جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۲۰

مقام روس تهدید کرد: می‌توانیم انگلیس را در ۲۰۰ ثانیه و فنلاند را در ۱۰ ثانیه نابود کنیم

يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 800099
روسیه "تهدیدهای تازه‌ای" درخصوص عضویت فنلاند در ناتو انجام داده است؛ اقدامی که به گفته معاون کمیته دفاعی پارلمان روسیه می‌تواند این کشور را وادار کند تا از موشک هسته‌ای هایپرسونیک "آراس-۲۸ سارمات (RS-۲۸ Sarmat) که در غرب به عنوان "شیطان ۲" شناخته می‌شود و قدرت تخریب انگلیس را در ۲۰۰ ثانیه دارد، استفاده کند.
روسیه: فنلاند را در ۱۰ ثانیه نابود می‌کنیم!
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، هم زمان با درخواست فنلاند و سوئد جهت پیوستن به ناتو، الکسی ژوراولیوف، معاون کمیته دفاعی پارلمان روسیه تهدیدهایی را در این راستا انجام داده است.

وی طی مصاجبه‌ای با یک تلویزیون دولتی روسیه گفت: «اگر فنلاند بخواهد به این ائتلاف (ناتو) بپیوندد، قطعا هدف مشروع و قانونی ما و اقدامات روسیه منطقی خواهد بود. اگر آمریکا، روسیه را تهدید کند، بسیار خوب ما هم اینجا برای آن‌ها "سارمات" را داریم. و اگر تصور کنند که روسیه نباید وجود داشته باشد، آن‌ها را به خاکسترهای هسته‌ای بدل می‌کنیم.»

تقریبا یک ماه پیش، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پس از پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید این کشور تحت عنوان "سارمات" این رویداد را "عظیم و چشمگیر" توصیف کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، این موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید «سارمات» که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد، در حال حاضر مشابه آن در دنیا وجود ندارد و در حقیقت سارمات یک سلاح منحصر به فرد است که توان دفاعی نیروهای مسلح روسیه را ارتقا می‌دهد.

هنگامی که از الکسی ژوراولیوف پرسیده شد آیا روسیه می‌خواهد تسلیحات هسته‌ای خود را در مرز فنلاند مستقر کند، پاسخ داد: «برای چی؟ ما به چنین کاری نیاز نداریم. ما می‌توانیم توسط "سارمات" از منطقه سیبری، فنلاند و یا حتی انگلیس را هدف قرار دهیم. و ما اگر از کالینینگراد این موشک را بزنیم، می‌تواند در ۲۰۰ ثانیه به مقصد برسد و اگر از کالینینگراد ضربه بزنیم... زمان رسیدن مافوق صوت ۲۰۰ ثانیه است - در مرز فنلاند، ما نه سلاح های استراتژیک، بلکه کلاس کینژال خواهیم داشت، سلاحی که در ۲۰ ثانیه یا حتی ۱۰ ثانیه به فنلاند می رسد.

سه کشور جمهوری چک، یونان و نروژ از تلاش برای عضویت فنلاند و سوئد در ائتلاف نظامی ناتو در حالی حمایت کرده‌اند که ترکیه همچنان مخالف این اقدام است و این در حالیست که روسیه بارها هشدار داده است که در صورت پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، "اقدامات تلافی‌جویانه‌ای" را اتخاذ خواهد کرد.

ژوراولیوف در نهایت افزود: «فنلاند توسط آمریکا و انگلیس تحریک می‌شود تا به ناتو بپیوندد. فنلاند هیچ چیزی با ما به اشتراک نمی‌گذارد. آن‌ها بیش از ۹۰ درصد گاز را از ما دریافت می‌کنند. اول از همه چه کسی جنگ می‌خواهد؟ فنلاندی‌ها؟ یعنی آن‌ها نمی‌ترسند که روسیه به آن‌ها حمله کند؟ البته دیر یا زود آمریکا آن‌ها را وادار به چنین کاری می‌کند. همانطوری که اوکراین را وادار کردند تا با روسیه بجنگد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ماشالله روسیه
جلوی غرب بایست
Iran, Islamic Republic of
آره خیلی وایساده. از موندنش در باتلاق اوکراین معلومه. حالا اصلا وایسه غیر 5 برابر شدن قیمت گندم چی برای ما داشته؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
الهم الشغل الظالمین بالظالمین
Iran, Islamic Republic of
فعلا" همینی که زاییده رو بزرگ کنه ؛ بقیه پیشکش !
Iran, Islamic Republic of
این اتفاق قبلا برای انگلیس خبیث افتاده بود
قطعا و یقینا ریخته شدن خون انسان‌های کمتری، غارت اموال کشورهای کمتری، تفرقه و نفرت پراکنی کمتری در دنیا بوقوع پیوسته بود
محمد
Iran, Islamic Republic of
نخوردی هم نخوردی تو را هم در کسری از ثانیه تو هوات میکنن خودتم خوب میدونی.پس بلوف نزن
سعید
Iran, Islamic Republic of
فعلا که روسیه در تهدید به حمله ای که دو سال پیش به اوکراین کرد مرد حرفش بود.
جنگ جهانی بشه باخت اونها بیشتره تا روس‌ها چون اینجا بخشی از یک کشور بزرگ بنام روسیه از بین میره. ولی چندین کشور توسط روسیه نابود میشن. روس‌ها موقع درگیری کاملا بی رحمن. مطمئن باش روسیه بدش نمیاد از کلاهکهاش برای این کشورهای مینیاتوری استفاده کنه.
Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم آمریکا از جان بشریت چه می خواد؟.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا مثل اوکراین
Iran, Islamic Republic of
سگی که زباد پارس میکنه گاز نمیگیره
محمد
Iran, Islamic Republic of
فعلا که پارس کرده گازم گرفته ، جهان رو دچار مشکل کرده. اروپارو وارد بحران کرده رو تورم آمریکا هم تاثیر گذاشته به گفته اقتصاد دانان خودشون، بازم بگم.....
Iran, Islamic Republic of
پوتین متجاوز با اسراییل متجاوز فرقی ندارد
Denmark
آرزو بر جوانان عیب نیست!!
Denmark
ثانیه و دقیقه نوری منظورشه!!
Iran, Islamic Republic of
همینجوری و خورده خورده دامنه جنگ گسترش پیدا می کنه! خدا کند پای ما به این درگیری ها نکشد
Iran, Islamic Republic of
....
United States
بزنید پدر این انگلیس خبیث را در بیاورید اگر جرات دارید!!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه اینجوری بشه
اروپا و انگلیس خبیث و روباه پیر را نابود بشه
Iran, Islamic Republic of
دمش گرم ای کاش حرف رهبر عزیزمان را گوش میدادیم.
Iran, Islamic Republic of
شیفتگان روسیه و شیفتگان غرب به یک اندازه