سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

چند درصد معلمان را زنان تشکیل می‌دهند؟

يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 800839
دختران موفق را در حوزه پرورشی، تربیتی، حوزه‌های دانش‌بنیان و سایر حوزه‌ها شناسایی و معرفی کنید تا بتوانیم از آن‌ها تقدیر کنیم.
چند درصد معلمان را زنان تشکیل می‌دهند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، پیش از ظهر امروز یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشستی که به مناسبت روز دختر در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی و وجود امام راحل در کشور، حضور حوزه علمیه قم بود که امروز شاهد فعالیت علم آموختگان این حوزه در همه عرصه‌های اجتماعی، علمی و اقتصادی کشور هستیم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه‌ای را ناکارآمد کنیم، کافی است دختران را زمین‌گیر کنیم، افزود: زن محور تولید در خانواده است، بنابراین باید بتوانیم در آموزش‌وپرورش شبکه‌هایی را تشکیل دهیم تا با برپایی ستادهایی مانند ستاد بزرگداشت حضرت معصومه (س) و تکریم مقام زن و دختر در کشور، اصول اساسی اسلامی را ترویج دهیم و زنان و دخترانی عفیف، همچون حضرت معصومه (س) تحویل جامعه دهیم.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در دستگاه تعلیم و تربیت بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز داریم که نیمی از آنان را دختران و ۵۴ درصد معلمان را زنان تشکیل می‌دهند. بنابراین برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تشکیل ستادهایی مانند ستاد بزرگداشت حضرت معصومه (س) در راستای حفظ کرامت و ترویج شخصیت اسلامی زنان بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

نوری گفت: پیشنهاد می‌کنم برای جشن روز دختر و اولین اجلاس دختران قوی، دختران موفق را در حوزه پرورشی، تربیتی، حوزه‌های دانش‌بنیان و سایر حوزه‌ها شناسایی و معرفی کنید تا بتوانیم از آن‌ها تقدیر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه از ظرفیت دانشجو معلمان دختر برای برگزاری اجلاس دختران قوی استفاده شود، گفت: اگر برنامه‌ریزی‌های دقیق و هدفمند در زمینه تربیت دختران به‌عنوان گروه‌های حساس در جامعه داشته باشیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده شاهد رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه نباشیم و این موضوع منجر به تربیت مادرانی عفیف و فعال در عرصه‌های مختلف اجتماعی و مطابق با سند تحول بنیادین خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *