پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

قانون درباره بازی تراکتور-پرسپولیس چه می‌گوید؟

پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب: 800581
کارشناس داوری کشورمان به اتفاقات رخ‌داده در جریان بازی تراکتور و پرسپولیس واکنش نشان داد.
قانون درباره بازی تراکتور-پرسپولیس چه می‌گوید؟
به گزارش جهان نيوز؛ پس از سنگ‌پرانی و حواشی که در ورزشگاه یادگار امام تبریز به وجود آمد، سیدرضا مهدوی داور بازی تراکتور - پرسپولیس همراه با کمک‌های خود راهی رختکن شدند تا این بازی نیمه‌کاره بماند.

در این باره قانون نظر صریحی دارد. طبق ماده 62 که به عدم برگزاری مسابقه و ترک کردن مسابقه اشاره دارد آمده که «اگر به علت رفتار یک تیم یا رفتاری که یک باشگاه مسئول آن شناخته می‌شود و یک مسابقه برگزار نشود یا نیمه تمام بماند، باشگاهی که مسئول شناخته می‌شود توسط کمیته انضباطی سه بر صفر بازنده اعلام شده و به پرداخت حداقل 50 میلیون تومان جریمه نقدی به علاوه کلیه خسارات وارده به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال محکوم می‌شود».
 
همچنین در این ماده قانونی آمده که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باید نهایتا تا یک هفته به این موضوع رسیدگی کرده و رأی را صادر نماید.
 
حسین زرگر کارشناس داوری کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص اینکه قانون درباره این بازی و اتفاقات رخ‌داده آن چه می‌گوید، اظهار داشت: در چنین شرایطی اگر بازی به صورت قطعی نیمه‌کاره بماند همه چیز بستگی به گزارش داور بازی خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: پرونده این بازی به کمیته انضباطی خواهد رفت اما تصمیم‌گیری درباره آن به گزارش داور بازی و گزارش ناظر بازی بستگی دارد. گزارش عوامل اجرایی که تصمیم‌گیرنده هستند، وضعیت این بازی را روشن خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عماد
Iran, Islamic Republic of
....