سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۱۱
رئیس صداوسیما در دانشگاه شریف:

صداوسیمایی را تحویل گرفتیم که چندین رئیس داشت/ دل ما هم از تبلیغات بازرگانی خون است/ سند تحول صداوسیما را خرداد منتشر می‌کنیم/ برخی مجری‌ها حقوق زیادی می‌خواهند/ واکنش به بازگشت فردوسی‌پور

سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب: 801116
در دوره‌های قبل برای مقابله با ماهواره از ساعت هشت تا دوازده چند سریال پخش می‌کردند. این تولید انبوه بی‌کیفیت است.
صداوسیمایی را تحویل گرفتیم که چندین رئیس داشت/ دل ما هم از تبلیغات بازرگانی خون است/ سند تحول صداوسیما را خرداد منتشر می‌کنیم/ برخی مجری‌ها حقوق زیادی می‌خواهند/ واکنش به بازگشت فردوسی‌پور
به گزارش جهان نيوز، رییس سازمان صداوسیما امروز سه شنبه ـ سوم خردادماه ـ در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف حاضر شد و به پرسش‌های صریح آنها درباره عملکرد این رسانه در برخورد با برخی چهره‌ها، پرداختن به وضعیت معیشتی مردم، طرح تحول رسانه و همچنین دلایل کاهش تعداد مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی پاسخ داد.

جبلی با طرح این مساله که باید ببینیم نسبت رسانه با دانشگاه چیست؟ اظهار کرد: این یکی از آسیب‌هایی است که خود ما به عنوان رسانه و شما به عنوان دانشگاه دچارش هستید. تردیدی نیست که با جنگ نرم هدفمندی روبه‌رو هستیم که قصدش نادیده گرفتن پیشرفت‌های افتخارآمیز کشور است. شما دانشجوهای نخبه کشور هستید تصوری که از پیشرفت ما دارید قطعا کمتر از چیزی است که در واقعیت وجود دارد نه تنها شما ما هم تحت تاثیر این جنگ نرم قرار گرفتیم. تمام دستگاه‌های فرهنگی ما تحت تاثیر این جنگ نرم قرار گرفته است. ما بدهکار سهم نخبگان و دانشمندان هستیم چون بدهکار مردم هستیم، چون نخبگان از بدنه توده مردم برخاسته‌اند. سال گذشته روز ۲۲ بهمن، وقتی خبر ۲۲ بهمن را از راهپیمایی روستاها با تراکتور شروع کردیم همه گفتند امسال راهپیمایی از روستا شروع شده ما گفتیم نه از ابتدا بوده ما امسال چشممان را باز کردیم و دیدیم.

اگر دوره من بود تلاشم را می‌کردم فردوسی‌پور نرود/ البته مسئله دو طرفه است

جبلی درباره بازگشت عادل فردوسی‌پور و دیگر چهره‌ها به تلویزیون هم چنین گفت: اگر در یک بازی تیمی، سرمربی برنامه و هدف نداشته باشد و قدر بازیکن‌هایش را هم نداند و نداند چطور بازیکن ها را بچیند، بازی بهم می‌خورد. بازیکن‌ها هم هر کدام باید جایی که به آنها گفته شده، بازی کنند. اگر قهر کنی و بروی هر چقدر هم حرفه‌ای باشی سرمربی می‌گوید برو با هر تیمی‌ می‌خواهی بازی کن. نمی‌توان تک‌وجهی به موضوع نگاه کرد. برای یک بازی باید همه عوامل با هم هماهنگ باشند. موضوع آقای فردوسی‌پور در دوره بنده اتفاق نیفتاد اگر دوره من بود تمام تلاشم را می‌کردم که نرود البته نمی‌گویم معجزه می‌کردم ولی تلاشم را می‌کردم. الان هم تلاش می‌کنیم از توانایی‌های ایشان استفاده کنیم. من‌میراث دار وضعیتی هستم که سه سال پیش اتفاق افتاده و باید حلش کنم. فکر می‌کنید با یک امضای طلایی جبلی حل می‌شود، خیر اینطور نیست. ما باید قدر سرمایه‌هایمان را بدانیم اما مساله دوطرفه است فرد مقابل ما هم باید قوانین بازی را بپذیرد و بخواهد، ما هم باید قدرش را بدانیم. برادر عزیزمان آقای فردوسی‌پور نظرات خاص خودش را دارد. تمام تلاشم را می‌کنم هیچ سرمایه‌ای را از دست ندهیم امیدوارم خدا کمک کند بتوانیم انجام دهیم؛ البته عرض کردم مسئله دوطرفه است.
 
