جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
گزارش روز سوم؛

آخرین جزئیات ریزش متروپل آبادان؛ افزایش قربانیان حادثه متروپل به ۱۶ نفر/ خطر ریزش بخش دیگر ساختمان +فیلم و تصاویر

چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 801137
برج دوقلوی متروپل آبادان ظهر دوشنبه دچار حادثه ریزش شد و در این حادثه تاکنون 16 نفر جان خود را از دست دادند.
آخرین جزئیات ریزش متروپل آبادان؛ افزایش قربانیان حادثه متروپل به ۱۶ نفر/ خطر ریزش بخش دیگر ساختمان +فیلم و تصاویر
به گزارش جهان نيوز، بخش‌هایی از ساختمان ۱۱ طبقه متروپل در آبادان ظهر دوشنبه ریزش کرد و امروز عملیات آوربرداری این ساختمان به روز سوم رسید.

روز گذشته احمد وحیدی وزیر کشور با حضور در آبادان به سراغ برج آوار شده مترو پل رفت و به صورت میدانی از این حادثه بازدید کرد. وحیدی در جمع مسئولان شهرستانی و البته گروه های امدادی و آواربردار از بسیج تمام امکانات و ظرفیت های موجود برای امداد و نجات و آوار برداری خبر داد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان امروز را در خرمشهر و آبادان عزای عمومی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:
گزارش روز دوم آواربرداری مترو پل آبادان

اعلام عزای عمومی در خوزستان
نماینده ولی فقیه در خوزستان در پی حادثه اندوه بار ریزش ساختمان 10 طبقه آبادان و افزایش شمار جان باختگان حادثه ،  فردا  پنجشنبه ، پنجم خرداد 1401 را در استان خوزستان عزای عمومی اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد  پیشتر در پیامی ، پی‌گیری سریع و بدون ملاحظه عوامل و موجبان حادثه را از سوی مسئولان ذی ربط ضروری خواند و تاکید کرد: شناسایی موارد مشابه چه در استان و چه در سایر نقاط کشور برای پیشگیری از تکرار این حوادث تلخ ، مطالبه عمومی است که امید است به تسویف و فراموشی سپرده نشود.

تلاش برای رسیدن به زیرزمین ساختمان متروپل آبادان از 6 مسیر
وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: کار جستجو در طبقات فوقانی به پایان رسیده و گروه‌های ارزیاب و جستجوگر با ایجاد 6 منفذ و مسیر در تلاش برای ورود به زیرزمین ساختمان 11 طبقه متروپل هستند.

وی افزود: عملیات آواربرداری و نفوذ به طبقه‌های زیرین ساختمان با دقت و حساسیت خاصی در حال انجام است و کوچکترین خطا موجب ریزش کل سازه ساختمان می‌شود.

شعبانی گفت:تمام تلاش ماموران امدادی این است تا کوتاهترین زمان به زیرزمین ساختمان متروپل که احتمال می‌رود افرادی در آنجا محبوس شده باشند دسترسی پیدا کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با قدردانی از مردم نوع دوست آبادان که بسته‌های غذایی و آب معدنی را برای کمک به امدادگران توزیع می‌کنند ادامه داد: مردم خونسردی خود را حفظ کنند و به دلیل احتمال ریزش بخش‌های دیگر ساختمان، به محل حادثه نزدیک نشوند.

علت کندی کار در متروپل
نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: مهمترین علت کندی کار این است که احتمال می‌دهیم افرادی در لایه‌های زیرین وجود دارند. اگر بخواهیم ساختمان را تخریب کنیم به طور حتم فشار بیشتری بر لایه ها پایین خواهد آورد.

وی افزد: امروز طبقه همکف ساختمان کناری و طبقه سوم و پنجم تقویت خواهد شد. با دقت بیشتری آواربرداری خواهیم کرد. به خاطر وجود افراد در زیر آوار نمی توانیم با بولدوزرهای قدرتمند کار را پیش ببریم.

خطر ریزش بخش دیگر ساختمان متروپل
وزیر کشور گفت: طبق اعلام نقشه‌نگاران و تیم امدادگر احتمال ریزش ساختمان متروپل جدی است و هر لحظه امکان ریزش بخش دیگر وجود دارد.

احمد وحیدی با بیان اینکه حضور مردم عملیات آواربرداری را با مشکل مواجه کرده است از مردم و خانواده‌هایی که عزیزان آن‌ها در زیر آور هستند، می‌خواهیم با توجه به خطرات احتمال ریزش محل حادثه را هر چه سریعتر ترک کنند چرا که در صورت ریزش ساختمان یک فاجعه بزرگتر اتفاق خواهد افتاد.

شمار فوت شدگان به ۱۶ نفر افزایش یافت
احسان عباسپور، فرماندار ویژه آبادان گفت: شمار جانباختگان در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان تا این لحظه ۱۶ نفر  و مصدومان خارج شده از زیر آوار ۳۷ نفر است.

به گفته او عملیات جستجو ، آواربرداری و امداد رسانی برای نجات شهروندان زیر آوار مانده احتمالی و بیرون آوردن پیکرهای جان باختگان حادثه بی وقفه در حال انجام است.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به ناپایداری شرایط ساختمان و احتمال ریزش سایر قسمت‌ها آن، از مردم خواست خونسردی خود را حفظ کرده و با خودداری از تجمع در محل ، گرو‌های امدادی و خدمات رسان را در انجام وظایف خود و نجات محبوس شده‌ها یاری کنند.

