جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

آبله میمونی به حیوانات خانگی هم منتقل می‌شود!

يکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 801588
بر اساس اعلام سازمان امنیت سلامت بریتانیا, احتمال سرایت بیماری آبله میمونی به حیوانات خانگی وجود دارد و مبتلایان آبله میمون باید از دست زدن به حیوانات خانگی خودداری کنند.
آبله میمونی به حیوانات خانگی هم منتقل می‌شود!
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حدود یک ماه از شیوع بیماری ابله میمونی در جهان می‌گذرد و این بیماری به معضلی برای بسیاری از کشورهای جهان و به‌ویژه کشورهای اروپایی تبدیل شده است. این ویروس که نخستین بار در سال 1958 از میمون‌هایی که با اهداف پژوهشی نگهداری می‌شدند به انسان منتقل شد, توانایی انتقال از انسان به  انسان را دارد و اخیراً نیز در ارتباط با احتمال انتقال آن به سایر حیوانات از جمله حیوانات خانگی هشدار داده شده است.

به تازگی سازمان امنیت سلامت بریتانیا اعلام کرده است که بیماران مبتلا به آبله میمون باید از دست زدن به حیوانات خانگی خودداری کنند. جربیل‌ها، همسترها و سایر جوندگان می‌توانند در معرض ابتلا به این بیماری باشند و این نگرانی وجود دارد که ممکن است این بیماری در بین جمعیت حیوانات گسترش یابد.

سازمان امنیت سلامت بریتانیا توصیه کرده که این حیوانات خانگی باید به مدت سه هفته از خانه فرد مبتلا خارج شوند و از آن‌ها آزمایش گرفته شود. با وجود ادعای سازمان امنیت سلامت بریتانیا مبنی بر احتمال انتقال بیماری از انسان به حیوانات خانگی, دولت بریتانیا می‌گوید تا به حال هیچ موردی در بین حیوانات خانگی مشاهده نشده است و در حال حاضر خطر گسترش آن در میان حیوانات کم است.
برچسب ها: آبله میمون
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها دست از شیوع کرونا برداشتند. حالا تو نیجریه توسط چهار آزمایشگاه بیولوژیکی. آبله میمونی. را. در دنیا گسترش دادند
ننگ ابدی بر شیطان بزرگ