سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۴
گاف جدید بی بی سی؛

مجری کرمانی در بی بی سی داماد حاج قاسم شد+عکس و فیلم

يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 800858
روز گذشته رسانه بی بی سی فارسی با انتشار عکسی مدعی شد که «رضا هاشم صفی‌الدین» داماد لبنانی سردار حاج قاسم سلیمانی از طریق سوریه به لبنان اسلحه قاچاق می‌کند، بلافاصله بعد از این ادعا، مشخص شد که عکسی که منتشر شده مربوط به مراسم عروسی محمد اسماعیلی پور، مجری کرمانی در گلزار شهدای کرمان است.
مجری کرمانی در بی بی سی داماد حاج قاسم شد+عکس و فیلم
به گزارش جهان نيوز؛ روز گذشته رسانه بی بی سی فارسی در مطلبی به نقل یکی از سخنگویان ارتش اسرائیل مدعی شد که داماد لبنانی سردار حاج قاسم سلیمانی از طریق سوریه به لبنان اسلحه قاچاق می‌کند.

بی بی سی فارسی در ادامه گزارش خبری‌اش «رضا هاشم صفی‌الدین» را به عنوان داماد حاج قاسم معرفی کرد و گفت که هیچ اطلاعاتی از اینکه «رضا هاشم صفی‌الدین» همسر کدامیک از دختران سردار است، ندارد.

در عکس این گزارش می‌بینیم که بی بی سی فارسی پا را فراتر گذاشته و عکسی نیز از مراسم عروسی دختر حاج قاسم با این داماد لبنانی منتشر کرده تا باورپذیری بیشتری به گزارشش ببخشد.

 
 
 

محمد اسماعیلی پور کجا و داماد حاج قاسم شدن کجا
تنها چند دقیقه از انتشار این گزارش نگذشته بود که گزارش بی بی سی اشتباه از آب درآمد و گاف دیگری به فهرست گاف‌های بی بی سی فارسی اضافه شد.

فردی که بی بی سی فارسی عکس او را در گزارش خود منتشر شده است، محمد اسماعیلی پور مجری کرمانی است که حدود یک سال پیش مراسم عروسی خود را در گلزار شهدای کرمان برگزار کرده بود و همسرش نیز هیچ ارتباط فامیلی با حاج قاسم سلیمانی ندارد.

با آن‌که کاربران شبکه‌های اجتماعی در بخش کامنت ها، استوری و... بارها و بارها به این موضوع اشاره کردند که عکس منتشر شده مربوط به داماد حاج قاسم نیست، اما همچنان بی بی سی فارسی بر گاف خود اصرار دارد و تا زمان نگارش این گزارش دست به حذف این خبر کذب نزده است.

در ادامه تعدادی از واکنش های کاربران شبکه های اجتماعی را می‌بینید:
 




 



 
 
فیلم| توضیحات محمد اسماعیلی پور در خصوص انتشار این خبر کذب
 
 
فیلم| جشن ازدواج محمد اسماعیلی پور در گلزار شهدای کرمان
 
https://jahannews.com/vdcgnz977ak9z74.rpra.html
jahannews.com/vdcgnz977ak9z74.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
رسانه خبیث و مزدور و دروغگویی بی بی سی ، دشمن مردم ایران است .
مگه بی بی سی جز کذب خبری هم داره
یکم برای ایرلندیها ایسلندیها استرالییها اسکاتلندیها خبر منتشر کنه
عده ای نادان خواهند فهمیمد ملکه بازی یعنی چی
United States
ملکه در انگلیس یک پوزیشن تزئینی است و دخالتی در مدیریت انگلیس ندارد. بیخود جو ندین.
Iran, Islamic Republic of
انگلیس بی بی سی بریتانیا کلا ام الخبایث