جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۳
۳

هرچیزی که لازم است در مورد نرم افزار CRM بدانید

سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 800315
یک نرم افزار CRM به شرکت ها کمک می کنه تا ارتباطشون رو به بهترین شکل با مشتری ها حفظ کنن، جریان کاری فرایندها رو تسهیل کنن و در نهایت سوددهی کسب و کار رو افزایش بدن.
 

برای پاسخ به سوال CRM چیست باید بگیم که مدیریت ارتباط با مشتری یا همون CRM در واقع یک فناوری ست که به شما اجازه میده تمام روابط و تعاملاتی که شرکت شما با مشتری های فعلی و بالقوه داره رو مدیریت کنید. هدف CRM ساده ست؛ بهبود روابط مشتریان برای رشد کسب و کارتون.

معمولا وقتی کسی از نرم افزار CRM صحبت می ‌کنه در واقع داره به یک ابزار نرم‌ افزاری با قابلیت مدیریت مخاطبین، مدیریت فروش، بهره وری عاملین فروش و غیره اشاره می کنه. ابزارهای CRM می تونن برای مدیریت روابط مشتری در طول چرخه عمر تجاری یک مشتری، نظارت روی بازاریابی، تجارت دیجیتال و تعاملات خدمات مشتری مورد استفاده قرار بگیرن.

نرم افزار CRM می تونه به شما کمک کنه روی روابط کسب و کارتون با افراد مختلف شامل مشتری ها، همکاران، کاربران سرویس یا تامین کننده ها تمرکز کنین. شما می تونین مشتری های جدید پیدا کنین و شانس تجارت با اونها رو به دست بیارین و پشتیبانی و خدمات اضافه رو در طول مدت همکاری تجاری ارائه بدین.

کاربرد نرم افزار CRM چیست؟

یک راهکار CRM به شما کمک می کنه تا مشتری های جدید پیدا کنین، فرصت تجارت با اونها رو داشته باشین و با سازماندهی اطلاعات مشتریان فعلی و بالقوه، رضایت اونها رو جلب کنین. اینطوری کسب و کار شما میتونه روابط قوی تر و عمیق تری رو با اونها بسازه و در نتیجه رشد کسب و کار شتاب بیشتری می گیره.

کار سیستم های CRM با جمع آوری اطلاعات مختلف یک مشتری مثل آدرس وب سایت، ایمیل، شماره تلفن و آدرس شبکه های اجتماعی اون شروع میشه. این ابزار ممکنه اطلاعات دیگری مثل آخرین اخبار راجع به کمپانی رو به صورت خودکار جمع آوری کنه.

نرم افزار CRM میتونه اطلاعات شخصی مثل ترجیحات شخصی یک مشتری در شیوه برقراری ارتباط رو هم ذخیره کنه. ابزار سی آر ام این اطلاعات رو سازماندهی می کنه تا شما به سوابق کامل مشتریان حقیقی و حقوقی خودتون دسترسی داشته باشین و اینطوری به مرور زمان روابط بهتری رو با اونها بسازین.

یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان برای مدیریت فعالیت ها و تعاملات روزمره مشتریان فعلی یا بالقوه مورد استفاده قرار می گیره. از نظر بازاریابی، این یعنی شما میتونید با پیام های درست در زمان درست با مشتریان بالقوه خودتون تعامل داشته باشین و کمپین های بازاریابی دیجیتال هدف گیری شده بهتری رو اجرا کنین.

در بخش فروش، کارشناسان شما میتونن سریع تر و هوشمندانه تر کار کنن و دید واضح تری نسبت به جریان کاری داشته باشن. اینطوری امکان پیش بینی های دقیق تری برای فروش میسر میشه. تیم های تجاری هم خیلی سریع پلتفرم تجارت آنلاین رو راه اندازی و در صورت نیاز مقیاس دهی می کنن.

سفارشات آنلاین و سفارشات تحویل حضوری برای مشتریان B2C و B2B به شکل بهتری قابل مدیریت هستن و کارشناسان خدمات مشتری میتونن از طریق کانال های ارتباطی مختلف، نیازهای مشتری رو برطرف کنن.

یک پلتفرم CRM همچنین میتونه برای کمک به توسعه روابط مشتری، به اپلیکیشن های تجاری دیگه متصل بشه. راهکارهای CRM امروزه انعطاف پذیری بالاتری دارن و میتونن به ابزارهای تجاری محبوب شما برای امضای اسناد، حسابداری و تسویه حساب و نظرسنجی متصل بشن. اینطوری اطلاعات به صورت دوطرفه جریان پیدا می کنه و شما میتونین دید 360 درجه واقعی نسبت به مشتری داشته باشین.

نسل جدید راهکارهای CRM پا رو فراتر گذاشتن و دارای هوش مصنوعی داخلی هستن و قابلیت اتوماسیون وظایفی مثل ورود اطلاعات یا سرنخ رو ارائه میدن. اینطوری نیروهاتون میتونن زمان زیادی رو برای انجام کارهای تکراری صرفه جویی کنن.

بینش های ایجاد شده به صورت خودکار به شما کمک می کنن تا مشتریانتون رو بهتر درک و حتی نحوه احساس و رفتار اونها رو تا حدی پیش بینی کنین. هوش مصنوعی به شما کمک می کنه تا فرصت هایی که ممکنه در پایگاه های اطلاعات کسب و کارتون پنهان باشن رو شناسایی کنین.

قابلیت های CRM مبتنی بر فضای ابری

CRM  و انقلاب پردازش ابری همه چیز رو تغییر دادن! احتمالا مهمترین پیشرفتی که اخیرا در سیستم های CRM اتفاق افتاده، انتقال این سرویس ها به فضای ابری هستش. اینطوری دیگه برای بهره گیری از نرم‌ افزارهای CRM نیازی به نصب نرم افزارها در ده ها، صدها و حتی هزاران کامپیوتر دسکتاپ و دستگاه های موبایل مثل گوشی هوشمند وجود نداره!

سازمان ها و شرکت ها در سراسر دنیا دارن به مزایای جا به جایی اطلاعات، نرم افزارها و سرویس ها به فضای آنلاینِ امن پی می برن.

1-   با نرم افزار CRM ابری میتوانید از هر جایی کار کنید

نرم افزار های CRM ابری مثل CRM دانا این قابلیت رو به کاربر ها میده تا از هر جایی و در هر زمانی به اطلاعات مورد نیازشون دسترسی داشته باشن. تیم های فروش شما میتونن بلافاصله بعد از هر ویزیت بدون نیاز به حضور در شرکت اطلاعات رو بررسی و بروزرسانی کنن. این اطلاعات همچنین برای هر کاربر یا تیمی که به اون نیاز داره در دسترس قرار می گیره.

2-   کاهش هزینه

CRM  میتونه خیلی سریع و آسون راه‌ اندازی بشه. یک سیستم مبتنی بر فضای ابری به فرایند نصب یا سخت افزار خاصی نیاز نداره و هزینه های IT رو پایین نگه می داره. علاوه بر این، دردسرهای بررسی نسخه نرم افزار و زمان بندی آپدیت ها هم در این سیستم ها وجود نداره.

به طور کلی، سیستم های CRM مبتنی بر فضای ابری مانند CRM دانا براساس تعداد کاربرهای سیستم و نوع ویژگی هایی که نیاز هست، قیمت گذاری میشن. اینطوری میتونین بودجه کاملا کنترل شده ای رو اختصاص بدین.

علاوه بر این شما به انعطاف پذیری بالایی برای اضافه کردن تعداد کاربرها یا ویژگی ها دسترسی دارین و نیازی نیست برای ویژگی هایی که واقعا نیازی بهشون ندارین، هزینه بپردازین.

