جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ماجرای اشتباه عجیب عصر جدید چه بود؟/ وقتی کوه‌ها جا به جا می‌شوند!

شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب: 800025
شب گذشته در برنامه «عصر جدید»، به اشتباه تصویر کوه تاناراکی که به عنوان نماد ملی نیوزیلند شناخته می‌شود، به جای قله دماوند، در تصویر پس زمینه اجرای سرود گروه «رسا» به نمایش در آمد.
وقتی کوه‌ها در عصرجدید جابه جا می‌شوند!+عکس
به گزارش جهان نيوز، شب گذشته و در حین اجرای گروه سرود کودک و نوجوان «رسا» در برنامه «عصر جدید»، به اشتباه تصویر کوه تاناراکی که به عنوان نماد ملی نیوزیلند شناخته می‌شود، به جای قله دماوند، در تصویر پس زمینه گروه «رسا» به نمایش در آمد.

مسئله‌ای که در گذشته نیز بارها توسط رسانه‌ها و کوهنوردان در شبکه‌های اجتماعی به طور مکرر عنوان شده بود. اما باز هم شاهد این هستیم که از سر غفلت و یاد عدم شناخت! در پوستری که پرچم کشورمان بر روی آن به اهتزار در آمده است، از نماد ملی کشور نیوزیلند (کوه تاناراکی یا کوه اگمونت) استفاده شده است.
 

به این بهانه بد نیست نگاهی بیندازیم به دو کوه مشابه که بارها و حتی در جریان ثبت‌نام نامزد‌های انتخاباتی در وزارت‌ کشور یا بنر‌های نصب شده در معابر شهر نیز به طور اشتباه نمایش داده شده است.  نکته اصلی این اشتباهات، تشابه میان شکل مخروطی قله دماوند و قله تاراناکی است. کوه دماوند در نوک قله از هر جهت یا به قول کوهنوردان رُخ یا جبهه که به آن نگاه شود تنها یک شاخک دارد، در حالی که کوه تاراناکی دو شاخک در نوک قله‌اش دارد.
 
کوه تاناراکی

دلیل دیگر این اشتباه فاحش و پرتکرار طبیعت اطراف کوه تاراناکی است. نکته جالب توجه دیگر این است که در فضای اینترنت و هنگام جستجوی تصویری نیز این کوه به جای کوه دماوند نمایش داده می‌شود.

کوه دماوند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *