کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجاج امسال هم امکان لمس کعبه را ندارند

24 ارديبهشت 1401 ساعت 12:38

پس از شیوع کرونا، متولیان مسجدالحرام اطراف کعبه را به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس، محصور کردند تا زائران امکان لمس و بوسیدن خانه خدا را نداشته باشند. به نظر می‌رسد در حج تمتع امسال هم این ممنوعیت از سوی سعودی‌ها اعمال می‌شود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، حج تمتع سال جاری با حضور یک میلیون زائر داخلی و خارجی برگزار  می‌شود که از این بین حدود ۴۰ هزار نفر را ایرانیان تشکیل می‌دهند.
 

 
مسجدالحرام اوایل شیوع کرونا و اعمال برخی محدودیت‌ها
با شیوع کرونا از اواخر سال ۱۳۹۹ محدودیت‌هایی در مسجدالحرام ایجاد و حصارهایی اطراف کعبه نصب شد تا به این ترتیب زائران امکان نزدیک شدن و حتی لمس و بوسیدن خانه خدا را نداشته باشند. 

در هفته‌های گذشته با اعلام رسمی سعودی‌ها به منظور پذیرش میلیونی زائران در ایام‌حج تمتع، تقاضا به منظور برداشته شدن حصارهای کعبه از سوی زائران و حتی مسؤولان حج برخی کشورها افزایش پیدا کرد و بسیاری توقع داشتند که عربستان با عادی شدن نسبی شرایط کرونا و الزامی کردن تزریق واکسن کرونا، این ممنوعیت را بردارد. چرا که لمس حجرالاسود و بوسیدن خانه خدا مستحب است و بسیاری از عاشقان زیارت خانه خدا با قرارگیری حصارهای اطراف کعبه، از این توفیق محروم می‌شوند.

با این وجود، شنیده‌ها حاکی است که مسؤولان سعودی به وجود محدودیت‌های اطراف کعبه اصرار داشته و به این ترتیب با حذف نشدن نرده‌های اطراف خانه خدا، زائران حج تمتع سال جاری امکان نزدیک شدن و بوسیدن کعبه را ندارند. 

به گزارش فارس، پس از شیوع کرونا درهای مسجدالحرام روی زائران بسته شد و فقط متولیان این مکان مقدس امکان تشرف به سرزمین وحی را داشتند. با توجه به این محدودیت‌ها، حج تمتع در آن سال به صورت محدود و‌فقط برای افراد ساکن عربستان برگزار شد؛ به طوری که حدود۱۰ هزار نفر از افراد ساکن عربستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در حج تمتع شرکت کردند. سال گذشته نیز حج تمتع فقط برای ۶۰ هزار ساکن عربستان برپا شد.


کد مطلب: 799995

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/799995/حجاج-امسال-هم-امکان-لمس-کعبه-ندارند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com