او همچنین از برخی مجری‌های روی آنتن گفت که درخواست حقوق زیادی دارند و اضافه کرد: برخی از مجری‌ها هم هستند که دو روز است آنتن دارند و روز به روز هم دستمزدهای بیشتری می‌خواهند.

جبلی درباره پرداختن به سهم هر بخش در رسانه ملی، عنوان کرد: ما در پوشش علم و شرکت‌های دانش بنیان مسوولیت مهمی داریم. از مصادیق عدالت گستری، پرداختن به سهم هر بخش است. ما چقدر به سهم علم پرداختیم؟ شرعا و عرفا روز قیامت اگر بخواهیم جواب دهیم مردم جلوی ما را می‌گیرند می‌گویند ما امانتمان را به تو دادیم امانت مردم در دست ما چیست؟ هویت مردم، فرهنگ مردم، افتخارات و ارزش‌های مردم است. باید سهم همه اقشار مردم را پرداخت کنیم. حتی دولت را؛ با قاطعیت عرض می‌کنم سهم مردم، سهم نظام و سهم دولت را باید پرداخت کنیم. اگر طرفدار جمهوریت هستیم باید سهم دولت را هم در نظر بگیریم.

سند تحول صداوسیما را خرداد منتشر می‌کنیم

او سپس به انتشار سندی تحت عنوان سند تحول اشاره کرده و گفت: قبلا در ۱۶ آذر برنامه را خدمت شما عنوان کرده بودم. برنامه‌ای را در خرداد ماه منتشر خواهیم کرد که سند تحول است. علت کندی این امر این است می‌خواستیم از نظرات متخصصان و پیشکسوتان استفاده کنیم. در این چند ماه به اندازه‌ای که لازم بوده در معرض نظرات پیشکسوتان قرار گرفتیم. در جلسات دانشجویی هم از همه خواهش می‌کنم به هم کمک کنیم. اینکه هم را ببینیم و کف و سوت بزنیم مشکل را حل می‌کند؟ بیایید مسائلمان را با هم در میان بگذاریم و ما به شما توضیح دهیم که کدامش را می‌توانیم عمل کنیم.

جبلی افزود: سه تحول اساسی برای اینکه صداوسیما از مرحله بیست و چهار سال گذشته بخواهد عبور کند، در نظر گرفتیم. اول دنبال تبدیل کردن خطوط قرمز به خطوط سبز هستیم. یعنی به جای محدود کردن خود به باید و نبایدها، به عرصه هایی که فکر نکرده بودیم بپردازیم. آنتن صداوسیما متاسفانه این نمودار را تقویت کرده که اول کمیت، بعد جذابیت و سپس محتوا مهم بوده است. آنتن پر شود، بعد جذاب باشد و بعد به محتوا می‌پردازیم. آخرین مرحله محتوا است. قصد ما این است که در تحول رویکردی این را برعکس کنیم. اول محتوا، سپس جذابیت و بعد کمیت. البته تحقق این امر زمان می‌خواهد. خواهشا به ما زمان بدهید باید بتواینم در این چرخه تحول ایجاد کنیم. به جای اینکه ما دنبال انتن بدویم انتن باید دنبال ما بدود. سوم تاثیرگذاری از ابتدای زنجیره تولید محتوا است. هر کسی از راه برسد، طرح و پیشنهاد می‌دهد و ما خط‌کشی از هنجارها کنارش می گذاریم و می‌گوییم شروع کن. آنتن دست کسی است که طرح را داده. اگرچه ممکن است ایده‌های خوبی هم باشد اما در ابتدا ما ننشستیم و می‌خواهیم این شرایط تغییر کند. اینکه ما سفارش‌دهنده باشیم.

