سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۵
۲۲
عصر یکشنبه؛

ترور یکی از مدافعان حرم در خیابان مجاهدین اسلام/ سپاه: اقدامات برای شناسایی و دستگیری ضاربین در حال انجام است/ روایت شاهدان عینی از لحظه ترور + عکس و جزئیات

يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب: 800861
عصر امروز یکشنبه یکی از مدافعان حرم در حمله مسلحانه دو موتورسوار در خیابان مجاهدین اسلام تهران ترور شد.
ترور یکی از مدافعان حرم در خیابان مجاهدین اسلام/ سپاه: اقدامات برای شناسایی و دستگیری ضاربین در حال انجام است/ روایت شاهدان عینی از ترور +تصاویر
به گزارش جهان نيوز، عصر امروز یکشنبه یکی از مدافعان حرم در خیابان مجاهدین اسلام تهران مورد سوءقصد قرار گرفت. این حادثه حوالی ساعت 16 امروز در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان مجاهدین اسلام رخ داده و دو نفر موتور سوار با شلیک 5 گلوله، یکی از مدافعان حرم را به شهادت رساندند.
 
بنا بر این گزارش، این ترور در نزدیکی منزل این شهید و در هنگامی که وی قصد ورود به منزل خود را داشته به وقوع پیوسته است.
 
ضاربین تحت تعقیب نیروهای امنیتی هستند.

اطلاعیه سپاه درباره شهادت مدافع حرم «صیادخدایی»
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت مدافع سرافرازحرم «سرهنگ پاسدار صیاد خدایی» در اقدام تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی خبر داد.


تصویر شهید حسن صیاد خدایی

روابط عمومی کل سپاه اعلام کرد عصر امروز (یکشنبه) در یکی از کوچه های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران ، مدافع حرم «سرهنگ پاسدار صیاد خدایی» هدف جنایت  تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت.

این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت مدافع سرافراز حرم «سرهنگ پاسدار صیاد خدایی» به خانواده معظم وی تاکید کرده است: اقدام لازم برای شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربین پیش‌بینی و در حال انجام است.
 

روایت شاهدان عینی از ماجرای ترور شهید صیاد

ساعتی قبل شهید حسن صیاد خدایی در کوچه  غلامیان خیابان مجاهدین اسلام به شهادت رسید. 

یکی از شاهدان عینی حادثه ترور به خبر فارس گفت: دقایقی قبل از ترور که از خیابان قائن قصد ورود به کوچه غلامیان را داشتم با یک دستگاه خودرو پراید مواجه شدم که عرض کوچه را بسته بود و در حالی که درب صندوق عقب خودرو را باز نگه داشته بود اجازه ورود به خودروها نمی‌داد.

وی ادامه می‌دهد ماشین‌ها مجبور شدند مسیر را دور زده و از طرف دیگر کوچه از خیابان مجاهدین اسلام وارد کوچه غلامیان شوند.

شاهد دیگر ماجرا که از همسایگان شهید صیاد و اولین کسی است که با اورژانس تماس می‌گیرد نیز می‌گوید همزمان با صدای ممتد تیراندازی صدای گاز شدید یک دستگاه موتور سیکلت در کوچه را شنیده است.

او می‌گوید وقتی خودم را به کوچه رساندم با پیکر نیمه‌جان شهید صیاد مواجه شدم و بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم.

ماموران امنیتی و قضایی در صحنه هستند و تیم های تخصصی صحنه با تجهیزات ویژه بررسی می‌کنند. پلیس محل ترور شهید بن بست  آذری در کوچه غلامیان را با ربان زرد رنگ بسته است. 

یک دوربین مدار بسته یکی از ساختمان های محل وقوع ترور در بن بست دیده می‌شود. پیکر شهید دقایقی قبل توسط آمبولانس به پزشکی قانونی منتقل شد.

دستور ویژه رئیس کل دادگستری ‌استان تهران برای شناسایی عوامل اقدام تروریستی در خیابان مجاهدین اسلام

در پی ترور ناجوانمردانه و شهادت یکی از مدافعان سرافراز حرم در خیابان مجاهدین اسلام در تهران، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران به دادستان تهران دستور داد تا در شناسایی و دستگیری عوامل این اقدام جنایتکارانه تسریع شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین بر تسریع در صدور دستورات قضایی لازم به‌منظور شناسایی عوامل دخیل در این جنایت تاکید کرد.

دادستان تهران در پی دستور رئیس کل دادگستری استان تهران، شخصا در صحنه جرم حاضر شد و به‌صورت میدانی در جریان نحوه و چگونگی انجام این اقدام جنایتکارانه قرار گرفت.

