سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۵
روز تلخ؛

ریزش ساختمان ۱۰ طبقه ‌در آبادان/ فوت ۱۰ نفر و تخریب ۴۰ درصدی برج "متروپل"/ اسامی مصدومان و متوفیان/ افزایش ‌بازداشت‌شدگان به ۸ نفر + فیلم و تصاویر

دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 800961
در پی این حادثه تعدادی از هموطنان مصدوم شده اند و احتمال افزایش مصدومان و فوتی ها وجود دارد.
ریزش ساختمان ۱۰ طبقه ‌در آبادان/ فوت ۱۰ نفر و تخریب ۴۰ درصدی برج "متروپل"/ اسامی مصدومان و متوفیان/ افزایش ‌بازداشت‌شدگان به ۸ نفر  + فیلم و تصاویر
به گزارش جهان نيوز، شبکه خبر از ریزش بخشی از یک ساختمان 10 طبقه تجاری - اداری در آبادان خبر داد. طبق گفته ها ساختمان نوساز بوده اما هنوز به بهره برداری کامل نرسیده بود.

برخی منابع خبری می گویند 30 دستگاه ماشین در زیر آوار مانده اند.

در پی این حادثه تعدادی از هموطنان مصدوم شده اند و احتمال افزایش مصدومان و فوتی ها وجود دارد.

سخنگوی اورژانس کشور از جان باختن یک نفر  مصدومیت چهار نفر تا این لحظه خبر داد.

پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در محل حادثه در حال خدمت رسانی هستند.

فرماندار آبادان گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

تیم های هلال احمر و سگ های زنده یاب به محل حادثه اعزام شده اند.
 

تصویری از ساختمان در حال ساخت متروپل پیش از حادثه امروز

 








 


 

دستور تخلیه مناطق اطراف ساختمان داده شده است
فرماندار آبادان هم در این رابطه گفته است: آمار دقیقی از تلفات درحال حاضر وجود ندارد.

احسان عباس پور عنوان کرد: تمامی دستگاه ها در منطقه حضور دارند و درحال انجام وظایف خود هستند.

وی ادامه داد: ساختمان درحال ساخت بوده است و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد.

فرماندار آبادان یادآور شد: دستور تخلیه مناطق اطراف ساختمان داده شده است و چهار تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب و خودروهای ست نجات به محل حادثه اعزام شده است.

نجات ۴ مصدوم از زیر آوار
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان از مردم خواست در محل حادثه تجمع نکنند.

تاکنون ۴ مصدوم از زیر آوار نجات یافتند اما احتمال افزایش تعداد مجروحان زیاد است.

۱۰ خودروی آتش نشانی اهواز به آبادان اعزام شدند
ابراهیم قنبری مدیرعامل سازمان آتش نشانی اهواز در گفتگو با مهر اظهار کرد: به دستور شهردار اهواز ۵۰ آتش‌نشان همراه با ۱۰ خودروی اطفای حریق و امداد نجات برای خدمات رسانی در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان اعزام شدند.

دستور بازداشت پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان/ افزایش مجروحان
در پی ریزش بخشی از برج نیمه کاره متروپل واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به صورت ناگهانی رخ داد دستور بازداشت پیمانکار و مالک ساختمان صادر شد.

حکم بازداشت مالک ساختمان متروپل را حمید مرانی پور دادستان ویژه آبادان صادر کرده است.

در پی ریزش برج متروپل تاکنون یک نفر کشته و ۱۶ نفر مصدوم شده‌اند.
احتمال افزایش شمار مصدومان این حادثه وجود دارد.

حداقل ۸۰ نفر زیر آوار گرفتار هستند
شعبانی، مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان در گفت و گو با جام جم گفت: طبق ارزیابی تیم های هلال‌احمر و گزارش های رسیده از شاهدان عینی حداقل ۸۰ نفر زیر آوار گرفتار هستند.
 