صداوسیمایی را تحویل گرفتیم که چندین رییس داشت!

رییس صداوسیما در ادامه صحبت‌هایش در جمع دانشجویان چنین گفت: ما صداوسیمایی را تحویل گرفتیم که چندین رییس داشت. وقتی یک مجری حرفی را زده، شما حق ندارید بگویید چرا این حرف را زده، می‌گویند تشخیصم این بود که این حرف را بزنم! در حالی که این تشخیص ماست، نه مجری و تهیه‌کننده. این تشتت باید به فرماندهی واحد تبدیل شود. منِ رییس صداوسیما نباید تابع مجری باشم که دلش خواسته روی آنتن حرفی بزند و من باید پاسخگویش باشم. بار فرهنگی کشور و سختی آن و هدایت فرهنگی که مقام معظم رهبری به دوش صداوسیما گذاشتند، به قدری سنگین است که به جای یک رییس صداوسیما اگر ۱۰ تا هم بود نمی‌توانست کاری بکند باید همه کمکش کنند. شانه‌اش را بمالند و کنارش باشند. من رییس صداوسیما قابلیت‌ها و توانایی‌هایی دارم و شما به عنوان دانشجو توانایی‌ها و قابلیت‌هایی دارید که باید به هم کمک کنیم. برای هدفی واحد کنار هم قرار بگیریم. وقتی می‌گویم درب صدا و سیما باز است شعار نیست اعلام نیاز است؛ تعارف نیست. غیر از این‌ نمی‌توانیم صداوسیما را اداره کنیم.

جبلی، ایثار و مقاوت، سبک زندگی و خانواده، هنر انقلاب، نقد غرب، جوان انقلابی، تاریخ پهلوی و تاریخ اسلام و ایران را از جمله موضوعاتی دانست که باید در تولیدات صدا و سیما به آنها پرداخته شود.

ابایی ندارم بگویم سریال‌ها نیاز به تغییر دارند

او درباره‌ی ضرورت توجه به کیفیت به جای کمیت در برنامه‌های صداوسیما، گفت: در دوره‌های قبل برای مقابله با ماهواره از ساعت هشت تا دوازده چند سریال پخش می‌کردند. این تولید انبوه بی‌کیفیت است. زمانی در دهه ۷۰ و ۶۰ صداوسیما یک سریال تولید می‌کرد با امکانات کم. آن زمان خیابان خلوت می‌شد الان چهار تا سریال تولید می‌کنیم خوشحال می‌شویم که یکی از آنها بگیرد. من ابایی از گفتن اینها ندارم آمده‌ایم که این شرایط را تغییر دهیم.

او افزود: محور دیگر تحول ساز و کار اثرسنجی است. ما دچار آفتی به نام نظرسنجی هستیم. نظرسنجی گاهی برای برنامه‌های ما تبدیل به آفت می‌شود. معیار برنامه‌سازی می‌شود نظرسنجی. اینکه چقدر تاثیر بر رفتار و نگرش مخاطب داشته از اهداف تحول ساز و کاری است.

جبلی گفت: در جریان‌سازی ما می‌توانیم از تمام ظرفیت‌های صدا و سیما استفاده کنیم که مردم را نسبت به موضوعی وادار کنیم که فکر کنند که لازمه‌اش موضوع فرماندهی واحد و نشستن در ابتدای زنجیره تولید است.

جبلی عنوان کرد: یکی از دانشجویان گفتند ما در دوره‌ای هستیم که صداوسیما کمترین مخاطب را در سال‌های گذشته داشته است. این در حالی است که مخاطبان شبکه‌های ماهواره‌ای هم در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده‌اند و این طبیعی است. وقتی رسانه‌های جدید می‌آیند، رسانه تنزل پیدا می‌کند اما از بین رفتنی نیست. آیا تلویزیون سینما را تعطیل کرد یا اینها کتاب را تعطیل کردند؟ هر رسانه‌ای ماندنی است و اثر خودش را دارد. ما سوپر من‌ نیستیم، توقعات شما هم درست است. اما توان ما نامحدود نیست محدود است. ما در بین گزینه‌های زودبازده و تغییرات بنیادی نمی‌توانیم یکی را رها کنیم. نمی‌توانیم از تحولات بنیادی غافل شویم زیرا منوال به همین صورت می چرخد. از شما خواهش میکنم یک هیات دانشجویی مشترک تشکیل دهیم، برای بررسی عملکرد صدا و سیما و میزان پیشرفت سند تحولی که ارائه می‌دهیم. اولین معاونش هم به انتخاب شما باشد. مثل ما شانه‌هایتان را زیر بار بیاورید و به ما کمک کنید که بتوانیم‌ مسیر را طی کنیم.

در ابتدا شعار بازگشت به مردم را دادیم

او اظهار کرد: ما به مخاطب و حضرت آقا بدهی داریم. زیرا در ابتدا شعار بازگشت به مردم را دادیم و تمام تلاشمان هم همین است که این کار را بکنیم. روز قیامت جلوی ما را میگیرند که چرا حرف مردم را بیان نکردی. ما در این هشت ماه گذشته سعی کردیم هر جا که می‌توانیم صدای مردم باشیم. در ماجرای اصفهان دیدید که حرف مردم را منعکس کردیم. حق مردم این است که قوانین پیگیری شود و روی زمین نماند و حقوقشان پیگیری  شود. انعکاس اعتراضات مردم یکی از جلوه‌هایش بود که مشاهده کردید. شفافیت درخواست کاملا درستی است. بسیاری از فسادهایی که در دستگاه‌های محتلف شاهدش بودیم به خاطر نبود شفافیت است. شفافیت مایه سلامت همه دستگاه‌ها است.

ما همان صداوسیمای حک سیستم سوخت و اعتراضات اصفهانیم

رییس صدا و سیما در واکنش به انتقاد دانشجویان مبنی بر تغییر روند تلویزیون در انتقال صدای ملت، گفت: ما همان صداوسیمای حک سیستم سوخت و اعتراضات اصفهانیم. ان‌شاءالله اگر خدا بخواهد. طبیعتا فشارها زیاد است. اصلا ما نیامدیم یک صداوسیمای بی فشار را تحویل بگیریم. تمام نهادها به صداوسیما نیاز دارند و فکر می‌کنند تمام نیازهایشان از صداوسیما باید تامین شود. ما زمانی برای پلاسکو و دیروز برای متروپل آبادان سرویس خبرمان را فرستادیم. تذکر و خواهش و گاهی دستور هم گرفتیم که بس است چقدر از این حادثه می‌گویید. ما خودمان را بی‌مسوولیت فرض نمی‌کنیم. انعکاس اعتراضات هم ریزه‌کاری‌هایی دارد. مردم باید اعتراضات خود را روی آنتن ببینند نه کف خیابان. زیرا در این صورت دیگر از کنترل خارج می‌شود. وظیفه ما به عنوان رسانه این است که اجازه دهیم گره‌های ذهنی روی آنتن گفته شود. ما یک اعتراض خیابانی مسنجم و منظم را در قالب تجمع کشاورزان اصفهان داشتیم که پوشش دادیم اما گاهی اعتراضات کف خیابانی است که اموال مردم را خراب کرده و مردم را به جان هم می‌اندازند چطور باید پوشش دهیم؟ در هر انعکاس اعتراضی باید به حواشی‌اش توجه شود در عین حال هم قبل از اینکه به اعتراض کف خیابان تبدیل شود به آن توجه کنیم.

جبلی عنوان کرد: ما با کمال افتخار عرض می‌کنیم چهل فارغ التحصیل دانشگاه شریف در صدا و سیما مشغول‌اند یکی از مدیران جدید هم از فارع التحصیلان دانشگاه شریف است.

