جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پیام بایدن به رهبر کره‌شمالی: «سلام»

يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب: 800869
رئیس جمهور آمریکا که در کره‌جنوبی به سر می‌برد در پاسخ به سوال خبرنگاری در این باره که آیا پیامی برای رهبر کره‌شمالی دارد، پاسخ داد: «سلام».
پیام بایدن به رهبر کره‌شمالی: «سلام»
به گزارش جهان نيوز، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در آخرین روز حضور خود در کره‌جنوبی در جمع خبرنگاران حاضر شد.

خبرنگاری از وی پرسید که آیا برای «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی پیامی دارد که وی به صورت مختصر پاسخ داد: «سلام، همین و بس».
 
«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه و پیش از سفر دوره‌ای جو بایدن به منطقه جنوب غرب آسیا گفته بود که  «کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی که قبلاً با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا دیدار کرده علاقه‌ای به دیدار با جو بایدن ندارد.

 او گفت ایالات متحده هیچ نشانه‌ای از تمایل کره شمالی برای برگزاری دیدار دوجانبه میان کیم جونگ اون و جو بایدن مشاهده نکرده است.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند.

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

کیم جونگ اون، زمانی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بود دو بار با او دیدار کرد. نخستین دیدار سال ۲۰۱۸ در سنگاپور انجام شد و به نشست سنگاپور معروف شد. این نخستین دیدار میان سران کره شمالی و آمریکا بود.

در نشست سنگاپور ترامپ و کیم بیانیه‌ مشترکی که شامل برخی ضمانت‌های امنیتی برای کره شمالی در ازای زدودن سلاح‌های اتمی از شبه جزیره کره بود.

نشست دوم در هانوی ویتنام برگزار شد. این نشست در شرایطی برگزار می‌شد که کره شمالی از عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش در نشست سنگاپور گلایه داشت. به همین سبب نشست هانوی هم به نتیجه نرسید و بدون توافق به کارش خاتمه داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *