پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۴

رانت ۵۰ هزار میلیاردی به پروازی‌ها

يکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 801550
بابت سفر با هواپیما به دهک پردرآمد بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه می‌دهیم.
به گزارش جهان نيوز، خراسان نوشت: کاربری با یک حساب سرانگشتی درباره 50 هزار میلیارد تومان یارانه‌ای که دولت سالانه به هواپیماسوارها پرداخت می‌کند، این گونه نوشت: «قیمت سوخت هواپیما در جهان بیش از یک دلار است اما در داخل به نرخ ۶۰۰ تومان به شرکت‌های هواپیمایی فروخته می‌شود! یعنی با مصرف سالانه 1.5 میلیارد لیتر، بابت سفر با هواپیما به دهک پردرآمد بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه می‌دهیم. حتی آبان ۹۸ که بنزین مردم عادی گران شد هم این نرخ تغییر نکرد!»

کاربری نوشت: «اگه دولت می‌خواد یارانه رو به اهلش بده باید یارانه‌ای رو که به پولدارها می‌ده قطع کنه و به دهک‌های پایینی بده. قطعا دهک‌های بالا هواپیما سوار می‌شن.» کاربری اما نوشت: «با بالا رفتن قیمت سوخت هزینه حمل و نقل هوایی هم بالا می‌ره و به همین نسبت قیمت تمام شده برخی محصولات افزایش پیدا می‌کنه.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
این منطق که فقط دهک های بالا سوار هواپیما میشن درست نیست ، چراکه منی که جزء اونا نیستم مجبورم برای بعضی از کارها از این وسیله نقلیه استفاده کنم مثل برای کارهای پزشکی و درمانی و ..... ولی کلا اینکه از دهک های پر درامد به نفع دهک های کم درامد باشه خیلی هم عالیه
Iran, Islamic Republic of
نرخ سوخت هواپیما رو هم بر اساس نفر به خود مردم بدن و نرخ سوخت رو آزاد کنند ضمن آنکه سوخت چند درصد هزینه بلیط رو شامل میشه؟؟؟؟؟
United States
.....
Iran, Islamic Republic of
.....