هیچ‌کدامتان حاضر به تماشای یکی از سریال‌های شبکه نمایش‌خانگی نیستید

جبلی درباره ساترا و نیز پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال توضیح داد: تصور غلطی وجود دارد که فکر می‌کنند صدا و سیما رقیب پلتفرم هاست. در قانون جمهوری اسلامی ایران اصل ۴۴ می‌گوید خصوصی سازی. دو سال پیش از شورای نگهبان سوال شده با توجه به اینکه صداوسیما رسانه ای حاکمیتی است و امکان واگذاری به غیر حاکمیت را ندارد آیا اصل ۴۴ درباره صدا و سیما هم اجرا می شود؟ پاسخ داده شده خیر. در تفسیر این موضوع هر گونه تولید محتوا در حوزه صوت و تصویر بر عهده صداوسیماست.  ۹۵ درصد از عوامل فعال در نمایش خانگی همکاران خود ما هستند. ضمن عرض خسته نباشید این را متذکر می‌شویم که هر گونه فعالیتی در این حوزه تحت نظارت صدا و سیما است‌. ما نه خودمان را رقیب پلتفرم ها می‌دانیم نه دشمن. پلتفرم ها رفیق ما هستند. امیدوارم از ظرفیت پلتفرم ها برای ارتقای صداوسیما هم استفاده کنیم. ما درباره نظارت بر محتوای صوت و تصویر نمی‌توانیم سهل انگاری کنیم. هیچ‌کدام از شما حاضر به نشستن و تماشای یک قسمت از یکی از سریال‌هایی که الان در حال پخش است با خانواده خود نخواهید بود. مطالبی که آنجا بارگذاری می‌شود محتواهای شیطان پرستی و مستهجن و ... است. ما اگر ادعای نظارت داریم ادعای سلیقه‌ای ما نیست وظیفه‌ای است که قانون اساسی بر عهده ما گذاشته. ما موظفیم به حفظ حریم خانواده.

دعوت از حیاتی برای گویندگی و اجرا

جبلی درباره محمدرضا حیاتی و کنار گذاشته شدنش از تلویزیون هم گفت: با شناخت نزدیکی که از آقای حیاتی داریم و چند سال با ایشان کار کردم به هیج وجه صدا وسیما کوچکترین مشکلی با ایشان ندارد. ایشان بازنشسته شدند و رفتند. می توانند برگردند ولی شاید افراد تازه بهتر بتوانند اجرا کنند. از همین جا از ایشان دعوت می‌کنم که بیایند برنامه اجرا کنند.

مگر می‌شود از ایرج طهماسب چشم برداریم؟

او درباره ایرج طهماسب هم گفت: آقای طهماسب هم بزرگ‌شده صداوسیماست. سرمایه صداوسیماست. «کلاه قرمزی» ایشان بِرند ثبت شده صداوسیماست. مگر می شود ما از ایشان چشم‌ برداریم؟ مساله چیز دیگری است. عید قرار بود در خدمتشان باشیم به شما اطمینان می‌دهیم آقایان ایرج طهماسب، رصا عطاران و محمدرضا حیاتی جزو خط خورده‌های سازمان صداوسیما نیستند.

بازگشت ۲۰:۳۰ به آهنگ قبلی

جبلی درباره بخش‌های خبری تلویزیون گفت:  قرار بود ۲۰:۳۰ بخش خبری باشد که مسایلی که در جایی مطرح نمی‌شود را مطرح کند. اما چون پر مخاطب شد همه می‌خواستند در این بخش خبری مطرح شوند. اما رویکرد جدید ما در حوزه سیاسی و خبر این است که بخش‌های خبر پرمخاطب به همان آهنگ اصلی برگردند.

چرا مدیر شبکه سه تغییر کند؟

جبلی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا مدیر شبکه سه تغییر نکرده است؟ گفت: مدیران شبکه‌های سلامت، سه و پنج تغییر نکرده‌اند. این اتفاق خاصی نیست که بگویید حتما باید تغییر کند. چرا باید تغییر کنند، چون مساله آقای فردوسی‌پور پیش آمده؟ ما عهد اخوت با هیچ مدیری نبسته‌ایم و نخواهیم بست و هر کسی بر اساس برآیند کارش حضور دارد. هر کسی حتی خود من می‌تواند تغییر کند.

برادرزاده من هم جزو کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی بود

او درباره هواپیمای اوکراینی و کشته شدن دانشجویان که بسیاری از آنها از نخبه‌های دانشگاه شریف بودند هم گفت: درباره موضوع هواپیمای اوکراینی که برادرزاده خود من هم جزوشان بوده، یادشان را گرامی‌ می‌دارم. من آن زمان در صداوسیما در آن حوزه مسوول نبودم، اما وقتی مسوولان می‌گویند این قضیه نبوده، صداوسیما می‌تواند بگوید بوده؟ هر دستگاهی مسئول دارد من خودم آن موقع نبودم، ولی مقام مسئول آمده گفته اینطور نبوده، صداوسیما چطور باید تشخیص دهد؟ اشتباه در موضوع هواپیمای اوکراینی بیش از اینکه متوجه رسانه باشد متوجه مسوولان است که بلافاصله اظهارنظر کردند.

ما تریبون دولت هم هستیم

جبلی درباره سرود سلام فرمانده هم توضیح داد: گفتند سرود سلام فرمانده ایدیولوژیک است. مگر بد است که باشد؟ اسکار بیانیه داده ملاک پذیرش آثار این است که سازندگان به همجنس‌گرایی اعتقاد داشته باشند این ایدئولوژی نیست؟ چقدر غربی‌ها ایدئولوژی به ما تحمیل می‌کنند. ما افتخار می‌کنیم که ایدئولوژی داشته باشیم اگر ایدئولوژی ما دینی باشد چه اشکالی دارد؟

او با تاکی بر اینکه ما روابط عمومی هیچ دستگاهی نیستیم در عین حال گفت: اما با افتخار تریبون نظام و دولت هستیم. دولت جمهوری اسلامی است؛ رسانه انقلاب اسلامی باید صدای مردم و تریبون نظام جمهوری اسلامی باشد. بله ما تریبون دولت هم هستیم. چه اشکالی دارد دولت طرح ها و برنامه‌هایش را در تلویزیون عنوان کند. هم باید تریبون نظام و دولت ها هم باشیم هم روابط عمومی و تریبون مردم باشیم.

جبلی دوباره تاکید کرد: سند تحول، خرداد ماه منتشر خواهد شد. اجازه نخواهم داد کسی شفافیت نداشته باشد ما تعهدی نزد مردم و خدا داریم که باید به آن عمل کنیم.

دل ما هم از تبلیغات بازرگانی خون است

جبلی درباره تبلیغات بازرگانی گفت: والا به ولله دل ما هم خون است، اما چکار کنیم؟ وقتی تبلیعات به منبع درآمدی ما تبدیل می‌شود که مجبوریم پخش کنیم تا حقوق کارمندانمان را بدهیم، مجبوریم تحمل کنیم. تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی که همه‌اش بد است اما باید کاهشش دهیم و امیدواریم شما هم به ما کمک کنید.

او درباره‌ی انتقاد دانشجویان از گزارش‌های صداوسیما درخصوص حذف ارز ترجیحی و حمایت از این طرح و افزایش قیمت ها گفت: اقتصاد دارد روز به روز مریض‌تر می‌شود. قانون بودجه، دولت سابق را موظف کرده بود این کار را اجرا کند دولت سیزدهم دارد قانون را اجرا می‌کند. اگر این کار را نکند ثروت مردم هدر می رود. یک مقطعی ممکن است فشار بیاید اما اگر این کار را نکنیم نمی‌شود اقتصاد را نجات داد. این به نفع دهک‌های پایین جامعه است. دیدگاه اقتصادی دولت  این بوده باید حذف شود و ما به عنوان رسانه باید این دیدگاه را ترویج کنیم که ارز ترجیحی که هیچکس هم با آن موافق نبوده مضراتش چه بوده است.

جبلی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند به دولت در تصمیمات مهمش کمک کنیم. برداشت ما این بوده در این طرح دشوار هم باید در کنار مردم و دولت باشیم. شاید هم اشتباه کردیم و باید این روند را تغییر دهیم. یکی از سه خانمی که در گزارش صداوسیما بوده کمیته امدادی است. اگرچه خودم هم معتقدم این گزارش‌ها نباید به این شکل تهیه می‌شد نباید حرف‌های قلمبه سلمبه بزنیم هدف این بود که گفته شود این طرح برای اقشار کم درآمد مفید بوده زیرا کمک کرده حداقل‌های زندگی‌شان را تامین کنند.

