کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترموستات فن‌کوئل

8 خرداد 1401 ساعت 9:18


کنترل تهویه مطبوع را با ترموستات فن‌کوئل به‌ راحتی می‌توان تنظیم کرد. اما آیا با این توضیح کوتاه می‌توان نسبت به نحوه کار و چگونگی آن آشنایی پیدا کرد. ترموستات به همراه فن‌کوئل و چیلر یک ‌هوای مطبوع و بی‌نظیر را به وجود می‌آورد. دمای محیط را به کمک ترموستات فن‌کوئل به‌ راحتی می‌توان حفظ و ثابت نگه داشت. همان‌طور که در بالا توضیح دادیم ترموستات فن‌کوئل برای تنظیم دمای مطبوع مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در تمامی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی کاربرد خواهد داشت.

اگر می‌خواهید با ترموستات فن کوئل بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

 
ترموستات فن‌کوئل


سؤالات بسیاری در مورد ترموستات فن‌کوئل به ذهن تک‌تک افراد خطور خواهد کرد که با پاسخ به آن می‌توانند تصمیم بگیرند و یک خرید مناسب را نهایی و ثبت کنند. سؤالاتی از قبیل:

کدام یک از ترموستات فن‌کوئل‌ها به‌ راحتی تنظیم می‌شوند؟

چه مدل از ترموستات فن‌کوئل بهترین بازدهی را دارد؟

برای پاسخگویی به سؤالات بالا دمای ترموستات را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا متوجه شویم که این سیستم چگونه کارکردی دارد.

دما
تنظیم دمای ترموستات در فصل‌های مختلف بسیار متفاوت است و با دقت به آن و انجام به ‌موقع می‌توانید در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی کنید. یک نمونه برای شما مثال خواهیم زد. در روزهای زمستانی اگر ترموستات فن‌کوئل را  روی 20 درجه سانتی‌گراد قرار دهیم و در شب‌های زمستان سعی بر آن داشته باشیم که آن را کاهش دهیم یعنی ترموستات را بر روی 6 الی 10 درجه سانتی‌گراد بگذاریم. همین کاهش درجه در هزینه‌های نیز تأثیرگذار خواهد بود. یعنی شما حدوداً 5 الی 15 درصد هزینه‌ها را کاهش داده‌اید البته این یک برآورد تقریبی در طی یک سال خواهد بود.

در روزهای تابستان نیز دمای ترموستات را بر روی 23 الی 25 درجه سانتی‌گراد تنظیم نمایید. نکته قابل ‌ذکر این است زمانی که منزل شما به هوای مطلوبی رسید یعنی هوای منزل شما زمانی که کاهش یافت خنک‌سازی به‌ کندی انجام می‌شود. اعمال این تنظیمات بر روی ترموستات فن‌کوئل نیز در فصل تابستان بسیار نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های مصرفی خواهد داشت بنابراین به آن دقت کنید.
 
تنظیم ترموستات

تنظیمات ترموستات
تنظیمات ترموستات فن‌کوئل را  می‌توان در دو حالت دستی و یا اتوماتیک قرارداد. یک سوال به نظر شما کدام یک از این حالت‌ها موقعیت اتوماتیک یا موقعیت دستی بهتر خواهند بود.

اگر نسبت به تنظیماتی که در بالا اشاره شد آشنایی داشته باشید این را متوجه خواهید شد که انرژی ذخیره شده و کاهش هزینه‌ها با موقعیت اتوماتیک صورت خواهد گرفت. اما اگر ترموستات را در موقعیت دستی قرار دهید زمانی که شما تنظیمات ترموستات فن‌کوئل را روشن می‌کنید سیستم شروع به کار می‌کند و به‌ هیچ ‌عنوان تهویه هوا را در نظر نخواهد گرفت. اما در مورد موقعیت اتوماتیک این‌گونه نیست، زیرا این حالت کار سیستم را نسبت به درجه هوا یعنی گرمایشی و خنک‌کننده سیستم را تنظیم و بعد شروع به کار خواهد کرد.
 
انواع ترموستات

انواع ترموستات
ترموستات شاید به ‌ظاهر یک وسیله کوچک باشد اما همین عضو کوچک نقش بسزایی در تهویه مطبوع را بر عهده دارد. ترموستات فن‌کوئل امروزه از نظر عملکرد به دو دسته و از نظر کاربردی نیز به دو دسته آنالوگ و دیجیتالی تقسیم‌بندی خواهند شد.