5 کشته و 25 مصدوم در پی ریزش ساختمان در آبادان
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره آخرین وضعیت حادثه ریزش ساختمان 10 طبقه در آبادان با اشاره به آخرین آمار مصدومان و جانباختگان حادثه ریزش آوار گفت: تاکنون متاسفانه 5 نفر جان باخته‌اند.

وی با بیان اینکه اورژانس منطقه در آماده‌باش کامل قرار دارد، افزود: تا این لحظه 25 نفر در این ریزش مصدوم شده اند و هنوز آمار دقیقی از مصدومان در دست نیست‌.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: اما شمار کشته شدگان با توجه به مسدود شدن ساختمان های اطراف و یا ریزش آوار برج بر روی تعدادی از عابران و خودروهای حاضر در محل همچنان وجود دارد.

دستور ویژه وزیر کشور به استاندار خوزستان در پی ریزش یک ساختمان مسکونی
وزیر کشور به دنبال حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپل در شهرستان آبادان، در تماس تلفنی با استاندار خوزستان خواستار به کارگیری همه امکانات برای رسیدگی فوری به حادثه دیدگان و نجات محبوسان احتمالی زیر آوار شد.

احمد وحیدی در این تماس تلفنی از صادق خلیلیان خواست، با به کارگیری همه ظرفیت ها و امکانات، برای نجات افرادی که احتمالا در پارکینگ و طبقه همکف این ساختمان گرفتار شده اند، تسریع شود.

وی همچنین به سازمان مدیریت بحران و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور دستور دارد همه امکانات خود را در این زمینه به کار گیرند و در اسرع وقت نسبت به بررسی کارشناسانه این حادثه اقدام کنند.

علاوه بر این، وزیر کشور خواستار معرفی مسببان و متخلفان این حادثه به دستگاه قضایی شد.

اعزام تیم حرفه‌ای امداد و نجات آتش نشانی تهران به آبادان
علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز اعلام کرد: ‌اخبار حادثه ساختمان متروپل شهر آبادان سبب نگرانی افکار عمومی و به خصوص مردم عزیز خوزستان شده است، تیم زبده و حرفه‌ای امداد و نجات آتش نشانی شهرداری تهران با همراهی اعضای شورا آماده کمک و اعزام به آبادان است. برای این عزیزان دعا می‌کنیم.

تخریب 40 درصدی برج "متروپل"
فرماندار آبادان درباره تازه ترین وضعیت ریزش ساختمان ده طبقه متروپل در این شهر گفت‌: تعداد فوتی‌های حادثه ریزش متروپل 5 نفر و مصدومان آن 27 نفر است؛ حدود 30 تا 40 درصد ساختمان تخریب شده است.

دستور معاون اول رئیس جمهور برای رسیدگی فوری به مصدومان حادثه آبادان
معاون اول رییس جمهور بر لزوم رسیدگی فوری به حادثه ریزش ساختمان ده طبقه در مرکز شهر آبادان و خارج کردن سریع مصدومان از زیر آوار تاکید کرد.

محمد مخبر بلافاصله پس از اطلاع از وقوع ریزش ساختمان متروپل در شهر آبادان، در تماس های تلفنی جداگانه با استاندار خوزستان و فرماندار آبادان، دستورات لازم برای بسیج امکانات جهت کمک به مصدومان و مجروحان این حادثه را صادر کرد و ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان این حادثه و ابراز همدردی با مصدومان، خواستار بررسی دقیق علل وقوع این اتفاق شد.

دستور ویژه رئیس‌جمهور از عمان/ تاکید بر رسیدگی فوری به سانحه ریزش ساختمان در آبادان

 در پی ریزش ساختمانی در شهر آبادان که سبب فوت و مجروحیت شماری از هموطنان‌مان شده است، رئیس دفتر رئیس جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور و استاندار خوزستان، ضمن اطلاع از آخرین وضعیت حادثه، دستور رئیس جمهور مبنی بر بسیج تمامی امکانات برای رسیدگی فوری به سانحه دیدگان و آواربرداری را ابلاغ کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی که برای دیدار و گفت‌وگو با پادشاه عمان به مسقط پایتخت این کشور سفر کرده، به محض اطلاع از بروز این حادثه در آبادان به معاون اول رئیس‌جمهور ماموریت داد ضمن به کارگیری تمامی امکانات محلی و ملی، شخصا این موضوع را با اختیارات کامل به منظور تسریع در آواربرداری و نجات جان افراد زیر آوار مانده و رسیدگی به مصدومان حادثه، مدیریت و پیگیری کند.

رئیس جمهور دستور داد با توجه به اعلام نیاز استاندار خوزستان، نیرو‌های امدادی و امکانات لازم برای آواربرداری و امداد، از سازمان آتش نشانی تهران به صورت فوری به آبادان اعزام شوند و همچنین برای شناسایی تخلفات منجر به این حادثه نیز، به صورت عاجل اقدام شود و برخورد شدید و غیرقابل اغماض با متخلفان در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس جمهور ضمن ابراز همدردی صمیمانه با خانواده‌های جان‌باختگان که طبق گزارش‌ها غالبا از کارگران زحمتکش بوده‌اند، دستور داد رسیدگی به وضعیت این خانواده‌ها در اولویت قرار بگیرد و گزارش روند امداد رسانی برای وی ارسال شود.

اسامی کشته‌شدگان و حادثه‌دیدگان ریزش ساختمان در آبادان
سخنگوی اورژانس کشور آخرین وضعیت حادثه‌دیدگان ریزش ساختمان در آبادان را تشریح کرد و گفت: تااین لحظه 28 مصدوم و 5 فوتی در حادثه ثبت شده است.

 مجتبی خالدی در خصوص وضعیت کشته‌شدگان و حادثه‌دیدگان حادثه ریزش ساختمان در آبادان اظهار کرد: تاکنون امیر لفطوی، مهدی اسماعیلی، مهدی کشکی، علی نیک پور قنواتی و یک فردی که هویت وی مشخص نیست در این حادثه دلخراش جان خود را از دست داده‌اند و همچنین تا به این لحظه 28 مصدوم در بیمارستان‌های منطقه بستری هستند.

وی همچنین در خصوص وضعیت مصدومین حادثه در بیمارستا‌های آبادان اظهار داشت: در بیمارستان 17 شهریور 2 نفر تحت مراقبت و درمان قرار دارند:

1. سید محبوبه پورشرف هاشمی 25 ساله بستری
2. عبدالرسول محجوب فر42 ساله
وی افزود: در بیمارستان امام خمینی 18 نفر تحت درمان هستند
1.نگار درآباد 28ساله
2. سید مرتضی طهوری 57ساله
3. منصور توسلی 61ساله
4. نوید مزرعاوی26 ساله
5. عبدا... باوی پور
6. حسین عسکراوی 21ساله
8.علیرضا اسدی سامانی53ساله
9. محمدعلی کرمزاده36 ساله
10. علی بحرامیان24 ساله ترخیص شد
11. میثم عرفی 31ساله
12. حدیث هاشم مطوری
13. دانیال دریس 21 ساله ترخیص شد
14. حسین رسولی 44 ساله
15. فاطمه آل ناصر31ساله
16.کامران سامانی نژاد56 ساله با رضایت شخصی مرخص شد
17.عباس بچاری 34ساله
18.مجید توسلی42ساله

وی افزود: همچنین در بیمارستان شهید بهشتی نیز 6 تن از حادثه‌دیدگان زیر تحت درمان هستند.

1. طارق قیم 35 سال
2. معصومه کوشیکی56 ساله
3. عبدا... بحرانی پور 24 ساله
4. مسیح صادقی 7ساله
5. حمیدصادقی
6. علیرضافرحانیان 33 ساله

وی خاطرنشان کرد: جستجو برای آوار‌برداری و نجات سایر افراد زیر آوار مانده ادامه دارد و احتمال افزایش این آمار بسیار وجود دارد.