متروپل آبادان تخریب نمی شود
نامی، رئیس ستاد بحران وزارت کشور گفت : ساختمان متروپل آبادان تا زمانی که همه ی حبس شدگان زیر آوار خارج سازی نشوند تخریب کامل نمی شود چون در غیر این صورت آوارها چند برابر می شود و یافتن مصدومان و متوفیان احتمالی در زیر آن دشوارتر می شود.
 
۶ منفذ برای ورود به متروپل آبادان ایجاد شد
وحید شعبانی ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: عملیات جستجو در طبقات فوقانی به پایان رسیده و گروه‌های ارزیاب و جستجوگر از طریق ایجاد ۶ منفذ در تلاش برای ورود به زیرزمین ساختمان متروپل آبادان هستند.

به گفته او این عملیات باید با دقت و حساسیت بیشتری انجام شود چرا که کوچکترین خطایی موجب ریزش ساختمان خواهد شد.

این مسئول گفت: با تمام قوا در تلاشیم تا در اولین فرصت به زیرزمین متروپل که احتمال می‌رود شماری از شهروندان در آنجا محبوس شده باشند دسترسی پیدا کنیم.


روند آواربرداری از ساختمان متروپل
آواربرداری در ساختمان ۱۰ طبقه متروپل با استفاده از تجهیزات خودرویی و لجستیک در محل حادثه همچنان ادامه دارد.
مسیرهای منتهی به متروپل مسدود شد
مسیرهای منتهی به ساختمان برای جلوگیری از بروز هرگونه خطر احتمالی مسدود شده است.

اعزام بیش از ۱۰۰ پزشک فوق تخصص به آبادان
سید محمد محمدی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۱۱۵ پزشک فوق تخصص از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار به این شهرستان اعزام شدند.

این مسئول گفت:بیشتر مصدومان این حادثه از بیمارستان ترخیص شدند و تنها ۳ مصدوم همچنان بستری هستند که حال عمومی آن‌ها توسط ویزیت پزشکان متخصص و هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان پایدار ارزیابی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۲ مصدوم در بخش و یک مصدوم نیز پس از انجام عمل موفقیت آمیز جراحی در icu هستند.
 
شمار بازداشتی‌های حادثه متروپل آبادان به ۱۱ نفر رسید
فرماندار ویژه آبادان گفت: ۱۱ نفر از مسئولان محلی مقصر بروز حادثه‌ متروپل آبادان بازداشت شدند.
 
هشدار ریزش دوباره متروپل آبادان
احمد وحیدی ، وزیر کشور در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر با خطر جدی ریزش مجدد باقی‌مانده سازه متروپل در آبادان مواجه هستیم و در صورت حضور مردم در محل حادثه این ریزش می‌تواند منجر به فاجعه شود.

او از شهروندان خواست در محدوده‌ای که اعلام خطر شده، حاضر نشوند.

وزیر کشور گفت: احتمال ریزش مجدد سازه متروپل آبادان با ریسک بالایی وجود دارد، مردم با خروج از این محل اجازه کار را به ماشین‌آلات و نیروها بدهند.


 
جزئیات تازه از صدور غیرقانونی پروانه ساختمان "متروپل" در سال ۹۶
رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان گفت: پروانه ساختمانی متروپل غیرقانونی بوده و با توافق مالک و شهرداری و پرداخت جریمه ۳ سقف دیگر به سازه اضافه می‌شود.


موکب‌های آبادان تغذیه نیروهای امدادی حادثه متروپل را برعهده گرفتند
مکی یازع رییس ستاد عتبات عالیات آبادان گفت: موکب های اربعین حسینی با تهیه غذای گرم و ساندویچ تغذیه نیروهای امدادی حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان را برعهده گرفتند.

به گفته مکی یازع در ۲ روز گذشته موکبداران بیش از ۶ هزار وعده غذای گرم و سرد را در ۶ آشپزخانه تهیه و بین نیروهای امدادی و کمک رسان توزیع کردند.

رئیس ستاد عتبات عالیات آبادان گفت:۶ حسینیه در اطراف محل حادثه برای اسکان نیروهای اعزامی از سایر شهرستان‌ها به آبادان در نظر گرفته شده است.

اعزام تیم کارشناسان ساختمان وزارت راه و شهرسازی به محل ریزش ساختمان
محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تیم کارشناسان دفاتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و توسعه مهندسی ساختمان به منظور بررسی دقیق دلایل وقوع حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه متروپل به محل اعزام شده‌اند که پس از بررسی‌ گزارش آن منتشر خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه گفت: پس از بررسی‌؛ عوامل متخلف و مقصر حادثه به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.
 
ادامه آواربرداری در ساختمان متروپل آبادان
آواربرداری در ساختمان ۱۰ طبقه متروپل برای دسترسی امدادگران به طبقه همکف و زیرین همچنان ادامه دارد.

وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: امدادرسانی از لحظات اولیه وقوع حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان با تلاش گروه‌های جست و جو و نجات و عوامل امدادی جمعیت هلال احمر خوزستان آغاز شد.

به گفته وی گروه‌های ارزیاب، جست و جوگر، زنده یاب و واکنس سریع در صحنه حضور دارند.
 
 

لحظه ریزش متروپل از نمای پشت ساختمان
این ویدئو لحظه ریزش متروپل را از نمای پشت ساختمان نشان می‌دهد. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر حکومت نسبت به متصدیان رده بالا قاطع باشد و قانون از کجا آورده ای را اجرا کند بقیه حساب کارشان را می فهمند، مشکل ما نداشتن سیستم بازرسی قوی و گوش نکردن به انتقاد مردم است.