کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تماس تلفنی نظامیان ارشد آمریکا و روسیه

30 ارديبهشت 1401 ساعت 4:36

روسای ستاد نیروهای مسلح روسیه و آمریکا در تماسی تلفنی مسائل مورد توجه دو طرف از جمله وضعیت اوکراین را به بحث گذاشتند.


به گزارش جهان نیوز؛ روسای ستاد ارتش آمریکا و روسیه روز پنجشنبه در تماسی تلفنی، مسائل دوجانبه و تحولات اوکراین را به بحث گذاشتند.

 
به نوشته خبرگزاری «اردو پوینت»، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا با «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه تماس گرفته و وضعیت اوکراین را با وی به بحث گذاشت.
 
در بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره این تماس تلفنی آمده است: «مسائل مورد توجه دو طرف از جمله وضعیت اوکراین را به بحث گذاشتند».
 
با وجود تنش‌های بی سابقه بین آمریکا و روسیه طی ماههای گذشته، وزرای دفاع دو کشور نیز جمعه شب به صورت تلفنی و به درخواست طرف آمریکایی با یکدیگر رایزنی کردند.
 
«جان کربی» سخنگوی پنتاگون پیش از این گفته بود که سرگئی شویگو و گراسیموف تماس تلفنی با لوید آستین و مارک میلی را رد کرده بودند.
 
وزرای دفاع آمریکا و روسیه آخرین بار ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن ۱۴۰۰) با یکدیگر رایزنی تلفنی کرده بودند. چند روز بعد از این تماس تلفنی، روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) اعلام کرد به درخواست کمک جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی خود را در این کشور آغاز می‌کند و هدف آن‌ را محافظت از افرادی عنوان کرد که برای مدت هشت سال در معرض قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف بوده‌اند.
 
آنطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته هدف خلع سلاح و نازی‌زدایی اوکراین است و می‌خواهد تمامی مجرمان جنگی مسئول ارتکاب جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس را محاکمه کند.


کد مطلب: 800587

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/800587/تماس-تلفنی-نظامیان-ارشد-آمریکا-روسیه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com