کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هر آنچه که در مورد زبان هلندی باید بدانید

24 ارديبهشت 1401 ساعت 9:15


زبان هلندی، یکی از زبان‌های شیرین است که ریشۀ آن به زبان ژرمنی بازمی‌گردد. بیش از 25 میلیون نفر در سراسر دنیا، از جمله هلند، بلژیک، آروبا، سنت مارین و...، به این زبان صحبت می‌کنند.

زبان هلندی از لحاظ ساختار و قواعد، با انگلیسی شباهت داشته و لغت‌های فرانسوی متعددی نیز در آن یافت می‌شود. بنابراین اگر بخواهید به هریک از کشورهایی که اشاره شد سفر کنید، باید این زبان را بلد باشید. در ادامه، مقدمات موردنیاز برای یادگیری زبان هلندی را به شما معرفی می‌کنیم.

ویژگی‌های کلاس آنلاین زبان هلندی

به لطف دوره‌های آنلاین و البته اینترنت، این روزها دیگر برای شرکت در کلاس زبان هلندی، نیازی به خارج شدن از خانه و صرف مدت زمان طولانی در ترافیک ندارید. کلاس آنلاین زبان هلندی، ویژگی‌های متعددی دارد که نسبت به کلاس‌های حضوری برتری داشته و می‌تواند برای شما مفید باشد.

1- زمان کلاس طبق برنامۀ شما خواهد بود:

هماهنگ کردن تمامی زبان‌آموزان با استاد، گاهی می‌تواند بسیار دشوار و پیچیده باشد. اما شما می‌توانید با شرکت در کلاس زبان هلندی به صورت آنلاین، طبق برنامۀ خود، در هر زمان و هر کجا که بخواهید، این زبان را بیاموزید.

2- یک جلسه را چندین بار ببینید:
بسیاری از زبان‌آموزان، به دلایل مختلف، تمرکز کافی سر جلسات حضوری نداشته و ممکن است کل زمان کلاس را به همین علت، از دست بدهند. بنابراین با آموزش آنلاین زبان هلندی، می‌توانید هر جلسه از کلاس را بارها مشاهده و به خوبی تمرین کنید.

3- انگار در یک کلاس خصوصی ثبت نام کرده‌اید:

هزینه کلاس زبان هلندی، بسیار کمتر از یک کلاس خصوصی خواهد بود. با این حال شما با شرکت در این کلاس‌ها، از تمامی مزایای تدریس خصوصی زبان هلندی بهره‌مند خواهید شد.

4- همیشه با استاد در ارتباط هستید:

کلاس آنلاین، این فرصت را می‌دهد تا همیشه با استاد در ارتباط بوده و در هر ساعتی از روز، سوالات خود را به صورت آنلاین، از او بپرسید.

5- هزینه‌ای بسیار کمتر از کلاس حضوری پرداخت کنید:

هزینۀ شرکت در کلاس‌های آنلاین زبان هلندی، به‌صرفه‌تر از جلسات حضوری است. بنابراین با استفاده از این کلاس‌ها، شما می‌توانید با هزینۀ بسیار کمتر، زبان جدید بیاموزید.

اهمیت یادگیری زبان هلندی

از آنجا که زبان هلندی تلفیقی از زبان‌های دیگر است، یادگیری آن می‌تواند شروعی برای نزدیک شدن به دیگر زبان‌های دنیا نیز باشد. بسیاری از افراد به دلایلی گوناگون، تمایل دارند زبان هلندی را به عنوان زبان دوم یا سوم خود بیاموزند. آموختن این زبان، می‌تواند مزایای متعددی به همراه داشته باشد که در ادامه، به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم.

ادامه تحصیل:

 اگر شما قصد ادامۀ تحصیل در کشور هلند یا بلژیک را داشته باشید، بدون شک به یادگیری زبان هلندی نیاز خواهید داشت. اگرچه شاید زبان تحصیل شما انگلیسی باشد، برای خرید و انجام امور روزمره لازم است که به این زبان مسلط باشید.

سفر و گردشگری:

اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که به گردشگری علاقه زیادی دارند و می‌خواهند کشورهای مختلفی را ببینند، هلند برای شما، یک مقصد بی‌نظیر خواهند بود. بنابراین چه چیزی بهتر از آن‌که پیش از رفتن، اندکی زبان هلندی بیاموزید تا سفری راحت‌تر داشته باشید؟


 
تجارت:
اگر یک تاجر حرفه‌ای باشید، به خوبی از اهمیت هلند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صنعتی دنیا آگاه هستید. یادگیری زبان هلندی، می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کاری متعددی برای شما به دنبال داشته باشد.

مدت زمان یادگیری زبان هلندی

هر فردی برای یادگیری زبان جدید، نیازمند صرف وقت و تمرین بسیار زیاد است. بنابراین می‌توان گفت که مدت زمان یادگیری زبان هلندی نیز تا حد زیادی به خود شما بستگی دارد. این زبان، شباهت‌های زیادی به زبان انگلیسی دارد. بنابراین می‌توان گفت اگر شما به زبان انگلیسی تسلط داشته و یا آن را تا حد زیادی بدانید، آموختن زبان هلندی نیز چندان دشوار نخواهد بود.

البته طبق برآوردها، بیش از 60 میلیون واژه در زبان هلندی وجود دارد که این تعداد، از حروف اضافه و دیگر کلمات موجود در این زبان، جدا است. اما شما برای یادگیری این زبان، نیازی به آموختن تمامی کلمات موجود در آن را ندارید؛ بنابراین نگران این موضوع نباشید.

زبان هلندی، گرامر اندکی دارد و به راحتی می‌توانید آن را بیاموزید. البته هرچه تمرین بیشتری داشته باشید، زمان یادگیری برای شما کاهش خواهد یافت. بنابراین علاقه، تلاش و تمرین، کلید سرعت بخشیدن به یادگیری خواهد بود.
 
 

سطوح مختلف یادگیری زبان هلندی

زبان هلندی مانند هر زبان دیگر، دارای سطوح مختلفی برای یادگیری است که هر فرد می‌تواند با توجه به نیاز، میزان توانایی و علاقۀ خود، تا هر یک از این سطح‌ها پیش برود. به طور کلی، 6 سطح برای این زبان وجود دارد که عبارتند از: در سطح مقدماتی، شما می‌توانید تا حدودی به زبان هلندی صحبت کنید، تلفظ‌های ساده را بفهمید و جملات ساده را یاد بگیرید. با این حال، تمامی مهارت‌های شما کاملاً محدود و اندک خواهد بود. اگر در سطح A2 باشید، می‌توانید به راحتی جملات رایج روزانه به زبان هلندی را درک کرده و به آن‌ها پاسخ بدهید.

در سطح B1، شما می‌توانید رایج‌ترین مکالمات روزانه را نیز فهمیده و به آن‌ها پاسخ دهید. در سطح B2، می‌توانید ایده‌های اساسی متون پیچیده را نیز درک کنید. به علاوه، تعامل شما با هلندی‌زبانان، به راحتی میسر خواهد بود.

می‌توانید دیدگاه خود را راجع ‌به هر موضوع بیان کرده و مزایا و معایب هر چیز را توضیح دهید. سطح C1 و C2، سطوح پیشرفته هستند که در آن‌ها، می‌توانید به راحتی و بدون نقص به زبان هلندی صحبت کنید.

منابع آموزش زبان هلندی

منابع مختلفی برای یادگیری زبان هلندی وجود دارد که برخی از معروف‌ترین آن‌ها، عبارتند از: در آموزشگاه فلارایز، از کتاب‌های Opmaat و Naar Nederland برای آموزش آنلاین زبان هلندی از صفر تا صد استفاده می‌شود. علاوه بر این، منابع دیگری نیز در طول کلاس‌ها برای یادگیری کامل‌تر زبان هلندی، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 

جمع‌بندی

یادگیری هر زبان جدید، نیازمند انگیزه، تلاش و زمان است. زبان هلندی یک زبان شیرین است که در آن، کلمات انگلیسی زیادی یافت شده و کشورهای مختلف نیز به این زبان صحبت می‌کنند. بنابراین می‌توانید با کمک دورۀ آنلاین زبان هلندی آموزشگاه فلارایز، به راحتی آن را بیاموزید.


کد مطلب: 799956

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/799956/آنچه-مورد-زبان-هلندی-باید-بدانید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com