در میان صحبت‌های جبلی درباره شرایط اقتصادی و طرح اقتصادی دولت، دانشجویی به نشانه‌ی اعتراض صدایش را بالا برد و پرسید که چرا به راحتی دروغ می‌گویید که به او اجازه صحبت پشت تریبون داده نشد و جبلی به صحبت‌هایش ادامه داد.

جبلی دوباره به پوشش اعتراض‌ها اشاره کرده و گفت: هر رسانه ای در دنیا اینطور است مدل پوشش اعتراض‌ها متفاوت است. او افزود: این نقد را می‌پذیرم که در موضوع ارز ترجیحی سهم انتقادات باید بیشتر می‌شد منتها دلیلش این است که اجرای این طرح باید شکل دقیق و درست انجام می‌شد. نمی‌خواستیم کاری کنیم که مقام مسئولی بگوید من صبح جمعه فهمیدم. می‌خواستیم هر مسئولی بداند و در صداوسیما بیاید درباره قیمت‌ها توضیح دهد.

جبلی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره حضور رائفی پور در تلویزیون هم گفت:  هیچ مشکلی درباره حضور ایشان در تلویزیون وجود ندارد.

او در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان از محتوای بی‌کیفیت تولیدات تلویزیونی گفت: ویروسی که باعث این مساله شده، همان ویروسی است که خدمتتان عرض کردم. باید به هر قیمتی آنتن را پر کرد و ویروس اصلی اینجاست. زمانی که ما در طول دو دهه مدیریتی اخیر صداوسیما روی آوردیم به پر کردن آنتن به هر قیمتی و دقت نکردن به محتوا و متن، نتیجه اش این شده که مخاطب به صدا و سیما کم توجه شده است. باید ویروس اصلی را درمان کرد که این است که باید هدفمان دو نکته باشد مرجعیت و ذائقه. همه این ها نیاز به جهد و صبر و تحمل دارد.

در پایان این جلسه، دانشجویان برای پرسیدن سوالات دیگری دور پیمان جبلی حلقه زدند و او را تا در خروجی دانشگاه برای پاسخ به سوالاتشان بدرقه کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یعنی تمام ذهن رئیس رسانه ملی درگیربود و نبود فردوسی‌پور هست!
Iran, Islamic Republic of
اینهمه حرف زده ... فقط چسبیدی به اون یک جمله .
Iran, Islamic Republic of
نه جبلی مشکلی نداره، خبرنگارا و پرسش کنندگان تمام ذهنشون درگیر فردوسی پور هست که مدام پیگیر او هستند، و جبلی فقط جواب سوال را داده!!
Iran, Islamic Republic of
.....
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
آنچه که در قاب صدا وسیما نشان داده میشود با واقعیات موجود در جامعه متفاوت واین دلیل کاهش بینندگان است ولذا فضای مجازی شده وشبکه های ماهواره ای پیشتاز هستند
Iran, Islamic Republic of
چقدر هم تولیدات شبکه های ماهواره ای با واقعیات جامعه ما همخوانی داره!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مسئله اصلی این است که صداو سیما با مردم عادی کوچه و خیابان خیلی فاصله گرفته است
سپهر
Iran, Islamic Republic of
دغدغه ملت بودو نبود امثال فردوسی‌پور نیست. .
Iran, Islamic Republic of
مسائل پیش پا افتاده ای همچون بود و نبود فردوسی پور و شجریان و امثالهم و رفتن زنها به استادیوم و دوچرخه سواری زنها که در همه سالهای گذشته جزء دغدغه های اصلی جماعت افسادطلب بوده نه اکثریت ملت , باعث تحمیل اوضاع اقتصادی رقت بار این سالها بر مردم شده .
Iran, Islamic Republic of
....
نیما راسخ
Netherlands
سوال بنده این است: چرا وقتی «شبکه ی ورزش در سیما داریم شبانه روز از شبکه ی 3 گزارشهای مختلف ورزشی پخش می شود؟