پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۲۰

فعال فتنه ۸۸ در رأس بازوی پژوهشی وزارت نفت چه می‌کند؟

چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 800468
اگرچه اقدامات مهمی از سوی دولت برای کنارگذاشتن بانیان وضع موجود صورت گرفته است اما هنوز تعداد قابل توجهی از آنان در سطوح مختلف تصمیم گیری حضور دارند.
فعال فتنه ۸۸ در رأس بازوی پژوهشی وزارت نفت چه می‌کند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون چندین بار درباره لزوم برکناری بانیان مشکلات موجود تذکر داده و اجرای این اقدام را از تمامی دستگاه‌های دولتی مطالبه کرده است.

در همین راستا دولت سیزدهم بر اساس مطالبه جدی رئیس‌جمهور که البته مطالبه مردم نیز است، اقدامات بسیار مهمی در کنار گذاشتن بانیان وضع موجود انجام داده است. در روزهای گذشته حجت‌الاسلام احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در نشست خبری با بیان اینکه در این مدت 10 ماهه، ۴۰۱ مدیر از مدیران دستگاه‌ها ارزیابی شده‌اند، گفت: ۱۹۰ مکاتبه برای پیگیری این ارزیابی‌ها انجام‌شده است و در نتیجه آن ۱۳۰ مدیر ناکارآمد در سطوح مختلف شناسایی و از کار خود برکنار شدند.

البته برخلاف برخی از ادعاهای فعالان سیاسی جریان رقیب، رویکرد دولت در برکناری بانیان مشکلات موجود به‌هیچ‌عنوان رنگ و بوی سیاسی و حزبی و قبیله‌ای ندارد بلکه هدف اصلی رعایت اصل شایسته‌سالاری و شایسته گزینی است و بر همین اساس مدیرانی که کارنامه قابل قبولی ندارند به‌هیچ‌عنوان نباید در رأس امور قرار داشته باشند.

برای نمونه، در حال حاضر و در شرایطی که حدود 10 ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم سپری‌شده، «جعفر توفیقی» همچنان ریاست پژوهشگاه صنعت نفت- بازوی پژوهشی و تحقیقاتی وزارت نفت- را بر عهده دارد.

این در حالی است که جعفر توفیقی که در حدفاصل سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ در دولت هشتم به ریاست خاتمی، برای مدت دو سال وزیر علوم بود،  یکی از فعالین فتنه ۸۸ بوده و فیلم ادعاهای وی درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری همچنان در فضای مجازی موجود است.

توفیقی در سال 88 در تحصن دانشگاه تهران در اظهارنظری تأمل‌برانگیز گفته بود: «اگر ما اجازه می‌دادیم که انتخابات روند معمول خودش را طی بکند به نظر من این نظام پایه‌های خودش را برای همیشه تثبیت می‌کرد برای اینکه یک حضور ۴۰ و ۵۰ میلیونی مردم با سلایق مختلف با عقاید مختلف با گرایش‌های سیاسی مختلف و یک رأی بسیار قاطع به آقای مهندس موسوی به نظر من و احترام کشور و احترام دولت به این رأی به نظر من استثنایی‌ترین فرصتی بود که ما بعد از انقلاب به دست آورده بودیم ولی به نظر من بدترین سناریو را انتخاب کردیم.»

وی در ادامه گفته بود: «در این دو راهی انتخابات، انتخابی که الآن شد و انتخابی که می‌توانست بشود بدترین انتخاب را کردیم یعنی درست نقطه مقابلش و کشور در آستانه تزلزل، مردم در آستانه تزلزل، توهین به شخصیت مردم به عقیده مردم و به رأی مردم و ازهم‌پاشی این اتحاد اجتماعی، یعنی ما اختیار داشتیم که اتحاد اجتماعی را انتخاب بکنیم. اتحاد سیاسی را انتخاب بکنیم و اختیار داشتیم که ازهم‌گسیختگی و ازهم‌پاشیدگی اجتماعی را انتخاب بکنیم. به نظر من با بی‌تدبیری، بدترین انتخاب را در واقع به عمل آوردیم و الآن وضعیت را شما می‌بینید، نارضایتی مردم، دانشجوها، اساتید، نخبگان که یک اعتراض واقعاً سراسری است.»

