سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

جزئیات ثبت نام جدید یارانه

يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 800855
سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: فردی که یارانه‌بگیر بوده و ازدواج کرده است، باید به پلیس+۱۰ مراجعه کند پس از آن سرپرست خانوار باید حسابی را به‌عنوان حساب رفاهی به بانک اعلام کند.
جزئیات ثبت نام جدید یارانه
به گزارش جهان نيوز، سیده طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها  در خصوص افراد مجردی که قصد تفکیک خانوار خود را دارند، گفت: مجردینی که از ابتدای طرح هدفمندسازی یارانه تا امروز یارانه دریافت نکرده‌اند یا اینکه در سال‌های قبل یارانه آنها حذف شده است می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی افزود: مجردینی که خانوار آنها یارانه دریافت می‌کرده‌اند و یا اینکه تا اردیبهشت ماه امسال یارانه دریافت می‌کردند اما حذف شدند، نمی‌توانند ثبت‌نام کنند، این اقدام صرفاً برای افرادی است که یارانه دریافت نمی‌کردند و یا اینکه در سال‌های گذشته یارانه آنها قطع شده است. در زمینخ حاضر زمینه لازم برای ثبت‌نام این افراد فراهم نشده است و اولویت ثبت‌نام سازمان هدفمندی یارانه‌ها به‌روی ثبت‌نام جامانده‌ها است.

خانواده‌های جدید حساب رفاهی خود را مشخص کنند
حسینی در پاسخ به سؤالی در مورد ثبت‌نام افرادی که خانوار آنها دچار تغییر شده است، گفت: کسی که یارانه‌بگیر بوده و به‌طور مثال ازدواج کرده است، باید به پلیس به‌علاوه ۱۰ مراجعه و مدارک لازم را ارائه کند تا از خانواده پدری جدا شود، پس از این مرحله سرپرست خانوار حسابی را در بانک افتتاح می‌کند.

وی با بیان اینکه این افراد باید به بانک اعلام کنند که این شماره حساب را به‌عنوان شماره حساب رفاهی آنها در سامانه ثبت کند، گفت: ازآن‌جایی که این افراد یارانه‌بگیر بودند دیگر بررسی شرایط در مورد آنها انجام نخواهد شد، اما کسانی که از سوی خانواده پدری یارانه دریافت نمی‌کردند، دیگر نیازی به مراجعه به پلیس به‌علاوه ۱۰ ندارند و سرپرست خانواده ضمن ثبت‌نام، همسر خود را به‌عنوان فرد تحت تکفل ثبت می‌کند.

زمان ثبت‌نام یارانه‌ها قطعاً تمدید خواهد شد
سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در خصوص احتمال تمدید زمان ثبت‌نام برای متقاضیان یارانه گفت: قطعاً این زمان تمدید خواهد شد، حتی اگر بلافاصه پس از اتمام فاصله زمانی که امروز به اتمام می‌رسد، زمان ثبت‌نام تمدید نشود، قطعاً در بازه زمانی پیشِ‌رو مجدداً سامانه باز، و امکان ثبت‌نام فراهم خواهد شد.

افرادی که تغییر خانواده آنها قطعی است نیازی برای مراجعه به فرمانداری ندارند
وی در پاسخ به سؤالی در مورد علت مراجعه برخی افراد به بخشداری‌ها گفت: افراد برای تغییرات خانوار و مواردی که مربوط به ازدواج و طلاق است باید به دفاتر پلیس به‌علاوه ۱۰ مراجعه کنند اما در برخی موارد مانند حضانت، کفالت و قیمومیت نیاز به نامه فرمانداری وجود دارد.

حسینی تأکید کرد: فرمانداری به افراد نامه‌ای می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانند به پلیس به‌علاوه۱۰ مراجعه کنند و تغییرات مورد نظر را اعلام کنند چرا که فرمانداری‌ها امکان اعمال تغییرات را ندارند، اما کسی که قطعاً ازدواج کرده و یا قطعاً طلاق گرفته است، دیگر نیازی به مراجعه به فرمانداری‌ها یا بخشداری‌ها ندارد.

وی در انتها گفت: کلیه افرادی که از ابتدا یارانه دریافت نکردند یا اینکه تا ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ یارانه دریافت نمی‌کردند، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام خود را انجام دهند.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام اين سامانه ظاهرا" فقط در خصوص يارانه معيشتي افراده اگه ميشه در خصوص يارانه اي كه از قبل واريز ميشد نيز سامانه ثبت نام را اعلام بفرماييد.ممنون