پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تغییر مغز در طول دوران افسردگی

يکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۳۰
کد مطلب: 801380
محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا می‌گویند مغز در طول درمان افسردگی با تغییر مواجه می‌شود.
تغییر مغز در طول دوران افسردگی
 
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،  تقریبا ۴۰ درصد از بیماران مبتلا به افسردگی به دارو‌های ضد افسردگی پاسخ نمی‌دهند و از افسردگی مقاوم به درمان رنج می‌برند.

تحریک مکرر مغناطیسی مغز (rTMS) یک گزینه درمانی در اولویت برای افسردگی مقاوم به درمان است و به طور گسترده در سراسر جهان اجرا و استفاده می‌شود.

تحریک مغناطیسی مغز یا به‌طور دقیق‌تر تحریک مغناطیسی مغز از راه جمجمه (Transcranial magnetic stimulation) که به اختصار به آن "TMS" می‌گویند به یک روش تحریک مغناطیسی عصبی گفته می‌شود که بر روی نواحی کوچک و محدودی از مغز اعمال می‌شود.

اکنون محققان در یک مطالعه جدید نحوه تغییر مغز در طول تحریک مکرر مغناطیسی مغز را نقشه‌برداری کرده‌اند.

اگرچه اثربخشی آن ثابت شده است، اما مکانیسم‌های نهفته در پس تاثیرگذاری تحریک مکرر مغناطیسی مغز بر مغز به خوبی شناخته نشده است.

برای تعیین اینکه هنگام ارائه درمان تحریک مکرر مغناطیسی مغز چه اتفاقی برای مغز می‌افتد، دانشمندان بخش روانپزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا یک دور تحریک مغناطیسی مکرر مغز را در حالی که بیماران در داخل یک اسکنر ام آر آی (MRI) بودند اعمال کردند.

تحریک قشر خلفی‌جانبی پیش‌پیشانی، چندین ناحیه دیگر از مغز را فعال کرد.

این مناطق مختلف در عملکرد‌های متعددی از مغز از جمله مدیریت پاسخ‌های احساسی گرفته تا کنترل حافظه و حرکت دخیل هستند.

سپس بر روی شرکت کنندگان چهار هفته دیگر درمان تحریک مکرر مغناطیسی مغز اعمال شد.

دانشمندان به دنبال این بودند که ببینند آیا مناطق فعال با کاهش علائم افسردگی مرتبط هستند یا خیر.

دکتر "ویلا رودریگز" (Vila-Rodriguez) استادیار بخش روانپزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا گفت: ما متوجه شدیم مناطقی از مغز که در طول تحریک مکرر مغناطیسی مغز - اف‌ام‌آرآی همزمان فعال شده‌اند، به طور قابل توجهی با نتایج خوب و کاهش افسردگی مرتبط هستند.

اکنون دانشمندان در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه تحریک مکرر مغناطیسی مغز می‌تواند طیف وسیعی از اختلالات عصبی روانی را درمان کند.

آن‌ها همچنین در حال برنامه‌ریزی برای بررسی تحریک مغناطیسی مکرر مغز برای تقویت حافظه در بیمارانی هستند که علائم اولیه بیماری آلزایمر را نشان می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *