جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
ادعای رسانه سوئدی؛

عملیات شنود سفارتخانه‌های غربی در ترکیه

چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب: 800483
رسانه سوئدی مدعی شد که ترکیه سفارتخانه‌های غربی در خاک خود را با کمک تجهیزات پیشرفته زیرنظر دارد.
عملیات شنود سفارتخانه‌های غربی در ترکیه
به گزارش جهان نيوز، یک روزنامه یونانی روز چهارشنبه مدعی شد که ترکیه از سفارتخانه‌های غربی در ترکیه با کمک تجهیزات پیشرفته شنود می‌کند.

روزنامه «پروتوثما» به نقل از یک رسانه سوئدی مدعی شد که دولت «رجب طیب اردوغان» سفارت‌خانه‌های غربی در ترکیه را نظارت و شنود می‌کند.

به ادعای این روزنامه، تشدید جمع‌آوری اطلاعات به طور خاص از سفارتخانه‌های غربی و نظارت دقیق دیپلمات‌های آمریکایی و اروپایی در آنکارا چندی قبل توسط «سلیمان صویلو» وزیر کشور ترکیه به طور علنی تایید شد.

صویلو به گزیده‌هایی از رونوشت نامه‌ای اشاره کرد که مربوط به نشست پشت درهای بسته در سفارتخانه یک کشور غربی بود. او نگفت که چگونه اطلاعات مربوط به محتوای مذاکراتی که در سفارت پشت درهای بسته برگزار شد را به دست آورده است. این احتمال وجود دارد که سازمان اطلاعات ترکیه گوشی یکی از حاضران در جلسه را هک کرده باشد.

این افشاگری تایید کرد که دستگاه اطلاعات  ترکیه، که زیر نظر وزارت کشور کار می کند، موفق به شنود نشست بین دیپلمات‌های خارجی و سیاستمداران مخالف حزب «جمهوریخواه خلق» شد.

چندی قبل نیز وبگاه «نوردیک مانیتور» مدعی شد که سفارت ترکیه در رم، پایتخت ایتالیا، از شهروندان ترکیه در این کشور جاسوسی کرده است.

این وبگاه مدعی شد که رئیس جمهور ترکیه، مخالفان خود را در خارج از کشور تحت نظر دارد و فهرست اسامی مخالفان دولت ترکیه در خارج از کشور را که وزارت امور خارجه ترکیه ارائه داده ، برای پیگیری بیشتر به مقامات ذی صلاح ارسال کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *