کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هرچقدر به زمان ظهور نزدیک می‌شویم آزمایشات الهی سخت‌تر می‌شود

30 ارديبهشت 1401 ساعت 14:57

ما هر مقداری که به زمان فرج حضرت ولی عصر(عج) نزدیک می شویم، امتحانات الهی نیز بیشتر و سخت تر می شود و ناراحتی ها نیز بیشتر می شود، لذا ما باید تقوا را پیشه خود سازیم و بر زبان و چشم خود کنترل داشته باشیم.


به گزارش جهان نیوز، آیت‌الله‌ناصری، در ادامه سلسله جلسات اخلاقی خود در اصفهان با اشاره به خطبه ۱۶ نهج البلاغه گفتند:

* آنچه از فرمایش حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام به دست می آید، این است که در آخرالزمان و قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) امتحانات الهی به قدری شدید است و مردم غربال می شوند که بسیاری از مردم از این امتحان سر افکنده می شوند و از غربال ها رد می شوند.

*ما باید مواظب باشیم که از غربال ها نیفتیم و از این امتحانات الهی آخرالزمان سر بلند بیرون بیایم، لذا رسیدن به مقام ولایت کار آسانی نیست.

*ما نمی توانیم از خداوند تقاضا کنیم که ما را به آزمایش و امتحان الهی مبتلا نسازد، می توانیم از خدای متعال درخواست کنیم که خداوند توفیق عبادت و بندگی به ما بدهد تا بتوانیم از امتحانات الهی سربلند بیرون بیایم.

*ما هر مقداری که به زمان فرج حضرت ولی عصر(عج) نزدیک می شویم، امتحانات الهی نیز بیشتر و سخت تر می شود و ناراحتی ها نیز بیشتر می شود، لذا ما باید تقوا را پیشه خود سازیم و بر زبان و چشم خود کنترل داشته باشیم.

*مسلمان واقعی باید تسلیم حق باشد. شیطان قسم خورده که به عزت و جلال خدا همه بنده ها را بیچاره و منحرف می کند، اِلّا کسانی که در عبادت خدا خالص باشند، ریا کار نباشند و توجه به حق داشته باشند.

*آیه ۸۱ سوره اسراء که می فرماید: «جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا»  اشاره مستقیم به ظهور حضرت بقیه الله«عج» است، لذا هنگام ظهور خداوند صدای حضرت را به جمیع موجودات می رساند و می فهماند.


کد مطلب: 800622

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/800622/هرچقدر-زمان-ظهور-نزدیک-می-شویم-آزمایشات-الهی-سخت-تر-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com