کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر کشور: وعده‌های امام(ره) در حال تحقق است

31 ارديبهشت 1401 ساعت 14:47

وعده های امام رحمت الله مانند فروپاشی غرب و دینداری مردم یکی پس از دیگری در حال تحقق است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، احمد وحیدی وزیر کشور پیش از ظهر امروز (شنبه) در نشست با اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: آنچه که راجع به حضرت امام است به عنوان وظیفه بر عهده تک، تک ما است، بحث پایان ناپذیری است. همگی مدیون حضرت امام هستیم.

وی عنوان کرد: آنچه به عنوان مکتب امام تعریف می‌شود توسط مقام معظم رهبری به خوبی در دنیا تبیین می‌شود و احیاگری دوران ما مربوط به همان روشنگری امام رحمت الله است. وعده‌های امام رحمت الله مانند فروپاشی غرب و دینداری مردم یکی پس از دیگری در حال تحقق است.

وزیر کشور تصریح کرد: امروز همه معارف انسانی در این حرکت بزرگ نهفته است و تلاش‌های دشمن برای خاموش کردن این مطلب به جایی نرسیده است. نکته در این است که بزرگداشت حضرت امام (ره) هر سال بیش از سال پیش باید باشکوه‌تر برگزار شود.

وحیدی بیان کرد: همان طور که امروز اربعین تبدیل به نقطه اوج ایمانی شده است و همانطور که روز قدس و ۲۲ بهمن روزهای مهمی شده‌اند، نباید این روزها را نیز از دست بدهیم. عزیزان ما در دستگاه‌های علمی، فرهنگی و در سازمان‌های مختلف باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه جملات امام راحل راه و حکمت است و به دل می‌نشیند، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی و همه نهادهای فرهنگی هم در فضای مجازی و هم در فضای عینی باید به این امور توجه کنند و در هر دو کتاب‌های جدیدی از امام خمینی (ره) رونمایی شود. انتشارات ایده‌های حضرت امام بسیار اهمیت دارد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: این دوره همه ذهن‌ها بیشتر آماده دریافت مطالب هستند. مراسم امام را نباید به مراسم در مرقد امام خلاصه کرد. چه دستورالعملی در این زمینه به مدارس ابلاغ شده است؟ در وزارت علوم چه برنامه مشخصی و چه حرف‌ها و گفتگوهایی برنامه ریزی شده است؟ باید در این حوزه‌ها برنامه‌های مهم داشته باشیم.

وحیدی با اشاره به اهمیت فراگیری پرداختن به مراسم ارتحال امام خمینی (ره) گفت: همه جا باید از برنامه‌های آن روز بهره مند و برخوردار باشند و همه شوراها و دهیاری‌ها در اقصی نقاط کشور باید همکاری کنند تا مراسم اطلاع رسانی شود.

وی اضافه کرد: پوشش دادن این برنامه‌ها از اقلیت‌های دینی و مذهبی بسیار اهمیت دارد و از افراد ساکن خارج از کشور و از مردم داخل کشور برای پرداختن به این برنامه‌ها باید بهره جست. باید از شخصیت‌های جدیدی که از امام سخن نگفته‌اند بهره گرفت.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: دشمن با تلاش‌های بسیار سعی در محو کردن امام داشت، اما موفق نشد. لازم است قرارگاه خاصی برای مراسم ارتحال حضرت امام تشکیل شود تا هیچ برنامه‌ای روی زمین نماند. ما اگر به دنبال رضایت امام هستیم باید زائران و مهمان‌های ایشان را به نحو عالی تکریم کنیم. رسیدگی به مشکلات آنها نیز باید مورد توجه ما باشد.

وحیدی ادامه داد: وزارت بهداشت نشان داد در زمینه کرونا ظرفیت خوبی دارد و هلال احمر هم پای کار است و این جهت ان شاالله در مراسم امام خمینی (ره) کمبودی وجود نداشته باشد. در بحث فنی و کیفیت صوت مراسم نیز باید تلاش‌های لازم صورت گیرد زیرا پوشش صوتی اهمیت زیادی دارد.‌

وی اظهار کرد: سرویس دهی کامل به افراد در این مراسم اهمیت بسیار زیادی دارد.

اگر بتوانیم در آن روز به نام حضرت امام، حدود ۱۰ میلیون بسته‌های خدماتی و معیشتی در نقاط محروم توزیع کنیم بسیار خوب خواهد بود. ما برای ۱۵۰ هزار نفر مهمان برنامه ریزی کرده‌ایم اما برای تعداد بیشتر نیز باید آمادگی وجود داشته باشد.

وزیر کشور ادامه داد: مهم است در این چند روز حرکت اضافه‌تر از آنچه تاکنون بوده است وجود داشته باشد و مرتب یادآور باشیم که کارها به نتیجه برسد و ابتکارات و خلاقیت‌های جدید مانند دیوارنوشته‌های بزرگ توسط شهرداری صورت گیرد و هر که به مناسبت و به اقتضای توان و امکانات خود باید برای این ایام برنامه داشته باشد.

وحیدی در پایان گفت: هرچه نام امام خمینی (ره) را بلند تر ببینیم یعنی انقلاب اسلامی در دنیا سرافرازتر است. توجه به این مهم معروف بزرگی است.


کد مطلب: 800727

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/800727/وزیر-کشور-وعده-های-امام-ره-حال-تحقق

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com