گزارش دادستان تهران از صحنه حادثه تروریستی در خیابان مجاهدین اسلام/ صالحی: برخورد دستگاه قضایی با عناصر تروریست عبرت‌آموز خواهد بود

علی صالحی دادستان تهران در خصوص حادثه تروریستی خیابان مجاهدین اسلام، اظهار داشت: به محض اطلاع از وقوع این حادثه، فوراً در محل مورد نظر حضور یافتم و ضمن استماع گزارش ضابطین و اتخاذ تصمیم برای شروع سریع تحقیقات، دستورات فنی لازم در این خصوص صادر شد.

وی تصریح کرد: در این راستا دستورات ویژه‌ای جهت حضور اکیپ بررسی صحنه جرم صادر شد و پس از جمع آوری ادله توسط اعضای این گروه، معاینات لازم توسط پزشکی قانونی در محل حادثه صورت گرفت.

دادستان تهران خاطر نشان کرد: بر اساس اظهارات شهود حاضر در صحنه، این شهید والامقام در حالی که سوار بر یک دستگاه خودرو پراید در مقابل درب منزل خود بوده توسط عناصر تروریست مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

صالحی همچنین تصریح کرد: ضاربان ۲ راکب موتورسیکلت بوده اند که پس از اقدام به تیراندازی از محل حادثه متواری شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران، در پایان با بیان اینکه دستورات لازم جهت شناسایی و دستگیری عاملان خبیث این جنایت تروریستی صادر شده است، تأکید کرد: برخورد دستگاه قضایی با این عناصر تروریست عبرت‌آموز خواهد بود و مرتکبان این جنایت به اشد مجازات محکوم خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میثم
Lithuania
"ضاربین تحت تعقیب نیروهای امنیتی هستند".
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید این ترور از نتابج دیدار پمپ..... با رجوی در آلبانی است
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اولین مسائل امنیتی را خود این افراد رعایت نمیکنند و بعضا توسط خودشون و یا نزدیکانش و خانواده اطلاعاتشان براحتی در گوشی های همراهشان اشکار میشه ...
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند عاملان این جنایت را
ای شهید عزیز شهادت مبارک.
معلم
Romania
محض رضای خدا بگیرید این تروریستها را،....
Iran, Islamic Republic of
ضاربان موتور سوار بودند و اگر دستگیر نشوند نشان دهنده اینه که موساد باز هم در قلب تهران عملیات انجام داده...
رر
Iran, Islamic Republic of
نیروهای امنیتی و اطلاعاتی اقدام انقلابی و سریع
رر
Iran, Islamic Republic of
اقدام سریع و مجازات تروریست ها
سید مجید
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر رجوی و منافقین خدا لعنتشون کنه تا ابد
مسعود
Iran, Islamic Republic of
شهادت هنر مردان خداست مدافع حرم به یاران شهیدش پیوست روحش شاد و راهش پررهرو باد.
محمد
Iran, Islamic Republic of


اینها همه از سوختن ضد انقلاب ها و منافقین از فعالیت های جمهوری اسلامی از جمله (سلام فرمانده) و .... هست .
Iran, Islamic Republic of
رژیم قاتل صهیونیستی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
روح اين شهيد وإلا مقام شاد .
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
یحتمل کار دشمن هست
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
بای ذنب قتلت؟؟؟!!!
شهادت مبارکت ای شهید والامقام
و لعنت خدا بر جنایتکاران عالم
اعدام در محل جنایت
Iran, Islamic Republic of
عوامل این جنایت در هر سطحی از مشارکت در ترور باید اعدام شوند ولو بعداز دستگیری همکاری اطلاعاتی کرده و ابراز ندامت کنند. ..
Iran, Islamic Republic of
....
محمود
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز یه مقاله ای در مورد محافظان بنویس که چرا تو این مملکت باید یه افرادی...... که دشمن هیچ کاری با آن ها ندارد محافظ داشته باشند ولی نخبگان هسته ای و دانشمندان ما و فرماندهان عملیات های سپاه بدون محافظ باشن و دشمن به راحتی این ها را ترور کنند
Iran, Islamic Republic of
واقعا حرف حق زدی
رضا
Iran, Islamic Republic of
شهادت هنر مردان خداست . او به آرزویش رسید. اما سؤال من این است که چرا هیچ صدایی از برخی این سلبریتیهای سگ باز در نمی آید؟ اگر یک آمریکایی ترور می شد الان اینها عزدار بودند و فریاد وامصیبتشان گوش فلک را پر کرده بود
Iran, Islamic Republic of
اون فرياد وامصيبتاه شون در واقع فرياد وا اقامتاه در غرب هست!