کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راهنمای خرید کیس گیمینگ با بودجه‌های مختلف

25 ارديبهشت 1401 ساعت 9:21


خرید کیس‌های گیمینگ از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افرادی است که نمی‌‌خواهند قطعات را به صورت جداگانه اسمبل کنند و استفاده از کامپیوترهای آماده گیمینگ را ترجیح می‌دهند.

اما بهترین کیس گیمینگ با بودجه‌های مختلف چیست؟

سیستم گیمینگ تا ۲۰ میلیون تومان

سیستم‌های اگزو لایت و اگزو پرایم با قیمت حدود ۲۰ میلیون تومان، از اقتصادی‌ترین سیستم‌ها برای گیمرهایی مبتدی و نیمه حرفه‌ای هستند که در مجموعه اگزو سر هم بندی شده‌اند.


 
این پردازنده سرعت بوست خوبی ارائه می‌دهد، از حافظه DDR4‌ پشتیبانی می‌کند و برای اکثر بازی‌های نه چندان سنگین مناسب است.

برای سیستم‌های سبک گیمینگ، یک حافظه حداقلی ۱۲۰ گیگابایتی مناسب‌ترین گزینه است که سرعت را بالا می‌برد.

در این سیستم‌ها مدل ADATA  و Ultimate SU650 در نظر گرفته‌ شده‌اند.
در سیستم‌های‌ میان‌رده تا حدود ۴۰ میلیون تومان

سه سیستم اگزو نووا، اگزوونتوس و اگزوایکس، به صورت اختصاصی توسط تیم اگزو گیم اسمبل شده‌اند که شما می‌توانید با کلیک بر روی خرید سیستم گیمینگ آن ها را تهیه کنید.

سیستم گیمینگ تا ۷۰ میلیون تومان

 

 
سیستم حرفه‌ای و رده بالای اگزو پرو مکس توانسته آنچه را یک گیمر حرفه‌ی نیاز دارد، با بهترین قطعات ارائه دهد.

این سیستم قدرت بالایی در پردازش تصاویر و سرعت اجرای بازی‌های سنگین و حرفه‌ای با وضوح 4K دارد.

یک رم دو ماژول ۳۲ گیگابایتی کورسیر مدل VENGEANCE RGB PRO TUF EDITION ، به صورت دو کاناله با قابلیت نورپردازی، بیشترین سرعت انتقال داده‌ها را در اختیار گیمر قرار می‌دهد.

پردازنده ۱۲ هسته‌ای Core i7 با قابلیت فرکانس بوست ۹/۴ ‌گیگاهرتز و ۲۵ گیگابایت حافظه کش، قدرت بالایی برای اجرای بازی‌های سنگین ارائه می‌دهد.

هارد اس اس دی ۱ ترابایت با قابلیت نورپردازی، سرعت خواندن و نوشتن ۳۴۰۰ و ۳۰۰۰ مگابایت در ثانیه را در اختیار کاربر قرار می‌گذارد.

از طرفی این سیستم مجهز به کارت گرافیک قدرتمند و رده بالای زوتک RTX 3070 Twin Edge OC – LHR با ۸ گیگابایت حافظه GDDR6، مجهز به تراشه انویدیا و دو فن است که نیاز به ۶۵۰ وات انرژی منبع تغذیه دارند.

در این سیستم منبع تغذیه ۸۵۰ وات EVGA GQ با میانگین راندمان مصرف ۹۰ درصد و استاندارد طلایی ۸۰ پلاس، بیشترین کارایی را در تامین انرژی سایر قطعات دارد.

یک خنک‌کننده با دو فن، با روش خنک‌سازی مایع از مدل کورسیر سری ICUE و قابلیت نورپردازی، بیشترین خنک‌کنندگی را برای قطعات این سیستم رده بالا ارائه می‌دهد.

سیستم گیمینگ تا ۱۰۰ میلیون تومان

 

 
سیستم گیمینگ فاتنوم از فروشگاه اینترنتی اگزو از قطعاتی ساخته شده است که انتظارات یک گیمر فوق حرفه‌ای را به راحتی برآورده می‌کند.

این سیستم پیشرفته با قطعات رده بالا، قادر به اجرای تمام بازی‌های سنگین و حرفه‌ای با کیفیت 4k و ۶۰ فریم است.

گران‌ترین قطعه در سیستم گیمینگ فوق‌حرفه‌ای فانتوم، کارت گرافیک MSI‌ مدل  RTX 3080 GAMING Z TRIO LHR، مجهز به پردازنده انویدیا و دارای معماری  Ampere، قادر به رهگیری پرتو نور با ۶۸ هسته است.

کارت گرافیک RTX 3080 مجهز به حافظه  GDDR6Xبا ۱۰ گیگابایت حافظه و سرعت ۱۹ گیگابایت بر ثانیه است و فرکانس بوست ۱۸۳۰ مگاهرتز را ارائه می‌دهد.

مصرف برق بالای این کارت گرافیک (۳۲۰ وات)، منبع تغذیه مدل SILVERSTONE ST1000-PT با توان حقیقی ۱۰۰۰ وات و استاندارد پلاتنیوم ۸۰ پلاس، به خوبی تامین می‌شود.

پردازنده اینتل سری 12700K‌ Core i7  با ۱۲ هسته و ۱۶ رشته حداکثر فرکانس ۵ گیگاهرتز را ارائه داده و از ۱۲۸ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند.

این پردازنده با معماری  Alder Lack، توان مصرفی حداکثر ۱۹۰ وات دارد و هر چند فاقد خنک‌کننده است، می‌تواند تا دمای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل کند.

مادربرد در این سیستم ننیز قش اساسی برای کنار هم قرار دادن سایر قطعات دارد.

مادربرد ایسوس ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 قابلیت اورکلاک دارد و به راحتی از نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل و حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه، پشتیبانی می‌کند. حافظه اس اس دی ۲ ترابایت و رم ۲۳ گیگابایتی برای بالا بردن سرعت اجرای بازی‌ها در این سیستم در نظر گرفته شده است.

خنک‌کننده کورسیر با سه فن مدل ICUE H150I ELITE CAPELLIX با کمترین نویز و لرزش، از قدرت خنک‌کنندگی بالایی برخوردار است.

جمع‌بندی

با تنوع بی‌نظیر تجهیزات گیمینگ، این روزها سر هم بندی یا خرید یک کیس آماده گیمینگ با هر بودجه‌ای، برای افراد بیشتری در دسترس است.

طبیعی است که هر چه بودجه بیشتری داشته باشید، قادر به خرید سیستم قدرتمندتر و بهتری خواهید بود.

با این حال اگزو گیم در تلاش است تا با استفاده از تجهیزات مقرون‌به‌صرفه‌تر، تجربه یک بازی روان و باکیفیت را در اختیار همگان قرار دهد.

در ضمن شما می‌توانید با کلیک بر روی خرید کیس گیمینگ، تجربه تهیه یک سیستم گیمینگ حرفه‌ای را داشته باشید.


کد مطلب: 800059

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/800059/راهنمای-خرید-کیس-گیمینگ-بودجه-های-مختلف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com