پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

راهکارهایی برای جلوگیری از سرد شدن پاها

سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 800355
هر بدنی با تغییر سازگار است. وقتی هوا سرد است، بدن ما تمایل دارد جریان خون را حفظ کند تا اندام هایمان گرم شود.
راهکارهایی برای جلوگیری از سرد شدن پاها
به گزارش جهان نيوز به نقل از طلا، با این حال، بدن ما بیشترین توجه را به اندام هایمان می‌دهد و پا‌های ما را کنار می‌گذارد، به همین دلیل است که احساس سردی بیشتری می‌کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، راه حل‌های زیادی برای حل این موضوع وجود دارد. اگرچه، اگر احساس می‌کنید پاهایتان بیشتر سرد می‌شوند، ضروری است که با پزشک خود مشورت کنید.

۱- پا‌های خود را در آب گرم خیس کنید
خیساندن پا‌ها با آب گرم نه تنها تسکین دهنده است، بلکه ممکن است به شما کمک کند سریعتر بخوابید، زیرا گردش خون شما را تحریک می‌کند. آب باید حدود ۳۶ تا ۳۸ درجه سانتیگراد باشد. این می‌تواند جلسه آب درمانی طبیعی شما برای پا‌های سرد باشد.
چه باید کرد:

پا‌های خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب گرم قرار دهید. بعد از اتمام کار آن‌ها را خشک کنید. از مرطوب کننده به عنوان یک ماده نهایی استفاده کنید.

۲- پا‌های خود را با روغن‌های گیاهی ماساژ دهید‌
می‌توانید پا‌های خود را با انواع روغن‌ها مانند زیتون، نارگیل و آووکادو ماساژ دهید تا پا‌های خود را به مسیر گرم بازگردانید. این به این دلیل است که این روغن‌ها دارای خواص ضد التهابی هستند که به گردش خون شما کمک می‌کند. به علاوه، برای پوست شما نیز مفید است.

چه باید کرد:

هر روغنی را بردارید و گرم کنید. روی پا‌های خود روغن بگذارید و حدود ۱۰-۱۵ دقیقه آن‌ها را ماساژ دهید. سپس جوراب نخی بپوشید. این کار را هر روز انجام دهید تا پایتان گرم بماند.

۳- چای زنجبیل بنوشید
زنجبیل به طور کلی به دلیل تداوم گردش خون و گرم کردن بدن و شمارش پا‌ها شناخته شده است. پس وقت آن است که برای گرم کردن پا‌های سردتان مقداری چای زنجبیل درست کنید.

چه باید کرد:

۲-۳ تکه زنجبیل را برش دهید. آن‌ها را به آب در حال جوش اضافه کنید. مخلوط را صاف کرده و بنوشید.

۴- غذا‌های حاوی آهن و ویتامین B را بیشتر مصرف کنید
یکی از دلایلی که ممکن است پا‌های شما سرد باشد، کمبود ویتامین B است که برای بهبود جریان خون بسیار مهم است. آهن همچنین برای انتقال اکسیژن به بدن مفید است.
چه باید کرد:

برای آهن: گوشت قرمز، آجیل، توفو، جو دوسر، اسفناج، لوبیا پخته و ... را بیشتر مصرف کنید.

برای ویتامین B: گوشت گاو، ماهی تن، ماهی قزل آلا، شیر و محصولات لبنی، تخم مرغ، صدف و ... را بیشتر مصرف کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *