جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

شکستن گوش ۴۵۰ هزار تومان ناقابل

يکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 801554
با نگاهی به آگهی‌های صفحات شکستن گوش در فضای مجازی متوجه می‌شوید که نیاز نیست حتما ورزشکار باشید تا گوشتان را بشکنند؛ فقط کافی است کمی سرکیسه را شل کنید.
شکستن گوش ۴۵۰ هزار تومان ناقابل
به گزارش جهان نيوز به نقل از هپمشهری آنلاین، «شکستن گوش به صورت تضمینی، بدون درد و خونریزی زیر ۵ دقیقه، بدون بازگشت به حالت قبل، مدل دلخواه شما گل‌کلمی و حلزونی و.» این‌ها جملاتی است که در تبلیغات یکی از صفحات شکستن گوش در اینستاگرام خطاب به جوانان و ورزشکارانی که به شکستن گوش خود علاقه دارند، نوشته شده است. چراکه از گذشته‌های دور تا کنون «گوش شکسته» برای ورزشکاران رشته‌های مختلف از جمله کشتی، بوکس و رزمی حکم یک شناسنامه را دارد و هر کسی را با گوش شکسته می‌دیدیم، تصور می‌کردیم با یک ورزشکار حرفه‌ای سر و کار داریم. اما این روز‌ها انگار گوش شکسته‌های ورزش ادعایی ندارند و دور دور ورزشکارنما‌های گوش شکسته است و فرقی نمی‌کند طرف مقابل ورزشکار باشد یا نباشد همین که ببینند گوشش شکسته است، از او حساب می‌برند و احترامش می‌گذارند.

نوجوانان مشتری پروپا قرص
شکستن گوش ورزشکاران در جریان ورزش‌های سنگین رخ می‌دهد و در مدت زمان طولانی بر اثر اصطکاک شدیدی که به گوششان وارد می‌شود، غضروف گوش دچار خون‌مردگی یا به اصطلاح «هماتوم» می‌شود که فورا باید این خون مردگی تخلیه شود.

در غیر این صورت سبب کاهش شنوایی و بدشکلی گوش می‌شود. اما سوال اینجاست که یک ورزشکار حرفه‌ای چه نیازی به شکستن گوش خود دارد خواه یا ناخواه این اتفاق در مدت فعالیت ورزش حرفه‌ای برایش دیر یا زود رخ می‌دهد. از ورزشکاران که بگذریم این روز‌ها جوانانی که فعالیت ورزشی ندارند و حتی از کنار تشک کشتی رد نشده‌اند، تمایل دارند گوششان را بشکنند.

البته محدودیتی هم در این زمینه وجود ندارد و با نگاهی به آگهی‌های صفحات شکستن گوش در فضای مجازی متوجه می‌شوید که نیاز نیست حتما ورزشکار باشید تا گوشتان را بشکنند فقط کافی است کمی سرکیسه را شل و برای این کار غیرمتعارف اندکی هزینه کنید و البته هستند افراد سودجویی که از ساده لوحی برخی استفاده و از این راه درآمد کسب می‌کنند. در این میان نوجوانان مشتری پر و پا قرص افراد به اصطلاح «گوش شکن» هستند.
 

با گوش قبلی خداحافظی کنید
از روی کنجکاوری با یکی از افرادی که خودش را خبره شکستن گوش شکستن می‌داند، تماس می‌گیریم و خودمان را مشتری معرفی می‌کنیم. وقتی می‌پرسیم راست است که با شکستن گوش، سلامت گوش به خطر می‌افتد؟ او می‌گوید: «شکستن گوش هیچ آسیبی به گوش نمی‌زند و تأثیری روی شنوایی ندارد. ابتدا باید تصمیم قطعی خود را بگیرید، چون اگر گوشتان بشکند دیگر به حالت اولیه برنمی‌گردد و باید یک عمر با این موضوع کنار بیایید آیا می‌توانید چنین شرایطی را بپذیرید؟» علیرغم ادعا‌های مطرح شده توسط کاسبان گوش‌شکن، برخی از افرادی که گوششان در خارج از جریان ورزش و با روش‌های غیرمتعارف شکسته شده است، بعد از مدتی دچار عفونت گوش و کاهش شنوایی شده‌اند.
 

شکستن گوش با اعمال شاقه
تصور اینکه با دست خود گوش سالمتان را به دیگران بسپارید تا آن را بشکنند بسیار وحشتناک است. با کمی تحقیق متوجه می‌شویم که شکستن گوش به چند روش انجام می‌شود. از جمله با دو انگشت و فشار دادن غضروف گوش، با سکه و انبر‌های اصلاح شده البته در این میان برخی از افرادی که گوش خود را شکسته و از نتیجه راضی نبوده‌اند، اظهار می‌کنند که با انبر دست این کار را برایشان انجام داده‌اند که بسیار دردناک است. در میان صحبت با شخصی که ادعا می‌کند زیر ۵ دقیقه گوش را شکسته تحویل می‌دهد می‌پرسیم آیا با ابزار خاصی این کار را انجام می‌دهید؟ او می‌گوید: «بله با یک سری انبر‌ها اصلاح شده بدون درد و خونریزی این کار را انجام می‌دهم، اما گوشی که می‌شکند تا ۱۰ روز باید ضربه بخورد تا جا بیفتد وگرنه عفونت می‌کند.»

