پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

حجاریان و ادعای ذبح دوم خرداد

نصرالله شفیعی
شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 801437
دوم خرداد از نظر حضور مردمی که در فضای آزاد سیاسی به کاندیدای مورد نظر خود رأی دادند یک حماسه بود؛ اما از جهت اینکه بعدا غربزدگان و لیبرال‌ها و وادادگان سیاسی و تجدیدنظرطلبان آن را در راستای یک جریان منحرف سیاسی مصادره کردند یک سیاه‌چاله بزرگ برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بود.
جهان نيوز - نصرالله شفیعی: سعید حجاریان به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد انتخابات دوم خرداد، توئیتی زده و نوشته: «دوم خرداد بزرگ‌‌ترین فرصت برای توسعه همه‌جانبه ایران بود؛ اما از سوی اقتدارگرایان ذبح شد». در باره این ادعای حجاریان نکاتی چند را یادآوری می‌کنم.

دوم خرداد از نظر حضور مردمی که در فضای آزاد سیاسی به کاندیدای مورد نظر خود رأی دادند یک حماسه بود؛ اما از جهت اینکه بعدا غربزدگان و لیبرال‌ها و وادادگان سیاسی و تجدیدنظرطلبان آن را در راستای یک جریان منحرف سیاسی مصادره کردند یک سیاه‌چاله بزرگ برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بود. مردم در انتخابات دوم خرداد 1376 با عدم رضایت از وضع موجود و با نفرت از عملکرد دولت هاشمی رفسنجانی تصمیم گرفتند به شخصی رأی دهند که بتواند وضعیت نابسامان آن دوره را به سامان برساند. از آن جهت که ناطق‌نوری را دنباله‌رو سیاست‌های هاشمی می‌دانستند علی رغم حمایت بسیاری از شخصیت‌ها به او رأی ندادند. خاتمی و همفکرانشان با توجه به موقعیت استثنایی که برایش فراهم شده بود با شعار تغییر وضع موجود؛ ولی همراهی پشت پرده با کارگزاران که حزب هاشمی بود وارد گود انتخابات شدند. در عین حال از سیادت خاتمی نیز برای جذب آراء مردم استفاده بردند. شعار درود بر سه سید فاطمی را فراموش نکرده‌ایم.

آقای حجاریان شما که خود یکی از تئوریسین‌های این دیدگاه بودید یادتان هست در آن دوران هشت ساله چه کاری با اعتقادات و آرمان‌های مردم کردید؟

اول از خودت شروع می‌کنم، یادت هست وقتی در فتنه 88 دستگیر شدی، چه اعترافی کردی؟ گفتی: قرار بود از تجربه بنیاد سوروس در جهت انقلاب رنگی استفاده کنیم. انقلاب‌های رنگی یعنی نابودی جمهوری اسلامی و روی کار آوردن یک نظام لیبرال غربی و آمریکایی.

تقابل با نظام جمهوری اسلامی در تعریفی که امام خمینی (ره) داشتند هدف پنهان همیشه شما بوده است.

ناگهان از ایده‌های چپ‌گرایانه و کمونیستی دهه شصت در دام سرمایه‌داری لیبرالیسم افتادید و حرکت به سوی اقتصاد سرمایه‌داری را سراب آرزوهای خود کردید.

با اعتقادات مردم بازی کردید و حماسه عاشورا را خشونت‌طلبی معنا کردید.

هشت سال دفاع مقدس مردم را زیر سؤال بردید و به بهانه جلوگیری از فضای خشونت‌طلبی در جامعه، تلاش کردید یاد و نام شهدا را از جامعه و سپس دل‌ها حذف کنید.

با کمال وقاحت گفتیتد تظاهرات علیه خدا هم اشکالی ندارد و این یعنی خدا در زندگی سیاسی و اجتماعی هیچ نقشی ندارد.

شعار جدایی دین از سیاست را سر دادید و با تمام توان مدافع سکولاریسمی شدید که محصول واکنش اندیشمندان غربی در برابر آیین تحریف شده مسیحیت بود.

شما قرآن را هم زیر سوال بردید و با کمال وقاحت آموزه‌های آن را مربوط به دوران کهن و عهد قبیله‌گرایی دانستید.

شما به صراحت مکتب امام خمینی را قدیمی و کهنه و از رده خارج معرفی کردید و آن را شایسته سپردن به موزه دانستید.

از رژیم اشغالگر قدس و به رسمیت شناختن و رابطه با این رژیم کودک‌کش دفاع کردید.

با انتشار روزنامه‌های زنجیره‌ای و فله‌ای و سیاه‌نمایی در کشور هر روز مملکت را دچار بحران جدیدی کردید.

دو فتنه بزرگ یکی در سال 78 و دیگری در سال 88 به راه انداختید و نظام را تا سراشیبی سقوط به پیش بردید.

شعار حاکمیت دوگانه را با هدف حذف ولایت‌فقیه و نهادهای انقلابی سر دادید و با تمام توان کوشش کردید نظام را از کارآمدی بیندازید.

فرهنگ ابتذال و گرایش به برهنگی فرهنگی را در میان نسل جوان گسترش دادید و بخش مهمی از فضای آزاردهنده جامعه امروزی محصول شجره خبیثه‌ای است که شما در آن روزها نهالش را کاشتید.

انفعال در سیاست خارجی نشان دادید و طمع دشمن را در حمله به ایران اسلامی دوچندان کردید، به طوری که بر خلاف شعارهای زیبایی که در تنش‌زدایی می‌دادید رئیس جمهور آمریکا ایران را محور شرارت معرفی کرد.

اگر نبود تدبیر رهبری، شما در همان زمان کشور را در باتلاق افغانستان فرو می‌بردید و دوباره جنگی ناخواسته را به کشور تحمیل می‌کردید.

