شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

وام ودیعه مسکن به سود بانک‌هاست نه مستأجران

دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 801665
عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه "وام ودیعه مسکن به‌سود بانک‌هاست تا مستأجران"، گفت: امروز اجاره‌نشینی در شهرها به یک آرزو تبدیل شده است.
وام ودیعه مسکن به سود بانک‌هاست نه مستأجران
به گزارش جهان نيوز، عبدالله اوتادی عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با تسنیم درباره کمک‌ودیعه مسکن، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار 100 میلیون تومان وام کمک‌ودیعه مسکن به مستأجران تهرانی پرداخت می‌شود؛‌ سود این وام بیش از 52 میلیون تومان است که به‌نظر می‌رسد بیشتر به‌سود بانک‌ها باشد تا اجاره‌نشین‌ها.

وی افزود: بانک‌ها بزرگ‌ترین سوداگران و دلالان بازار مسکن کشور هستند و با دخالت در بازار باعث شده‌اند خرید مسکن برای خیلی‌ها آرزو شده است.

وی تصریح کرد: قبلاً خرید ملک آرزو بود، امروز اجاره‌نشینی در شهرها به یک آرزو تبدیل شده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مشاوران املاک گفت: ایران تنها کشوری است که چنین سودهایی از سوی بانک‌های آن دریافت می‌شود.

اوتادی با بیان "امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که برنامه‌های حمایتی به‌نفع اجاره‌نشین‌ها باشد"، اضافه کرد: مستأجران قشر ضعیف جامعه هستند و دولت باید با برنامه‌های حمایتی واقعاً کمک‌حال آنها باشد.

وی یادآور شد: اقساط این وام حدود 2.5 میلیون تومان است، این مبلغ را باید به هزینه‌های زندگی و اجاره‌بهایی که به مالک پرداخت می‌شود اضافه کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *