جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

محاکمه دیپلمات ایرانی در اروپا قابل قبول نیست

يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 800089
محاکمه دیپلمات ایرانی در کشور‌های اروپایی به هیچ وجه قابل قبول نیست.
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه 25 اردیبهشت مجلس طی تذکری اظهار داشت: محاکمه دیپلمات ایرانی در کشور‌های اروپایی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: آن‌هایی که امروز دم از قانون و کنوانسیون‌های بین المللی می‌زنند، یک بار دیگر مطالعه کنند که اینگونه با دیپلمات‌های ما رفتار نکنند.

۱۱ تیر ماه ۱۳۹۷ بلژیک و اتریش، همزمان با سفر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور اسلامی ایران به اروپا، اعلام کردند پنج نفر از جمله یک دیپلمات ایرانی را به ظن تلاش برای بمبگذاری در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس بازداشت کرده اند. براساس اعلام بلژیک یک زوج ایرانی الاصل به این اتهام در پاریس بازداشت و بروکسل مدعی شد که یک دیپلمات ایرانی هم با این زوج در ارتباط بوده است.

از سوی دیگر، در همان زمان عنوان شد که یک دیپلمات ایرانی در ایالت «بایرن» آلمان (اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت ایران در اتریش) بازداشت شده و قرار است برای سپری کردن روند استرداد به بلژیک، در دادگاهی در «بامبرگ» حاضر شود. در نهایت دوشنبه نهم مهر ماه ۱۳۹۷ دادگاه عالی منطقه‌ای «بامبرگ» در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) با استرداد دیپلمات یاد شده به بلژیک موافقت کرده است.

در نهایت ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۷ این حکم (استرداد اسدی از آلمان به بلژیک) اجرا شد و رسانه‌ها به نقل از دادستانی آلمان از استرداد این دیپلمات ایرانی به بلژیک خبر دادند و از آن زمان این دیپلمات ایرانی در بلژیک زندانی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
جواب حرف زور جز حرف زور نیست باید متقابل به مثل شود