با همراهی بیگانگان و جاسوسی برای آن‌ها و فتنه‌انگیزی در داخل، زمینه‌ساز تحریم‌های کمرشکن علیه مردم ایران شدید. بزرگ‌ترین تحریم‌ها از سوی دولت اوباما پس از فتنه 88 وضع شد.

مجلس ششم محصول افکار شما بود که جز ایجاد بحران و در نهایت تحصن برای به بن‌بست کشاندن نظام کارنامه قابل توجهی نداشت.

با ارائه طرح دوقلو و افزایش اختیارات ریاست جمهوری سعی کردید نظام را به چالش بکشانید و ضعف و ناکارآمدی دولت مورد حمایت‌تان را به پای ضعف در ساختار نظام بنویسید.

در اقتصاد نیز نتوانستید کارآمدی لازم را داشته باشید و هر روز بیش از پیش موجبات ناراحتی مردم را فراهم می‌کردید.
آقای حجاریان شما نام دوم خرداد را جعل کردید تا یاد سوم خرداد را از دل‌ها به فراموشی بسپارید. شما آن قدر دوم خرداد، دوم خرداد کردید تا پانزده خردادها و 22 بهمن‌ها را از صفحه سیاسی کشور حذف و به خیال خود فصل جدید لیبرالی و گرایش به غرب و اندیشه‌های سکولاریستی را جایگزین ارزش‌های انقلاب و اسلام ناب محمدی کنید. شما با نام دوم خرداد به جنگ 13 آبان رفتید و همقطاران شما با پشیمانی از اقدام بزرگ تسخیر لانه جاسوسی عزم آن داشتند شعار ملی مبارزه با استکبار جهانی را از صفحه روشن انقلاب اسلامی محو کنند. شما با تبلیغ و تکرار عنوان دوم خرداد اراده کردید فصلی از وادادگی سیاسی را به نمایش بگذارید تا سال‌ها مقاومت ملت ایران را در برابر جهان سلطه به یغما ببرید.

شما زبان به گلایه باز کرده‌اید که اقتدارگرایان دوم خرداد را ذبح کردند. جناب حجاریان آنچه موجب شد به تعبیر شما دوم خرداد ذبح شود ماهیت خود این جریان غربگرا بود. این جریان کف روی آب است و مگر کف چه مقدار می‌تواند دوام داشته باشد؟ شما خواستید با جعل عنوان دوم خرداد شجره طیبه 22 بهمن را به مسلخ ببرید و عروس بزک کرده خود را بر کرسی اقتدار بنشانید. شما بر پایه «مالها من قرار» رجز خواندید و قطعاً نتیجه چنین اندیشه‌ای فروریختگی است. جان کلام اینکه جناب حجاریان ساختارشکنی خود را به حساب دیگران نگذارید. این شیوه همیشگی و ترفند دائمی شماست. آنجا که نمی‌توانید یا نمی‌خواهید به وظیفه قانونی خود عمل کنید با عنوان «نمی‌گذارند» توپ را را در زمین دیگران می‌اندازید. همان شعار کهنه‌ای که رئیس جمهورتان در آن دوران سیاه هشت ساله بر زبان می‌آورد. «نمی‌گذارند و من تدارکاتچی هستم».

جناب حجاریان اقتدارگرایان شما را ذبح کردند یا خودتان؟ مگر پس از آن دوران سیاه هشت ساله دوباره کاندیدای اصلی شما علی‌رغم نداشتن صلاحیت پا به میدان رقابت انتخاباتی نگذاشت؟ مگر همفکران دیگری از خود شما در نهمین دوره ریاست جمهوری در عرصه رقابت نبودند. چرا موفق نشدند مثل دوم خرداد 1376 دوباره رأی مردم را به دست آورند؟ اگر دیگر مثل گذشته رجزهای شما مخاطبی ندارد باید از مردم بصیر و فهیم ایران پرسید که با دل دریایی خود شما را پس زدند.

در اینجا مجال آن نیست که عملکرد شما را در آن هشت ساله سیاه به خوبی مرور کنیم. هر چند، بار دیگر تجربه تلخ حاکمیت شما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم را دیدیم و با تمام وجود لمس کردیم که چگونه دوباره مملکت را به قهقرا کشاندید.

هر چند کآزمودم از وی نبود سودم
من جرب المجرب حلت به الندامه

آقای حجاریان آرمان و اعتقادی که ریشه و اصالت داشته باشد به این زودی ریشه‌اش از خاک کنده نمی‌شود. این درختان بی‌ریشه هستند که گاه با یک تندباد از ریشه کنده می‌شوند.

اگر می‌بینیم درخت تنومند انقلاب اسلامی در برابر تمامی توفان‌ها راست‌قامت ایستاده و خم به ابرو نیاورده باید به ریشه‌اش بنگری که سر از کجا درمی‌آورد.

 «أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ،... وَمَثَلُ كَلِمَةٍ خَبِيثَةٍ كَشَجَرَةٍ خَبِيثَةٍ اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ مَا لَهَا مِنْ قَرَارٍ» (ابراهیم/24 و 26)

 [آيا نديده‌اى كه خدا چگونه مثل زد؟ سخن پاك چون درختى پاك است كه ريشه‌اش در زمين استوار و شاخه‌هايش در آسمان است ... و مثل سخن ناپاك چون درختى ناپاك است، كه ريشه در زمين ندارد و برپا نتواند ماند].
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
هر کس به حقایقی که به آقای شفیعی شک دارد،برود و مجموعه ی نوشته های آقای حجاریان را که در روزنامه های دوم خردادی نوشته و به صورت کتاب در آمده بنویسد..