جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴
پشت پرده یک خبر جعلی؛

شکست جریان ضدانقلاب در میدان عمل و عملیات ایذایی در فضای مجازی

پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب: 801275
ظهر امروز خبرگزاری مهر مورد حمله سایبری واقع شد. در این حمله سایبری برای دقایقی کوتاه یک خبر جعلی و مضحک روی سایت قرار گرفت که به سرعت شناسایی و حذف شد.
حمله سایبری به خبرگزاری مهر/ شکست جریان ضدانقلاب
به گزارش جهان نيوز، ظهر امروز خبرگزاری مهر مورد حمله سایبری واقع شد. در این حمله سایبری برای دقایقی کوتاه یک خبر جعلی و مضحک روی سایت قرار گرفت که به سرعت شناسایی و حذف شد.

این خبر جعلی مدعی کمبود آرد و ایجاد صف‌های طویل در نانوایی‌های کشور شده و با ادبیاتی سخیف و معاندانه طرح اقتصادی دولت را زیر سوال برده بود.

نکته قابل تامل ماجرا که اهداف این اقدام خرابکارانه را روشن‌تر می‌سازد آن است که در خبر جعلی مذکور ادعا شده بود در پایلوت توزیع نان، نابسامانی شدید وجود داشته و منجر به کمبود نان شده است! حال آنکه طرح نان کارتی تنها در استان زنجان در حال انجام است و نه در آن استان و نه در سایر استان‌ها نابسامانی و مشکلی در پخت و توزیع نان وجود ندارد.

اما پشت پرده ماجرای این خبر جعلی چیست و از کجا آب می‌خورد؟
این نخستین بار نیست که جریان معاند می‌کوشد از طرق مختلف به رسانه‌های کشور حمله کرده و با انتشار تصاویر و مطالب کذب و موهن، اهداف خود را پیش ببرد. هک آنتن صدا و سیما از سوی جریان نفاق در بهمن ماه سال گذشته، یکی از موارد تلاش و تقلای آن‌ها برای خودنمایی است.

آنچه پشت پرده این سناریو را تا حد زیادی روشن می‌کند، آن است که در حالی که این خبر جعلی تنها چند دقیقه بسیار کوتاه منتشر و سپس به سرعت حذف شد، اما بلافاصله یک رسانه فارسی زبان سعودی اقدام به عملیات روانی درباره آن کرد و این نشان دهنده آمادگی و هماهنگی کامل میان خرابکاران و این رسانه سعودی ـ صهیونیستی است.

گفتنی است ادبیات بکار رفته در خبر جعلی مذکور به وضوح و آشکارا نشان دهنده آن است که خرابکاران هدفی جز تشویش اذهان عمومی درباره طرح اقتصادی دولت نداشته‌اند. به نظر می‌رسد شکست این جریان در میدان عمل و فضای واقعی برای به آشوب کشاندن کشور و تکرار آبان 98، باعث سرخوردگی و عصبانیت آنان و روی آوردن به اقدامات ایذایی و عملیات روانی در فضای مجازی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
بیشک کار دشمن بوده
Iran, Islamic Republic of
....
عاشق ایرانم هستم
Iran, Islamic Republic of
دیگه نمیدونن چیکارکنن یه ذره ازشکست های پی درپیشون جبران شه باتمام وجودمیگم ایران درتمام عرصه هاموفق شده،تبریک.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
لازم به خبرسازی نیست یک نگاهی به نانواییها بیندازید متوجه میشوید که نسبت به قبل نانواییها شلوغ شده اند