کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صبح جمعه انجام شد؛

حضور معاون اول رئیس جمهور در محل حادثه متروپل/ تاکید بر برخورد قاطع با خاطیان و مقصران/ مخبر: فساد گسترده‌ای در ماجرای «متروپل» رخ داده است

6 خرداد 1401 ساعت 14:03

معاون اول رییس‌جمهور صبح امروز(جمعه) بلافاصله پس از ورود به شهر آبادان در محل ریزش ساختمان متروپل حضور یافت و با توضیحات مسئولان مربوطه در جریان نحوه امدادرسانی به مصدومان، زوایای مختلف ریزش ساختمان و چگونگی عملیات آواربرداری قرار گرفت.


به گزارش جهان نیوز، دکتر مخبر در این بازدید میدانی که استاندار خوزستان، رییس جمعیت هلال احمر، مقامات محلی و متصدیان امور امدادرسانی و درمانی حضور داشتند، با گزارش مسئولان مربوطه در جریان پیشرفت عملیات جست و جو و آواربرداری از این ساختمان یازده طبقه قرار گرفت و همچنین در گفت و گویی با نجاتگران هلال احمر، آتش نشانی و نیروهای مردمی از زحمات آنان قدردانی کرد.


وی در ادامه بازدید دستورات لازم برای تسریع در عملیات جستجو را صادر و تصریح کرد که عملیات جست و جو تا یافتن آخرین فرد زیرآوارمانده ادامه می یابد.
 

همچنین در این بازدید جمعی از خانواده های جانباختگان حادثه متروپل آبادان با معاون اول رییس جمهور  گفت و گو کردند و دکتر مخبر ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های داغدار تاکید کرد که با تمام مقصران این حادثه دلخراش بدون هیچ اغماضی و به طور قاطع برخورد خواهد شد.
 
معاون اول رییس جمهور همچنین دستورات لازم برای رسیدگی به خانواده جانباختگان حادثه متروپل آبادان را صادر کرد.

پس از این بازدید دکتر مخبر در مرکز فرماندهی عملیات پاسخ به بحران  حضور یافت و مسئولان ذیربط گزارشی از اقدامات انجام شده، نحوه امدادرسانی به مصدومان در روزهای گذشته، عملیات آوار برداری و خاکبرداری، اقدامات در راستای تسریع عملیات جست و جو، مشکلات و برخی نیازمندی ها برای پیشرفت عملیات آواربرداری را ارایه کردند.

مخبر: فساد گسترده‌ای در ماجرای «متروپل» رخ داده است
محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در گفت‌‌وگو با خبر ساعت 14 شبکه اول سیما، با اشاره به بازدید امروز (جمعه 6 خردادماه) خود از محل حادثه متروپل در آبادان، اظهار داشت: بعد از این اتفاق تلخ، رئیس‌جمهور دستورات مکرر و مؤکدی برای رسیدگی به ابعاد حادثه و مقصران آن صادر کرد و هم‌اکنون هم همه امکانات دولت برای رسیدگی به حادثه‌دیدگان بسیج شده است.

وی افزود: من نیز امروز از همه مناطق محل حادثه بازدید کردم؛ وزیر کشور، استاندار خوزستان و همه مسؤولان استانی و کشوری هم به صورت فعال در صحنه حضور دارند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه این حادثه تاکنون 37 مصدوم و 24 فوتی داشته است،‌ گفت: احتمال وجود افراد دیگری در زیر آوار که فوت شده یا زنده باشند، همچنان وجود دارد و در حال تلاش هستیم و امیدواریم که ظرف یکی دو روز آینده تکلیف کار معلوم شود.

مخبر در عین حال تأکید کرد:‌ کار امدادرسانی بسیار پیچیده است و این حادثه هم قابل قیاس با حادثه پلاسکو نیست، چرا که محل حادثه در بافت مسکونی قرار دارد و کار سخت است.

وی با بیان اینکه در این رابطه فساد گسترده‌ای بین سازنده بنا، پیمانکار، ناظر و دستگاه‌های ارائه‌دهنده مجوز اتفاق افتاده؛ تصریح کرد:‌ باید طوری به این مسأله رسیدگی شود که دیگر تکرار نشود، چرا که مردم را جریحه‌دار کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد:‌ ساختمان‌های مشابهی در این منطقه و در سطح کشور وجود دارد که باید به وضعیت آنها رسیدگی شود و این کار هم انجام خواهد شد و تیمی با دستور رئیس‌جمهور مشغول بررسی این مسأله شده‌اند.
 







کد مطلب: 801325

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/801325/حضور-معاون-اول-رئیس-جمهور-محل-حادثه-متروپل-تاکید-برخورد-قاطع-خاطیان-مقصران-مخبر-فساد-گسترده-ای-ماجرای-رخ-داده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com