این فعال فتنه 88 در ادامه تأکید کرده بود: «بنده امیدوار هستم که ان‌شاءالله تا بیش از این دیر نشده دوستان تأمل کنند و برگردند به این مسیری که انتخاب غلطی را که شد ان‌شاءالله اصلاح بکنند. بدتر از آن هجمه‌ای است که ما الآن به دانشجوها داریم می‌کنیم. و واقعاً باید تشکر بکنیم که اساتید این‌گونه از هجومی که به دانشجویان مظلوم و بی‌دفاع شده دارند حمایت می‌کنند و این‌یک چهرهٔ خوبی برای نظام به نظر من نیست، عکس‌هایی که در دنیا پخش می‌شود فیلم‌هایی که در دنیا پخش می‌شود تجاوزهایی که به حریم خوابگاه‌ها وارد می‌شود و دانشجویان فرهیخته و مظلوم ما این‌گونه دارند مورد هجمه قرار می‌گیرند و به‌سرعت فراموش کردند دوستان که همین‌هایی که الآن زیر باتوم و اسلحه و این فشار دارند لطمه می‌بینند همان کسانی بودند که حماسه ۲۲ خرداد را آفریدند و حماسه راهپیمایی دیروز که واقعاً از ابتدای انقلاب شاید یکی از همایش‌های بی‌نظیر بود و حضور مردم در صحنه بود.»

جعفر توفیقی در آغاز روی کارآمدن دولت روحانی در سال ۹۲ به مدت شصت و هفت روز، سرپرست وزارت علوم بود. وی در دوره کوتاه سرپرستی وزارت علوم و به رغم داشتن اختیار قانونی مبادرت به رفتارهایی در زمینه عزل و نصب معاونین وزیر و برخی رؤسای دانشگاه‌ها کرد. این رفتار توفیقی به «عزل و نصب بولدوزری مدیران» مشهور شد. وی ضمن دادن وعده بازگشت تعداد زیادی از دانشجویان و استادان اخراجی، فوراً چند تن از رؤسای دانشگاه‌های کشور را برکنار کرده و همچنین در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد، رئیس این دانشگاه را نیز برکنار کرد.

صاحب‌نظران و کارشناسان دلسوز حوزه نفت و پتروشیمی، عملکرد جعفر توفیقی در رأس پژوهشگاه صنعت نفت را غیرقابل دفاع ارزیابی کرده و تأکید دارند که این مجموعه بسیار مهم تحقیقاتی و پژوهشی در دوره مدیریت این فعال فتنه 88، دچار عقبگرد و افت شدید شده است.

لازم به ذکر است که جعفر توفیقی در مهرماه سال ۹۶ با حکمی از سوی بیژن زنگنه، وزیر نفت دولت روحانی به ریاست پژوهشگاه صنعت نفت منصوب شد. در حال حاضر در راستای مطالبه رئیس‌جمهور و مردم و همچنین مطالبه جدی کارشناسان و صاحب‌نظران دلسوز، از وزیر محترم نفت این انتظار می‌رود که در استمرار مدیریت چنین فردی تجدیدنظر صورت دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تکلیف چنین آدمی و کسی که اونو بکار گرفته مشخصه
Iran, Islamic Republic of
چجوری مشخصه؟
Iran, Islamic Republic of
همه میدونن توضیح نمی خواد
Iran, Islamic Republic of
همه نمیدونن اگه میدونی توضیح بده
Iran, Islamic Republic of
متنو بخون میفهمی .
Iran, Islamic Republic of
قرار بود توضیح بدی اگه چیزی فهمیدی عزیز دل برادر
Iran, Islamic Republic of
مگه خودت فهمیدی؟
Denmark
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
حسین
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه کم نیستند کسانی که جزو بانیان وضع موجود می باشند .ا.
Darius
Iran, Islamic Republic of
از آقای رئیسی خواهشمندم که هر چه زودتر تکلیف مردم را با این ها یکسره کنه
Iran, Islamic Republic of
این ها اکر تخصص هم داشته باشند ، تخصصشان بدرد ملت نمی خورد
Iran, Islamic Republic of
سلام شاید مسولان از این آقا غافل شده آند و آلا یک ساعت هم نباید بمونه کسی نیست به اطلاع مقامات برسونه
Iran, Islamic Republic of
من واقعا نمی دونم موقع نصب این افراد مراجع ذیصلاح دقیقا کجان!؟؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
برفرض مثال اون موقع نمی‌دانستند و یا باهش همکاری میکردند الان که متوجه شدند نباید ساکت بود.
Iran, Islamic Republic of
اینگونه افراد اگر باز اتفاقی بیافته باز همون....
Iran, Islamic Republic of
جناب رییسی این گونه افراد جای اغماض و چشم پوشی نیست اقدام عاجل لازمه.
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیسی تا دیر نشده این فتنه گران و مسببین بدبختی رو از دولت شوتشون کنید بیرون..
Iran, Islamic Republic of
انصافا هنگام نوشتن متن از ابتدا دچار خنده نمی شوید؟
انتخاب ها بر اساس شایسته سالاری ؟! واقعا کدوم انتخاب بر این اصل بوده؟
. بنده اصلا نظرات این آدم را تایید نمی کنم ولی چه ربطی داره به تخصص مدیریتی و فنی ایشون نمی فهمم . اگر در پستش متخصصین حزب اللی را حذف کرده به درد یک لحظه مدیریت نمی خوره ولی اگر فقط طرفداری کرده ..... چرا نباید از ایشون استفاده بشه؟