جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

خاندوزی: اصلاح یارانه‌ها مقدمه اصلاح اقتصادی است

دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب: 800256
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: باید به اجرای اصلاحات اقتصادی کمک کرد تا با کمترین آسیب به ثبات اقتصاد کلان، بعد از یک دوره تغییر و اصلاح به موفقیت بزرگی دست یابیم و آن گاه فرصت خواهد شد، گام‌های بعدی اصلاح اقتصادی را برداریم.
خاندوزی: اصلاح یارانه‌ مقدمه اصلاح اقتصادی است
به گزارش جهان نيوز، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران،‌ با اشاره به اقدام اخیر دولت در اصلاح یارانه‌ها اظهار داشت: برخی از تدابیر اقتصادی برای کشور برنامه‌ریزی شده است که می‌تواند وجه مشترکی میان دولت و بخش خصوصی باشد و به همین دلیل باید به اجرایی شدن آن کمک کرد تا با کمترین آسیب به ثبات اقتصاد کلان، بعد از یک دوره تغییر و اصلاح به موفقیت بزرگی دست یابیم و آن گاه فرصت خواهد شد، گام‌های بعدی اصلاح اقتصادی را برداریم.

وی افزود: سال‌ها یکی از مطالبات بخش خصوصی این بود که از اخلالی که برخی قیمت‌های انحرافی در اقتصاد ایران به وجود آورده جلوگیری شود تا فرصت ویژه برای دسترسی‌های ویژه به ارز ترجیحی از بین برود.

خاندوزی گفت: این کار شروع شده و ارز ترجیحی کالاهای اساسی به غیر از نان و دارو حذف شده است و لذا خواست بخش خصوصی ؛ سیاست‌گذاران و مجلس آغاز شده است و بعد از اینکه در مورد این موضوع ارزیابی سیاست‌گذار تعادل بهتر باشد، آنگاه در ماه‌های آتی می‌توانیم درباره اصلاح اقتصاد صحبت کنیم.

خاندوزی اظهار داشت: این بدان معنا نیست که چنین طرح‌های هیچ نقص و کاستی ندارد، اما ترمیم آن نیز نباید ما را از مسیر اصلی خارج کند.

خاندوزی بیان داشت:  اگر تغییر اصلاح یارانه باعث  آشوب اقتصادی شود و به اهداف خود نرسد، ممکن است مدت‌ها برای برداشتن گام‌های بعدی وقفه ایجاد شود.

وزیر اقتصاد  با اشاره به 4 سال پرتورم اخیر کشور بیان داشت: این مشکلات فقط مربوط به اقتصاد نبوده، بلکه ناشی از ابعاد اجتماعی نیز بوده و این اصلاحات  در کنار همه قیدها باید تاب‌آوری اجتماعی را هم  افزایش دهد.

وزیر اقتصاد گفت: بخش مهمی از موفقیت طرح‌های دولت  به این بستگی دارد که بتوانیم در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اصلاحات و ایرادات را قبل از اجرا شناسایی کنیم و در مراحل پس از اجرا نسبت به ترمیم نقاط ضعف با همکاری هم اقدام کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
. ولی کار دولت درست بود.اما باید بازار رو کنترل کنه