جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نظر زاکانی درباره جراحی اقتصادی/سود ارز ترجیحی در جیب چند فرد مشخص می‌رفت

شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب: 801470
شهردار تهران با تأکید بر اینکه کشور در آستانه تغییرات جدی در حوزه اقتصادی است‌، گفت: از سال ۹۷ که ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور مطرح و ۲۷ قلم کالا با این ارز وارد شد، ما در مجلس مشاهده می‌کردیم که این پول و امکان برای مسیر درست هزینه نمی‌شود و در عمل به جیب چند نفر بیشتر نمی‌رود.
نظر زاکانی درباره جراحی اقتصادی دولت مردمی
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زاکانی در نوزدهمین کنگره سرداران و ۳۰۰ شهید محله وصفنارد بیان کرد: امروز کشور در آستانه تغییرات جدی در حوزه اقتصادی قرار گرفته است.

شهردار تهران ضمن اشاره به حضورش در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ۱۳۹۷ که ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور مطرح و ۲۷ قلم کالا با این ارز وارد شد، ما در مجلس مشاهده می‌کردیم که این پول و امکان برای مسیر درست هزینه نمی‌شود و در عمل به جیب چندنفر بیشتر نمی‌رود. چندنفری که آدم‌های مشخصی بودند و میلیاردها میلیارد امکان را از کشور برای خودشان اختصاص دادند.

زاکانی در ادامه عنوان کرد: مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۰ مصوب کرد که دولت وقت باید دست به اقدام اصلاحی بزند، اما دولت گذشته زیر بار اصلاح نرفت چرا که این اقدام بسیار سخت و سنگین است.

وی با بیان اینکه دولت قبل زیر بار اجرای قانون نرفت اما این دولت انقلابی اجرای قانون را قبول کرد، افزود: وظیفه اساسی دولت تبیین و تبلیغ درست از دلایل ماجرای طرح است.

همچنین دولت وظیفه دارد که امکانات مورد نیاز بازار و دسترس مردم را تأمین کند و باید توجه داشته باشد که این تأمین استمرار یابد و به زنجیره کالاهای اساسی تسری پیدا کند.

شهردار تهران با بیان اینکه دولت باید از دخالت سوءاستفاده کنندگان در تنظیم بازار جلوگیری کنند، عنوان کرد: همه باید دست به دست همدیگر دهیم تا امکانی را که چند نفر در کشور از آن بهره مند بودند را به دست مردم برسانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *