جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

گروسی: ایران در حال تقویت توانایی‌ هسته‌ای است

چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 801209
مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی ضمن بیان این که رایزنی‌ها با ایران ادامه دارد، مدعی شد مسئله وجود ذرات اورانیوم در برخی سایت‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است.
گروسی: ایران در حال تقویت توانایی‌ هسته‌ای است
به گزارش جهان نيوز؛ «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در «داووس» سوئیس در مصاحبه با شبکه «بلومبرگ» در پاسخ به این که «ماه آینده قرار است نتایج تحقیقات درباره ذرات اورانیوم پیدا شده در برخی سایت‌های هسته‌ای ایران که دو سال زمان برده، منتشر شود» و او چه چیزی برای گفتن دارد، اظهار داشت: ما با ایران در حال کار بوده‌ایم و با آن‌ها گفت‌وگو کرده‌ایم. می‌توانم بگویم که این تحقیقات و رایزنی‌ها در حال انجام است و گزارش همانطور که گفتید یا نتیجه‌گیری من بزودی بیرون خواهد آمد. همه چیزی که اکنون با احتیاط می‌گویم این است که این فرآیند بسیار پیچیده بوده و ما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. 
 
او در پاسخ به این که این به معنای بلاتکلیفی است و خوشبینانه به نظر نمی‌رسد، گفت امیدوار است اینطور نباشد و افزود: من باید به لحاظ حرفه‌ای خوشبین باشم. دیپلمات هستم و همیشه تلاش می‌کنم (خوشبین باشم) و این کاری است که می‌کنم. 
 
مدیرکل آژانس اتمی در ادامه، در پاسخ به این که آیا اطمینان دارد ایران به دنیال افزایش توانایی‌های هسته‌ای خود در حال حاضر نیست، گفت: آن‌ها در حال افزایش و تقویت توانایی‌های هسته‌ای خود هستند. اگر منظور از هسته‌ای هر کاری که می‌کنند مثل غنی‌سازی اورانیوم و داشتن زیرساخت‌های بزرگتر باشد.
 
گروسی افزود: چیزی که نیاز داریم این است که مشخص کنیم درباره چیزهایی که آنجا کشف کردیم و نباید آنجا می‌بودند، چه اتفاقی افتاده است. وجود اثرات اورانیوم در جاهایی که به عنوان سایت یا مکان‌های هسته‌ای اعلام نشده بودند که البته (اگر شده بودند) وجودشان را توجیه می‌کرد. پس داریم می‌‌پرسیم این چه چیزی است و چه اتفاقی اینجا در جریان بوده است. مواد کجا هستند. تا بفهمیم آن مواد چه هستند و برای چه استفاده شدند و بعد نتیجه‌گیری به دنبال آن خواهد بود. 
 
خبرگزاری رویترز هم گزارش داد، رافائل گروسی امروز (چهارشنبه) گفت، مذاکرات با ایران با هدف پایان دادن به یک بن‌بست طولانی در توضیح منشأ ذرات اورانیوم یافت شده در سایت‌های ظاهرا قدیمی اما اعلام‌نشده در «نقطه بسیار دشواری» است.
 
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز ۱۴ اسفند ماه در تهران با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی برای سومین بار در دولت سیزدهم دیدار و گفت‌وگو کرد. پس از آن دیدار، ایران و آژانس در بیانیه‌ای اعلام کردند میان دو طرف توافق حاصل شده تا همکاری‌ها و گفت‌وگوهای میان خود را سرعت بخشیده و توافق کنند.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم در کنفرانس خبری با مدیرکل آژانس اعلام کرد: توافق کردیم مدارکی که باید بین ایران و آژانس مبادله شود، حداکثر تا خرداد انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
........
Iran, Islamic Republic of
این گروسی همان گروسی فوتبالیست هست یا پسر عموشونه