مزایای یک پلتفرم CRM ابری

  • راه اندازی سریع تر
    آپدیت های نرم افزاری خودکار
    مقرون به صرفه تر و مقیاس پذیر
    امکان استفاده در هر زمان، مکان و دستگاهی
    افزایش همکاری

نرم افزار CRM چطور میتواند فروش شما را متحول کند؟

سرعت معرفی فناوری‌ های جدید این روزها بسیار زیاده شده است. به طوری که تقریبا هر هفته شاهد معرفی یک اپلیکیشن یا نرم افزار جدید هستیم که ویژگی های قابل توجهی را برای بهبود بهره وری و کارایی کسب و کار ها فراهم میکند. اگرچه بعضی از این فناوری ها نسبت به بقیه مفیدتر هستند، اما یکی از فناوری هایی که پایِ ثابت هر کسب و کاری محسوب می شود، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM است.

یک سیستم CRM که به شکل مناسبی پیاده سازی شده باشد، میتواند ابزاری فوق العاده مفید برای افزایش قابل توجه فروش شما به حساب بیاید. این نرم افزار تمامی تعاملات و ارتباطات نماینده های فروش با مشتریان فعلی و بالقوه را ردیابی و مدیریت می کند. این ابزار همچنین فرصت های فروشی که ممکن است نیاز به پیگیری و تقویت داشته باشند را مشخص می کند.

نرم افزار CRM چه مزایایی دارد؟

1-   سهولت مدیریت سرنخ

کارشناسان فروش می توانند به صورت خودکار سرنخ ها را از منابع مختلف ثبت و آنها را با توجه به خصوصیات دموگرافی، رفتار خرید، سلایق و ترجیحات مشتری بالقوه بخش بندی کنند. این کار به راحتی در ماژول سرنخ نرم افزار CRM  دانا قابل انجام است. کارشناسان فروش میتوانند با دریافت بینش لازم از بخش بازاریابی، فرایند فروش را با ارائه بهترین پاسخ به هر کدام از سرنخ ها، بهبود بخشند.

2-   مدیریت فعالیت های زمان بندی شده و یا انجام شده

مدیریت فعالیت زندگی کارشناسان فروش را ساده تر می کند! این ابزار سوابق فعالیت های انجام شده یا زمان بندی شده یک کارشناس فروش را ثبت می کند. این قابلیت در نرم افزارهای CRM شانسِ از دست رفتنِ یک فرصت را کاهش می دهد.

این ویژگی امکان پیگیری آسان تر جلسات زمان، تماس ها، وظایف و هر فعالیت زمان بندی شده دیگری را در دسترس قرار می دهد. علاوه بر این، نرم افزار CRM قابلیت یکپارچه سازی با تلفن و سایر پیام رسان ها را ارائه میدهد، و کارشناسان میتوانند به راحتی با مشتریان خود تماس بگیرند و خدمات بهتری را ارائه دهند.

3-   امکان دسترسی به اطلاعات متمرکز مشتریان

قبل از هر تماس مربوط به فروش، کارشناس فروش باید تمامی اطلاعات مرتبط با مشتری را در اختیار داشته باشند. کارشناسان فروش باید بدانند مشتری چه سلایق و ترجیحاتی دارد و با توجه به تماس های قبلی، نسبت به چه محصولاتی تمایل دارد. این موضوع می تواند زمان تماس را به صورت موثر کاهش دهد و به کارشناس اجازه دهد با مشتری به شکل شخصی سازی شده تعامل داشته باشد.
 

4-   مدیریت کارآمد پایپ لاین فروش

پایپ لاین فروش میتواند پتانسیل فروش به مشتریان بالقوه را بهبود می بخشد. این ویژگی همچنین به کارشناسان فروش کمک می کند تا حرکت رو به جلوی سرنخ های فروش از یک مرحله به مرحله بعدی را به شکل بهتری انجام دهد و در صورت نزدیک شدن به مرحله بستن فروش، از آن مطلع شوند.

وقتی اطلاعات به شکل ساده ای مانند نمودارها نمایش داده شود، مدیران فروش می توانند میزان فروش و پتانسیل بسته شدن فرصت های فروش را اندازه گیری کنند و ببینند آیا کارشناسان فروششان به تارگت های روزانه، هفتگی یا ماهیانه دست یافته اند یا خیر.

5-   تحلیل و پیش بینی میزان فروش با کمک نرم افزار CRM 

یک نرم افزار CRM مکانیزم های مدیریتی را با اطلاعات بی درنگ در دسترس قرار می دهد که می توان از آنها برای تحلیل و بهبود عملکرد یک سازمان استفاده کرد. با مانیتورینگ مجموعه اطلاعاتی مانند حجم تماس، مجموع زمان اختصاصی به سرنخ ها، نرخ فروش مضاعف و درآمد به ازای هر تماس مرتبط می شوند، مدیران می توانند با ایجاد تغییرات لازم در استراتژی ها، مشتریان را حفظ و فروش را تقویت کنند.
 

6-   یکپارچگی بین فروش و بازاریابی

یک مشتری به دنبال کیفیت عالی است. برای ایجاد روابطی با کیفیت با مشتری، هر دو بخش فروش و بازاریابی باید با یک هارمونی مشخص کار کنند. ویژگی های اتوماسیون بازاریابی در CRM به تیم بازاریابی اجازه می دهد تا سرنخ ها را بدون هرگونه تلاش اضافی، به تیم فروش انتقال دهد. تیم فروش سپس با انجام فعالیت های مناسب، تلاش می کند این سرنخ ها به فروش منتهی شوند.

7-   ارائه گزارش های جامع در نرم افزار سی آر ام

گزارش هایی که در نرم افزار CRM تولید می شوند به کارشناسان و مدیران فروش دیدی یکپارچه از اطلاعات فروش مهم شامل تارگت های تعیین شده و اطلاعات ارزیابی عملکرد را ارائه می دهند. با استفاده از یک داشبورد شخصی سازی شده، کارشناسان فروش به راحتی می توانند پیشرفت خود را ردیابی کنند. نرم افزار CRM راهکاری آسان را در اختیار کارشناسان فروش قرار می دهد تا عملکرد خود را ارزیابی و برای پیشرفت بیشتر، تلاش کنند.

8-   افزایش بهره وری با استفاده از نرم افزار CRM

استفاده از یک سیستم  CRM، بهره وری بین کارشناسان فروش را افزایش می دهد، اطلاعات مشتریان بالقوه را به صورت متمرکز نگهداری می کند، به تیم فروش اجازه می دهد قراردادهای بیشتری را نهایی کنند و روابط تجاری خود با مشتریان را بهبود ببخشند. ببینید چطور می توانید میزان ادراک کارشناسان فروش نسبت به نرم افزار CRM را افزایش دهید و سیستمی را پیاده سازی کنید تا نرخ تبدیل را بهبود ببخشد و بر روی عملکرد کلی کسب و کارتان تاثیرگذاری مثبت داشته باشد.اگر همچنان درمورد تاثیرات مثبت این نرم افزار، بر کسب کار خود تردید دارید میتوانید از دموی رایگان  نرم افزار  CRM  رایگان استفاده کنید.

 5  نکته حیاتی برای انتخاب بهترین نرم افزار CRM 

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در ابتدا برای کمک به کسب و کارها و حفظ روابط خوب با مشتریان قدیمی و جدید طراحی شد. اما با گذشت زمان این نرم افزار از یک سیستم مدیریت تماس ساده فراتر رفته و اکنون به یک ابزار کارآمد و جامع برای مدیریت فروش، بازاریابی، حسابداری، مدیریت تامین کنندگان و سایر اطلاعات عملیاتی تبدیل شده است.

