پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

کم خونها بیشتر مواظب آلودگی هوا باشند

سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 800318
استاد تغذیه دانشگاه با بیان اینکه در روزهای آلودگی هوا باید آب زیاد مصرف کنیم، گفت:‌میوه‌های رنگین و سبزیجات متنوع بیشتر مصرف شود؛ ضمن اینکه افراد دچار کم خونی باید بیشتر مواظب خود باشند.
کم خونها بیشتر مواظب آلودگی هوا باشند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، استاد تغذیه دانشگاه درباره «مهمترین موادی که در آلودگی هوا باید بیشتر مصرف شود؟»، بیان داشت: مردم باید از آب فراوان بهره گیرند؛ البته نه مصرف چای و نوشابه؛ چرا که یکی از عواملی که می‌تواند دفع مواد سمی محلول در آب را از طریق ادرار، مدفوع و عرق کردن برطرف کند، آب است.

وی با بیان اینکه استفاده از سبزیجات و میوه‌های سبز که آنتی‌اکسیدان داشته بسیار مؤثر است، خاطرنشان کرد: این مواد محلول و غیر محلول می‌تواند با ریزمغذی‌های فراوان خود که از نظر مواد معدنی ویتامین‌های محلول در آب مثل ویتامین سی، منیزیم و پتاسیم دارند داروهایی هستند که طبیعت در فصول مختلف در اختیار بدن قرار می‌دهد.

این استاد تغذیه دانشگاه با تأکید بر اینکه باید مصرف میوه‌های رنگین مورد توجه بیشتری قرار گیرد، تصریح کرد: قیمت و درشتی میوه مهم نیست، بلکه فقط استفاده از میوه‌ها به مقدار مناسب و رعایت تعادل و تناسب و تنوع می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

مظهری با تأکید بر عدم داشتن استرس، اضطراب و حرص‌ خوردن و نقش مؤثر آن در تشدید شرایط نامناسب برای بدن، ابراز داشت: مردم باید از نان‌های سبوس‌دار استفاده کنند و استفاده از نان‌های شیرمال و سفید گرچه لذت دارد، اما آن منابعی که بدن از آن استفاده می‌کند و انرژی تولید می‌شود و مصالح ساخت سیستم دفاعی بدن را بر عهده دارد در آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه باید از مصرف غذاهای فست‌فود در آلودگی هوا خودداری شود، افزود: به این دلیل باید خودداری کنیم که این مواد دارای مواد نگه‌دارنده هستند و می‌توانند با تنفس کردن ما  التهاب تجمعی مضاعف در بدن ایجاد کنند.

این استاد تغذیه دانشگاه با تأکید بر اینکه افراد دچار کم‌خونی باید بسیار مواظب باشند؛ چرا که در معرض خطر زیاد عوارض ناشی از سموم و ریزگردها هستند، یادآور شد: برخی از این ریزگردها حتی از ماسک نیز عبور می‌کنند؛ ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که تحرک کمتری داشته باشیم و وارد مراکز پرتراکم نشویم.

مظهری با بیان اینکه کودکان و افراد دچار کم‌خونی بیشتر در معرض خطر قرار دارند، متذکر شد: افرادی که دچار کمبود ویتامین D هستند بیشتر می‌توانند از این آلودگی اثرپذیر باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
همه تو ایران کم خونن!!!