کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

منتظر حضور ایتالیا در جام‌جهانی نباشید

29 ارديبهشت 1401 ساعت 12:48

بالاترین مقام فوتبالی کشور ایتالیا کورسوی امید مردم کشورش برای دیدن آتزوری در جام جهانی ۲۰۲۲ را از بین برد.


به گزارش جهان نیوز، گابریله گراوینا رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا اعتراف کرد که تیم ملی فوتبال این کشور هیچ شانسی برای حضور در جام جهانی 2022 ندارد.

شاگردان روبرتو مانچینی با قبول شکست برابر مقدونیه شمالی در پلی‌آف مرحله انتخابی برای دومین دوره متوالی در جام جهانی حضور نخواهند داشت. با این حال از آن زمان تا کنون همواره شایعات و گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمالی رسیدن آتزوری به قطر از راه‌های فرعی مانند جانشینی یکی از تیم‌های راه یافته به دلیل محرومیت آن تیم وجود داشته است. این گمانه‌زنی‌ها نه فقط از سوی اصحاب رسانه بلکه توسط برخی از مقامات ارشد ایتالیایی هم صورت گرفته است از جمله فرانکو کیمنتی عضو کمیته ملی المپیک ایتالیا که ابراز امیدواری کرده بود محرومیت احتمالی تیم ملی اکواردو به خاطر متهم شدن به تخلف استفاده از بازیکن غیرمجاز منجر به سفر آتزوری به قطر شود.

او ادعا کرده بود در صورت محرومیت اکوادور، فیفا رده‌بالاترین تیم در رنکینگ خود که به جام جهانی صعود نکرده، یعنی ایتالیا را به جام جهانی خواهد فرستاد.



گابریله گراوینا اما اعلام کرد بعد از تماسی که با نهاد حاکم بر دنیای فوتبال داشته، فرضیه رسیدن تیم ملی ایتالیا به جام جهانی کاملاً بی‌اساس است. او در مجمع فدرال فدراسیون فوتبال ایتالیا در شهر رم، در پاسخ به این سؤال که ایتالیا چقدر برای حضور در جام جهانی شانس دارد، گفت: صفر. اروپا تمامی 13 سهمیه‌اش برای حضور در جام جهانی را استفاده کرده است و اگر تیمی از آمریکای جنوبی محروم شود، به جای آن تیمی دیگر از همان منطقه جای آن را خواهد گرفت. ما با فیفا صحبت کرده‌ایم و پاسخ آن کاملاً منفی بوده است.


کد مطلب: 800555

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/800555/منتظر-حضور-ایتالیا-جام-جهانی-نباشید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com