در زمینه رشد کسب و کار، نرم افزار CRM دانا قادر است در پیدا کردن سرنخ ها، پیگیری مشتریان بالقوه و تقویت آنها در پایپ لاین فروش به شما کمک کند.سی آر ام همچنین برای حفظ وفاداری مشتری اطلاعات مهم را ذخیره می کند و با ارائه تجربه ای شخصی سازی شده به مشتریان و پشتیبانی عالی از آنها، فروش را افزایش می دهد.

اگر برای انتخاب یک CRM مناسب با سازمان خود وقت و سرمایه کافی را اختصاص ندهید به احتمال زیاد در حال حاضر یا آینده نزدیک با مشکلات عدیده ای مواجه خواهید شد.

چرا انتخاب CRM مناسب مهم است؟

انتخاب بهترین نرم افزار CRM از آنجایی حائز اهمیت است که تغییر CRM در آینده از نظر مالی و زمانی پر هزینه خواهد بود. اجازه بدهید ابتدا به نیروی انسانی و زمان مورد نیاز برای راه اندازی یک سی آر ام جدید اشاره بکنیم.

وقتی قرار است به یک CRM جدید کوچ کنید، پیاده سازی، ادغام اطلاعات و آموزش به کاربران جدید همگی فرآیندهای زمان بری هستند که به کسب و کار شما تحمیل می شود. البته نیازی نیست نگران باشید، چرا که اگر از همان ابتدا یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان مناسب با کسب و کارتان را انتخاب کنید نتیجه ای جز موفقیت در انتظارتان نخواهد بود.

اما مهم این است که بتوانید بهترین گزینه را با توجه به شرایط کسب و کارتان انتخاب کنید. بدین ترتیب پس از پیاده سازی CRM فقط بر روی روش های افزایش درآمد متمرکز خواهید شد. در این مقاله به بررسی 5 خطر و نکته حیاتی برای انتخاب CRM مناسب اشاره می کنیم که با توجه به آنها به احتمال زیاد انتخاب خیلی خوبی خواهید داشت.

نکته اول: API

API ها برنامه های مبتنی بر وبی هستند که امکان تعامل اپلیکیشن ها با سایر سیستم ها را میسر می کنند. در واقع API یک واسط است که از ادغام و یکپارچه سازی اطلاعات پشتیبانی می کند. متاسفانه تمام ای پی آی ها به صورت یکسان ساخته نشده اند. اگرچه اکثر سی آر ام ها ادعای بهره گیری از ای پی آی های مناسب را دارند، اما واقعیت این است که ادغام سازی اطلاعات با راهکارهای رایج و شناخته شده بازار همیشه ممکن نیست.

نکته دوم: قابلیت گسترش و مقیاس پذیری نرم افزار سی ار ام

نرم افزارهای CRM برای سازمان شما یک سرمایه گذاری به حساب می آیند. وقتی پلتفرم های مختلف CRM را بررسی می کنید باید به آینده هم توجه داشته باشید. CRM انتخابی نه تنها باید با نیازهای اطلاعاتی فعلی شما هماهنگ باشد بلکه برای رشد آینده کسب و کارتان، مقیاس پذیری لازم را ارائه دهد.

نکته سوم: هزینه 

برای ارزیابی بهترین گزینه CRM از نظر هزینه، زمان لازم برای پیاده سازی فقط نیمی از ماجرا است. هزینه مالی در اینجا از اهمیت بالاتری برخوردار است. اکثر راهکارهای CRM برای کسب و کارهایی با ابعاد مختلف، پلن های متفاوتی را ارائه می دهند. اما باید بدانید که گاهی اوقات پرداخت هزینه اشتراک به صورت ماهیانه یا سالیانه ممکن است هزینه های به مراتب بیشتری که برای پیاده سازی صرف می کنید را از چشم شما دور کنند!
اگر یک کسب و کار نسبتا بزرگ هستید ممکن است این سرمایه گذاری مناسب باشد، اما این هزینه ها فشار زیادی را به کسب و کارهای کوچک تر وارد می کند.

نکته چهارم: آموزش نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

آیا برای استفاده از نرم افزار CRM فقط یک سند راهنما به شما ارائه شده است؟ اگر این طور است باید بگوییم که متاسفانه امکان بهره گیری از بسیاری از پتانسیل های CRM را نخواهید داشت! هنگام انتخاب یک سی آر ام مناسب باید به سیستم آموزشی آن نیز دقت کنید.

شرکت ارائه کننده نرم افزار علاوه بر آموزش اولیه، باید با ایجاد چهارچوب های مشخص، از استفاده نادرست از CRM که به خطاهای اطلاعاتی و در نتیجه بینش های اشتباه منتهی می شود، جلوگیری کند.

نکته پنجم: امنیت و قابلیت اطمینان

پنجمین مورد، مهمترین نکته ای است که باید به آن توجه داشته باشید. آیا پلتفرم انتخابی از یک نقشه برای نفوذها و عدم دسترسی های احتمالی بهره می‌ برد؟ پلتفرم های CRM باید برنامه ریزی ها و فرآیندهای مشخصی را برای مقابله با این مشکلات داشته باشند تا سرویس دهی آنها همیشه میسر باشد و شما به اطلاعات مهمتان دسترسی داشته باشید.

در بازار CRM با گزینه های مختلفی مواجه هستید، اما با مشخص کردن جایگاه فعلی و آینده کسب و کارتان و البته توجه به نکات حیاتی در این مطلب، می توانید گزینه های خود را محدود و در نهایت بهترین مورد را انتخاب کنید.
 

نرم افزار CRM  دانا چطور فروش شما را  40 درصد افزایش می دهد؟ 

نرم افزار CRM دانا یک نرم افزار CRM مدرن است که با توجه به نیازهای اساسی کسب و کارها در فرایند مدیریت ارتباط با مشتریان طراحی شده است.
 

نرم افزار سی آر ام دانا دارای ویژگی های مختلفی است که علاوه بر تسهیل و افزایش دقت فرایندها، باعث صرفه جویی در زمان و همچنین افزایش فروش برای کسب و کارها می شوند. برخی از ویژگی های شاخص نرم افزار CRM دانا در جهت افزایش فروش عبارتند از:
  •       مدیریت عملیات فروش
          بانک اطلاعات مشتریان
          اتوماسیون فرایندها
          خدمات مشتریان
          امکانات سفارشی سازی
          امکانات توسعه و یکپارچگی
          امکانات تحلیل اطلاعات و گزارش گیری
          امکانات امنیتی
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دانا کل چرخه فروش، شامل بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان را به صورت یکپارچه مدیریت می کند. به این ترتیب با اتوماسیون فرایندهای زمان گیر، کارشناسان فروش به سرنخ های با کیفیت و ارزیابی شده دسترسی پیدا می کنند.

دسترسی به چنین اطلاعاتی به همراه ابزارهای زمانبندی و ارسال نرم افزار، امکان فراهم کردن خدمات شخصی سازی شده را برای مشتریان فعلی و بالقوه کسب و کارها، فراهم می کند. با بالا رفتن میزان رضایت مشتریان از کسب و کار شما، افزایش فروش و درآمد تنها نتیجه ممکن خواهد بود.

شما همین حالا میتوانید، حساب 14 روزه رایگان CRM دانا را ثبت نام و استفاده کنید.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیلوفر
United Arab Emirates
نکات مهمی رو در مورد نرم افزار CRM ذکر کردید، متشکرم
فرهادی
Iran, Islamic Republic of
مطلب مفیدیه، متشکرم
کریمی
Romania
بسیار محتوای کاملی بود، میخواستم بیشتر در مورد CRM بدونم این مطلب بدردم خورد، تشکر