1 ـ تک فصل: این نوع برای سیستم‌های گرمایشی کف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2 ـ دو فصل: این نوع از ترموستات مناسب برای فن‌کوئل‌ها خواهد بود.

سؤال دوم خود را به‌ خاطر دارید که چه مدل از ترموستات فن‌کوئل بهترین بازدهی را دارد؟ این سؤال را می‌خواهیم مورد بررسی قرار دهیم با ما همراه باشید.

برندهای بسیاری در بازارهای امروزی وجود دارند که یک از آن‌ها خصوصیات مختص به خود را دارند. اما اگر بخواهید بهترین انتخاب را داشته باشید که بعدها از خرید خود پشیمان نشوید ما به شما ترموستات هانیول را معرفی خواهیم کرد، زیرا یکی از برندی‌های معتبر و شناخته شده در سرتاسر دنیا  می‌باشد. همچنین تا به امروز توانسته نظر بسیاری از افراد را جلب نماید و به جرات می‌توان گفت جزئی از بهترین‌ها در زمینه ترموستات فن‌کوئل‌ها به شمار می‌آید.

ترموستات هانیول
گفتیم که ترموستات‌ها از نظر کاربرد به دودسته تقسیم خواهند شد. ترموستات هانیول نیز به دو دسته مجزا تقسیم‌بندی‌ شده است که هر یک از آن‌ها به نوبه خود جزء بهترین تهویه‌ها به شمار می‌آیند.

1 ـ ترموستات دیجیتال هانیول

2 ـ ترموستات آنالوگ هانیول
 
ترموستات هانیول

ترموستات دیجیتال هانیول:
یک محصول جدید و بروز شرکت هانیول به شمار می‌آید که در مدل‌ها و رنگ‌های بسیاری در بازارهای امروزی وجود دارد و شما می‌توانید به آسانی مطابق با سلیقه و محیط خود یکی از آن‌ها را انتخاب و نصب نماید. قابلیت‌های که ترموستات دیجیتال هانیول دارد از قبیل یک تایمر 12 ساعته بسیار شیک و زیبا که حالت مصرف بهینه در آن اجرا شده است. یکی از بهترین گزینه‌ها برای سیستم‌های دو و چهار لوله‌ای که با شیر قابل ‌کنترل هستند یعنی قطع و وصل آن‌ها توسط شیر انجام می‌شود.

مدل‌های مختلفی از ترموستات دیجیتال هانیول
ترموستات هانیولT6373: که به‌ صورت سقفی  برای کنترل شیر یا فن‌های دو لوله‌ای در سیستم فن کوئل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 TF428: یک نوع از ترموستات دیجیتالی هانیول به شمار می‌آید که به‌صورت سقفی و زمینی مورد استفاده است.

ترموستات هانیول TF228WN:  فن سه‌ سرعته، نمای زیبا و ذخیره تنظیمات از ویژگی‌های این مدل به شمار می‌آید.

همان‌طور که گفتیم ترموستات فن‌کوئل یک عضو کوچک برای سیستم تهویه هوا به شمار می‌آید که نقش بسیار کارسازی در تنظیمات خواهد داشت. به‌ وفور شاهد مدل‌های مختلفی از ترموستات‌ها در بازارهای امروزی هستیم که هر یک با ویژگی‌های مختص به خود تولید و عرضه شده‌اند. اما مواردی مانند تنظیم دما در آن بسیار حائز اهمیت است و این تنظیم دما چگونه صورت می‌گیرد دستی یا اتوماتیک که به بررسی آن پرداختیم و به نتیجه هم رسیدیم. تمامی این مطالب برای رسیدن به یک محصول بی‌نظیر و بدون عیب بود.

سخن پایانی
به کارگیری یک ترموستات فن‌کوئل در محیط اداری و یا منزل شخصی می‌تواند در هزینه‌ها و اعمال انرژی مفید واقع شود. شما به کسب اطلاعات در مورد این دستگاه و اجرای درست تنظیمات می‌توانید یک برنامه‌ریزی صحیح مالی داشته باشید. وب سایت‌های بسیاری در زمینه عرضه انواع سیستم‌های تهویه فعالیت دارند که یکی از آن‌ها وب سایت ترموستات کاران است. پس برای انجام یک خرید بی‌نظیر می‌توانید به سایت ترموستات کاران که در زمینه فروش ترموستات فعالیت دارد مراجعه فرمایید و تصمیم خود را نهایی و ثبت کنید.


کد مطلب: 801505

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/801505/ترموستات-فن-کوئل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com