کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابراز همدردی سه مرجع تقلید با مردم آبادان

5 خرداد 1401 ساعت 21:29

آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله شبیری زنجانی با صدور پیام‌های جداگانه به دنبال حادثه ریزش ساختمان در آبادان، ضمن ابراز همدردی با مردم آبادان خواستار تلاش مسؤولان برای جلوگیری از اینگونه حوادث شدند.


به گزارش جهان نیوز، پیام تسلیت آیت‌الله حسین نوری همدانی در پی حادثه دلخراش آبادان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِله وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ أُولٰئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولٰئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُون

حادثه ناگوار آبادان موجب تأسف و تأثر گردید.

مردم آبادان دارای سابقه درخشان در دورانهای مختلف انقلاب بوده و همیشه دشمن شناس و حماسه ساز. 

اینجانب ضمن تسلیت به اهالی متدین آبادان و اظهار همدردی با خانواده های داغدار و آسیب دیده این حادثه، ازمسئولین می خواهم هر چه سریعتر موضوع را بررسی نموده تا از تکرار اینگونه حوادث جلوگیری شود.

توفیقات همه را از خداوند متعال خواهانم.

حسین نوری همدانی
قم المقدسه
٥خرداد١٤٠١

همچنین، پیام آیت‌الله شبیری زنجانی نیز به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
"وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِله وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ أُولٰئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولٰئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُون"َ

حادثه ناگوار ریزش ساختمانی در آبادان، که در آن جمعی از هم‌وطنان عزیز، جان خود را از دست دادند، موجب تأسف و تأثر فراوان است.

این مصیبت دردناک را به خانواده‌های محترم داغدار و مردم عزیز و صبور آبادان تسلیت می گوییم و از خداوند متعال برای جان باختگان، رحمت و مغفرت الهی، برای بازماندگان صبر جمیل و برای مجروحین و آسیب دیدگان این حادثه، سلامتی و عافیت را خواستاریم.

از مسئولان و دست اندرکاران امر انتظار است که در جهت رفع آلام آسیب‌دیدگان، تلاش نمایند و با اتخاذ تمهیدات لازم از تکرار چنین حوادث تلخی، پیشگیری کنند.

دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی 

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید شیعه در پیام تسلیت خود به مناسبت حادثه ریزش ساختمان در آبادان گفت: کسانی که در این مصیبت بزرگ دست اندر کار بوده اند باید پاسخگو باشند. متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله و إنا إلیه راجعون
خبر فروریختن ساختمانی در آبادان که موجب جان باختن عده ای از هم میهنان و مصدوم شدن گروهی دیگر، مایه تأسف و تأثر گردید.

اینجانب به خانواده های داغدار و مصیبت زده تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای جانباختگان طلب رحمت و مغفرت دشته و همچنین برای مجروحان و مصدومان عافیت مسئلت دارم.

ناگفته پیدا است کسانی که در این مصیبت بزرگ دست اندر کار بوده اند باید پاسخگو باشند؛ از خداوند متعال برای خانواده های مصیبت زده صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

جعفر سبحانی
۱۴۰۱/۰۳/۰۵


کد مطلب: 801288

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/801288/ابراز-همدردی-سه-مرجع-تقلید-مردم-آبادان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com