گل‌کلمی یا حلزونی؟! سلیقه شماچیست؟
اسامی مدل‌های گوش شکستن که در صفحات مجازی دیده می‌شود، کمی عجیب و حتی طنزآٖلود به نظر می‌رسد. مشتری حق انتخاب دارد و می‌تواند تعیین کند چه مدل گوش شکسته‌ای می‌خواهد، گل‌کلمی یا حلزونی. البته که افراد خبره گوش شکستن ادعا می‌کنند که نام کارشان «پلمب کردن» گوش است و اگر کسی بخواهد می‌تواند طرح دلخواه خودرا انتخاب کند.
 

۴۵۰هزار تومان برای گوش سالم
با افزایش نرخ تورم، قیمت گوش شکستن هم دستخوش تغییر شده است. یکی فرد مشغول در زمینه گوش شکنی، درباره قیمت این کار می‌گوید: «من زیر ۵ دقیقه گوش را بدون درد و خونریزی شکسته تحویل می‌دهم و ۴۵۰ هزار تومان می‌گیرم البته این مبلغ برای گوش سالم بوده و ترمیم گوش از پیش شکسته قیمتش بالاتر است.»، اما قیمت به اینجا ختم نمی‌شود با نگاهی به سایر صفحات مجازی با موضوع گوش شکستن، متوجه می‌شوید که اگر بخواهید گوشتان را مدل خاصی بشکنید مثلا گل کلمی یا حلزونی باید بالای یک میلیون هزینه کنید و این را هم باید بدانیدکه در این آشفته بازار هر اوستاکار گوش شکنی قیمت خودش را دارد.
 

جلوه هندزفری
افرادی که تمایل دارند گوششان را بشکنند، برایشان خیلی مهم است بتوانند مانند قبل از هندزفری استفاده کنند و گوششان مدلی شکسته شود که برای استفاده از هندزفری دچار مشکل نشوند که البته برای این درخواست هم در صفحات مجازی گوش‌شکن‌ها ادعا‌هایی دارند و عکس‌هایی منتشر می‌کنند که دیدن آن‌ها به افراد این اطمینان را می‌دهد که می‌توانند بعد از شکستن گوش از این وسیله استفاده کنند.

گوش شکسته در جنوب شهر به ارزش تبدیل شده است
شکستن گوش یک موضوع ورزشی، فرهنگی و اجتماعی است. اگر از بعدورزشی آن صرف‌نظر کنیم، بعد اجتماعی و فرهنگی آن بسیار پررنگ جلوه می‌کند. «محمدرضا زندمقدم» دانشیار دانشگاه آزاد و مربی کشتی دراین‌باره می‌گوید: «تصور اینکه هر کسی گوشش شکسته و کشتی‌گیر است، مرام لوتی‌گری دارد، کاملا غلط است. در جنوب شهر فرهنگ بیشتر نوجوانان و جوانان در باشگاه‌های ورزشی شکل می‌گیرد و متأسفانه در برخی از این باشگاه‌ها به‌جای آموزش مرام پهلوانی و تمرکز بر ورزش روی مسائل حاشیه‌ای توجه می‌شود که شکستن گوش هم از این قائده مستثنی نیست.

در اکثر محله‌های جنوب شهر گوش شکسته نماد با ابهت بودن و قدرت است. این تصور غلط در عین حال در میان نوجوانان بسیار رایج است که برای اینکه دیگران از آن‌ها حساب ببرند و به اصطلاح بترسند، باید گوششان شکسته باشد.»

او می‌افزاید: «در واقع گوش شکسته در جنوب شهر به یک ارزش منفی تبدیل شده است. این درحالی است که یک کشتی‌گیر حرفه‌ای در ابتدای مسیر ورزشی، مرام پهلوانی، خضوع، فروتنی و احترام به افراد جامعه را می‌آموزد و صرفا نباید هر فردی که گوشش شکسته است را کشتی گیر و پهلوان حساب کرد.»

او تأکید می‌کند: «شرایط اجتماعی حاکم بر محله‌ها باعث شکل‌گیری برخی رفتار‌های غیرمتعارف در نوجوانان می‌شود. شخصا شاگردی داشتم که بعد از دو ماه تمرین کشتی، گوشش شکست و دیگر به این ورزش ادامه نداد. براساس تجربه دیده‌ام که برخی دیگر از ورزشکارنما‌ها به عده‌ای سودجو مراجعه می‌کنند تا گوششان را بشکنند. به نظرمن فدراسیون و هیئت کشتی باید بر فعالیت این دسته از افراد که از طریق شکستن گوش، آن هم به صورت غیرمتعارف و خارج از جریان ورزش فعالیت می‌کنند، نظارت داشته باشند تا شاهد قوت گرفتن این جریان نباشیم.»
https://jahannews.com/vdcam6nay49nwm1.k5k4.html
jahannews.com/vdcam6nay49nwm1.k5k4.html
برچسب ها: گوش ورزش کشتی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مسخره است باید کشتی گرفت باید جنگید تا گوش بشکند صاحب گوشی که کشتی نگرفته و نجنگیده باشد در همان ابتدای درگیری شکست سختی خواهد خورد
Iran, Islamic Republic of
چقدر سیستم نظارتی کشور ردیفه....!!!!؟