جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

فاکس نیوز: کار آمریکا به جایی رسیده که برای نفت به ونزوئلا و برای شیر خشک به اروپا التماس می‌کنیم

چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 801142
مجری شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» با انتقاد شدید از وضعیت سیاسی و اقتصادی حاکم بر آمریکا و ضمن حمله‌ای تند به بایدن گفت: «بایدن چنان ضربه‌ای به جایگاه جهانی آمریکا وارد کرده که این کشور باید برای نفت به ونزوئلا و برای شیر خشک به اروپا التماس کند.»
التماس آمریکا برای نفت و شیرخشک +جزئیات
به گزارش جهان نيوز، این روزها وضعیت نابسامان اقتصادی آمریکا رئیس‌جمهور این کشور را در معرض شدیدترین انتقادها از سوی مردم و جریان‌های رقیب سیاسی قرار‌داده است. تورم در این کشور به عدد کم سابقه 9 درصد و در برخی کالاهای اساسی و مواد غذایی حتی تا 100 درصد رسیده که در طول 40 سال گذشته بی‌سابقه است. در کنار تبعات اقتصادی جنگ اوکراین و کرونا، کمبود شدید شیرخشک در چهارمین اقتصاد دنیا نیز این کشور را در دنیا «سوژه» کرده طوری که ارتش این کشور برای کمک به حل بحران نبود شیر خشک وارد میدان شده است. همزمان آمریکا گرفتار یک بحران جدی انرژی نیز شده که خشم مردم این کشور را برا انگیخته است.
 
نشریه آمریکایی «هیل» اما روز دوشنبه اعلام کرد دولت جو بایدن در حال مذاکره برای بهره‌برداری از ذخایر گازوئیل فدرال برای جبران کمبود انرژی در این کشور است. طی هفته‌های گذشته آمریکا برای مقابله با چالش افزایش شدید قیمت حامل‌های انرژی دست به دامن کشورهایی مثل ونزوئلا و حتی یمن نیز شده است. مجری شبکه تلویزیونی فاکس نیوز با انتقاد شدید از این وضعیت گفت: «نگاه کنید بایدن چه بلایی بر سر جایگاه ما در جهان آورده است باید برای نفت به ونزوئلا التماس کنیم و برای شیر خشک به اروپا...رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند حتی ساده‌ترین چیزها را بدون روخوانی از روی کاغذ بر زبان بیاورد. بایدن در حال چرخش در آسیا است در حالی که اینجا در خانه نرخ تورم سر به فلک کشیده است... بازار سهام آمریکا به شدت در حال ریزش می‌باشد و مرزها کاملاً باز هستند و حالا کمبود شیر خشک نیز قرار است چند ماهی ادامه پیدا کند. بحران شیر خشک نشان داد که رژیم بایدن که همگی از خدمه فاسد تکراری اوباما هستند کاملاً غیر جدی و یقیناً ناکارآمد می‌باشد. نگاه کنید ببینید بایدن چه بلایی سر جایگاه آمریکا در جهان آورد برای نفت باید به ونزوئلا التماس کنیم و برای شیر خشک به اروپا. بایدن اصلاً نمی‌داند که در اطرافش چه می‌گذرد.»
 
سوژه تمسخر
از سوی دیگر افت شدید محبوبیت بایدن نیز در این وضعیت به سوژه‌ای برای تمسخر رئیس‌جمهور آمریکا بدل شده است. در همین راستا «آنی بلک» سیاستمدار آمریکایی و عضو جمهوری‌خواه مجمع نوادا که هم‌اکنون کاندیدای ناحیه چهارم کنگره نوادا است، در پیامی که در صفحه توئیتری خود منتشر کرد، محبوبیت «جو بایدن» را به باد تمسخر گرفت.وی در توئیتر با اشاره به میزان محبوبیت بایدن در نظرسنجی‌های انجام گرفته در بین آمریکایی‌ها نوشت:‌ «به زودی قیمت بنزین از میزان محبوبیت جو بایدن بالاتر خواهد رفت.» اظهارات این سیاستمدار در حالی مطرح شده که طبق جدیدترین نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «ان بی‌سی نیوز»، میزان محبوبیت بایدن با ۳۹ درصد به پایین‌ترین حد خود از زمان آغاز ریاست‌جمهوری رسیده و رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است. طبق این گزارش،‌ از سپتامبر ۲۰۲۱(شهریور 1400) میزان محبوبیت جو بایدن بین ۴۰ تا ۴۳ درصد بوده اما بررسی‌های جدید نمایانگر کاهش قابل توجه در میزان محبوبیت وی در دوران ریاست‌جمهوری وی است.
 
از سوی دیگر بحث کمک مالی هنگفت دولت بایدن به اوکراین در بحبوحه مشکلات مالی آمریکا به ویژه معضل کمبود شیر خشک در این کشور، به بحث داغ در واشنگتن تبدیل شده است. چندی پیش اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه  مجلس نمایندگان آمریکا و سنای این کشور بسته کمک‌ حدود ۴۰ میلیارد دلاری این کشور به اوکراین را تصویب کردند و این در حالی است که منتقدان آمریکایی از جمله ترامپ می‌گویند که بایدن در شرایطی که آمریکا با مشکل کمبود شیرخشک رو‌به‌رو است نباید این مبلغ هنگفت را در اختیار اوکراین قرار دهد.
 
از ناامنی اقتصادی تا ناامنی جانی
خبر دیگر از آمریکا اینکه آمارهای جدید اداره تحقیقات فدرال آمریکا نشان می‌دهد حوادث تیراندازی در سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.
 
براساس این آمار که در نشریه «هیل» منتشر شده، در سال 2021 میلادی 61 مورد تیراندازی مرگبار ثبت شده است و این رقم 53 درصد بیشتر از تیراندازی‌های سال 2020 است. میزان تلفات و کشته شدگان حوادث تیراندازی نیز نسبت به سال 2020، به همین میزان افزایش یافته است.اف‌بی‌آی تصریح کرد 60 مورد از تیراندازی‌ها توسط مردان و تنها یک مورد توسط یک زن انجام شده است. تیراندازها همچنین مکان‌های مختلفی را برای تیراندازی انتخاب کرده‌اند.همچنین براساس این آمار، حوادث تیراندازی طی سال‌های 2019 تا 2020، سی درصد افزایش یافته است.این آمار در حالی منتشر شد که تنها یک هفته از حادثه تیراندازی در سوپرمارکتی در نیویورک که منجر به کشته شدن10 نفر گردید، می‌گذرد. 
 
به گزارش تسنیم فعالان و حامیان کنترل سلاح در آمریکا امیدوار بودند که ریاست جمهوری جو بایدن بتواند موجب پیشرفت در زمینه جلوگیری از خشونت با اسلحه در این کشور شود ولی با گذشت حدود دو سال از ریاست جمهوری بایدن این امیدها به یاس و سرخوردگی تبدیل شده است.فعالان کنترل سلاح در آمریکا بر این باورند که عملکرد دولت وی برای مقابله با خشونت اسلحه و کنترل تسلیحات واقعا ناامید‌کننده بوده است.
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
الان چرا من باید ماست 1500 گرمی را 98 هزار تومن بخرم ؟