حضور استاندار خوزستان در محل حادثه ساختمان متروپل

استاندار خوزستان در پی حادثه ایجاد شده برای ساختمان در حال احداث متروپل در محل حادثه حاضر شد.

صادق خلیلیان استاندار خوزستان ظهر امروز دوشنبه 2 خردادماه در پی ریزش برج‌های دو قلوی تازه احداث شده متروپل وارد آبادان شد.

استاندار خوزستان دستورات لازم را در جهت تسهیل در عملیات امداد و نجات صادر کرد.

خلیلیان همچنین در ادامه ضمن تاکید به بررسی دقیق علل وقوع این حادثه گفت: درصورتی که مشخص شود حادثه ناشی از تخلف، بی‌توجهی یا سوء مدیریت بوده با متخلفین طبق ضوابط قانونی برخورد قاطعانه‌ای خواهیم داشت.

افزایش تعداد قربانیان حادثه آبادان
رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر درباره آخرین وضعیت حادثه ریزش ساختنان ده طبقه در آبادان گفت: ‌تا این لحظه 6 نفر جان خود را از دست داده‌اند که 5 نفر در محل حادثه و یک نفر هم در بیمارستان بوده است، بر اساس اعلام اورژانس ٢٨ نفر هم مصدوم شدند.

‌وی افزود: سگ‌های تجسس هلال‌احمر سه نفر را زنده از زیر آوار شناسایی کرده‌اند و دستگاه‌های زنده‎یاب هم موفق شدند 3 نفر از محبوسان را زنده در زیرزمین پیدا کنند.

دستور سرلشکر سلامی برای هرگونه کمک‌رسانی
سردار سرلشکر پاسدار سلامی ‌فرمانده کل سپاه پاسداران ‌در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام امکانات سپاه متعلق به مردم آبادان است و هم فرمانده سپاه استان، شهرستان آبادان و همه عزیزان سپاهی و بسیجی در میدان حضور دارند و مشغول به خدمت‌رسانی هستند. 

سرلشکر سلامی در خصوص استفاده از ظرفیت‌ جهادگران برای کمک به حادثه ساختمان متروپل آبادان اشاره کرد: طبیعی است که کار جهادگران خدمت به مردم ایران است و قطعا از ظرفیت این عزیزان در تمام حوادث استفاده خواهیم کرد. 

وی با اشاره به انتقام خون شهید صیاد خدایی بیان کرد: همه می دانند که ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتقام خون همه عزیزان خودش را خواهد گرفت. 

افزایش تعداد بازداشت‌شدگان حادثه مترو پل به 8 نفر/ دستگیری تعدادی از نیروهای شهرداری
علی دهقانی رئیس دادگستری خوزستان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در آبادان اظهار داشت: تعداد بازداشت  شدگان حادثه متروپل آبادان به 8 نفر رسید که به غیر از مالک و پیمانکار این طرح، 6 نفر دیگر از نیروهای شهرداری آبادان و ناظران این طرح در بین احضار شدگان حضور دارند.

رئیس دادگستری خوزستان گفت: دادستان استان و شهرستان پیگیر چگونگی این موضوع هستند و با تمامی عواملی که ترک فعل یا نظارت ناقص داشته باشند برخورد خواهند کرد و پس از بررسی دقیق نتایج به آن به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

شمار جانباختگان به ۱۰ تن رسید
متاسفانه تاکنون شمار کشته شدگان حادثه ساختمان متروپل آبادان به ۱۰ نفر رسیده است.  جستجوها همچنان از سوی عوامل امدادی و تیم های زنده یاب جمعیت هلال احمر در حال انجام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
شهرداری چطور به این ساختمان پایان کار داده؟!
yas
Denmark
ا ستفا ه از فلزا ت غیر استا ندا رد - مهند س های بدو ن حساب کتا ب ...
Iran, Islamic Republic of
....
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
باید با بی مسئولیت هایی که بانیان این حادثه بودند برخورد شود