پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

آبله میمونی تاکنون درمان قطعی نداشته است

يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 800829
یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی‌ به بیان توضیحاتی در خصوص علائم و میزان شیوع بیماری آبله میمونی پرداخت.
آبله میمونی تاکنون درمان قطعی نداشته است
به گزارش جهان نيوز، مسعود مردانی در گفت‌وگو با میزان در رابطه با بیماری آبله میمونی گفت: این ویروس معمولا از طریق تماس با فرد آلوده به واسطه قطرات دستگاه تنفسی، تماس مستقیم با ضایعات پوستی یا ترشحات بدن و تماس غیرپوستی با لباس و ملحفه آلوده انتقال پیدا می‌کند و سبب ایجاد علائمی شبیه بیماری آنفلوانزار نظیر تب، بدن درد، سردرد و سرفه می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه وجه مشخص بیماری آبله میمونی این است که علاوه بر علائم بیماری آنفلوانزا همراه با ضایعات پوستی است، ادامه داد: این ضایعات ممکن است در صورت، تن، اندام‌ها و کف دست و پای بیمار بروز پیدا کند و به وطور معمول در نوع خفیف این بیماری با مرگ‌ومیر مواجه نیستیم و در نوع‌های شدید آن هم حداکثر ۱۰ درصد با فوت بیمار روبه رو هستیم.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه آبله میونی تا کنون درمان قطعی نداشته است، افزود: گفته می‌شود شاید واکسن آبله و آبله مرغان که برای پیشگیری از این بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌‌تواند بر این بیماری موثر باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادمه داد: داروهای ضد ویروسی بسیاری نظیر سیدوفووسر برای درمان این بیماری مورد استفاده قرار گرفتند اما تا کنون اثربخشی صد در صدی نداشته اند.

مردانی در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون این بیماری در خاورمیانه مشاهده شده است، توضیح داد: این بیماری تا کنون در آسیا و خاورمیانه گزارش نشده است اما در کشورهای اروپایی از جمله استرالیا، آلمان و آمریکا و کانادا مشاهده شده و به طور کلی تا کنون شاهد ۱۳۴ مورد ابتلای احتمالی به این بیماری بودیم که ۶۳ مورد آن قطعی شده است و کشور پرتغال بیشترین آمار ابتلا را دارد.

این پزشک در پایان متذکر شد: کارشناسان در مورد این بیماری هشدار داده اند که موارد ابتلا در برخی از کشورها ممکن است به سایر کشورها منتقل شود و مجددا شاهد اپیدمی دیگری باشیم که البته امیدواریم هم مانند بیماری اپیدمی کووید نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *