبی پروتئین مرغوب دریافت کند.

    یکی از غذاهای منوی شام این ستاره سینه کبابی مرغ لوبیا سبز برنج قهوه ای و میوه به عنوان دسراست.

    ماهی بخش مهمی از رژیم‌غذایی او را تشکیل می‌دهد. غذای مورد علاقه اوبرای شام bacalhau a braz است که مخلوطی از ماهی کاد، پیاز، سیب‌زمینی نازک و تخم‌مرغ می باشد.

    ستاره پرتغالی به عنوان میان وعده در طول روز هم نان تست و آووکادو سرو می‌کند.
غذای مخصوص رونالدو در رستوران

رونالدو روی رژیم غذایی خود تاکید زیادی دارد و همیشه غذای تازه می‌خورد و هرگز غذای منجمد مصرف نمی‌کند.

او اغلب در رستوران استیک و سالد می خورد اما این بازیکن گاهی نیز پیتزا سفارش می دهد و در کنار فرزندان خود میل می کند، او معتقد است، اگر همراه فرزندانش گاهی پیتزا نخورد، زندگی کسل کننده خواهد شد.

اجتناب از الکل

پدر رونالدو، خوزه دینیس آویرو، جزو طبقات پایین اجتماع بود، او یک مرد الکلی بود، به همین دلیل رونالدو از همان بچگی از مشروبات الکی تنفر داشته و هنوز هم به آنها لب نزده است.

او برای حفظ وضعیت بدن خود نه تنها به مشروبات الکلی لب نمی زند بلکه آب بسیار نوشیده و از مصرف نوشیدنی‌های گازدار خودداری می کند.

او در یورو 2020 با برداشتن قوطی کوکاکولا از مردم خواست به جای نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار، آب بخورند.

اهمیت به خواب

از نظر رونالدو خواب تاثیر زیادی در تناسب اندامش دارد.

او می گوید:«ماهیچه ها برای ترمیم خود، به استراحت نیاز دارند که خواب بهترین زمان است.»

او 8 ساعت خواب مفید شبانه دارد.

اجتناب از مصرف شیرینی

ملی‌پوش پرتغالی تغذیه ویژه ای دارد و از یک متخصص تغذیه که روز‌های حضورش در رئال‌مادرید با او کار می‌کرده، کمک می گیرد.

در رژیم غذایی رونالدو پروتئین بالا، مقدار زیادی کربوهیدرات کامل، میوه و سبزیجات قرار دارد و او از خوردن غذا‌های شیرین خودداری می‌کند.

ویژگی‌های شخصیتی «کریس» رمز و راز موفقیت در مستطیل سبز

با کمی سرچ در مصاحبه ها و اخبار منتشر شده از کریستیانو رونالدو میتواند به رازهای موفقیت آن که در ادامه خواهیم گفت پی ببرید.
 

معنابخشی «رونالدو» به جاه‌طلبی اصولی


یکی از ویدئو‌های پربازدید و فراموش‌نشدنی کریس این است که او درجوانی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران می گوید که بهترین بازیکن فوتبال من هستم و حاضران در ویدئو به او و ادعایش می‌خندند.

این سخن نشان از غرور بیش از حد رونالدو نیست بلکه می توان آن را به اعتماد به نفس بالایش ربط داد.

بی شک یکی از رموز موفقیت رونالدو خود باوری و اعتماد به نفس این بازیکن است چرا که یک انسان با اعتماد به نفس می‌تواند احساس خوبی به خود داشته باشد، ارزش خود را بداند، قابلیت‌ها، مهارت‌ها، نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد اما افراد دارای اعتماد به نفس ضعیف، مورد قبول و علاقه هیچ فردی قرار نمی گیرند.
 

رونالدو جنگنده ای در زندگی و فوتبال


یکی دیگر از رموز موفقیت رونالدو به روحیه تلاشگر و جنگنده او مربوط می شود، روحیه ای که سبب شده بر مشکلات غلبه کند و با وجود مشکلات مالی خانواده و داشتن پدری معتاد به الکل دست از تلاش بر ندارد و همیشه تلاش نماید که بزرگ‌ترین و بهترین باشد.

او در فوتبال هم مانند زندگی تا دقیقه 90 تلاش می‌کند و خیلی زود تسلیم نمی شود و می‌تواند سرنوشت یک بازی را تغییر دهد.

رونالدو در زمان فوتبال با اعتماد به نفس، آمادگی کامل و کاری می کند که هم تیمی هایش به چیزی غیر از برد فکر نکنند
 

جسارت رمز موفقیت رونالدو


رونالدو در زندگی هر جایی که ببیند و احساس کند، جایی برای پیشرفت ندارد، در برنامه زندگی‌اش تغییراتی ایجاد می کند، جسورتر از این حرف‌هاست که بترسد و دست از هدفش بردارد.

او برای رسیدن به این سطح از موفقیت و مهارت و...، بار‌ها حتی برنامه خواب و خوراک خودش را عوض کرده و وقتی دید که در اسپانیا جایی برای پیشرفت ندارد، لالیگا را ترک نمود و زمانی که مشاهده کرد، در ایتالیا به آن چیزی که می خواهد، نمی رسد راهی انگلیس شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وفقط همچین کسی میتونه رکورد علی دایی رو بزنه./.