جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ترامپ: چرا باید به اوکراین کمک کنیم؟

جمعه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۶
کد مطلب: 799923
رئیس‌جمهور سابق آمریکا ضمن انتقاد از تلاش دولت بایدن برای ارائه کمک 40 میلیارد دلاری به اوکراین مدعی شد، او توانست کشورهای اروپایی را وادار کند که سهم خود را به ناتو بپردازند و بایدن هم باید همین کار را بکند.
ترامپ: چرا باید به اوکراین کمک کنیم؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای از تلاش ایالات متحده برای ارائه بیش از ۴۰ میلیارد دلار کمک به اوکراین در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه انتقاد کرد و از اروپا خواست تا برای مقابله با نگرانی‌های منطقه‌ای خود اقدامات بیشتری انجام دهد.

به گزارش «بیزنس استاندارد»، ترامپ روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: چرا ما بیش از ۴۰ میلیارد دلار به اوکراین می‌دهیم در حالی که اروپا، در مقایسه، کمک بسیار کمی می‌کند و بدیهی است که آن‌ها تحت تأثیر تهاجم روسیه بسیار بیشتر از آمریکا هستند.

ترامپ مدعی شد که توانسته کشورهای اروپایی را وادار کند که سهم خود را به ناتو بپردازند و دولت بایدن نیز باید همین کار را انجام دهد. وی در ادامه گفت که چین و دیگران با توجه به میلیاردها دلاری که ایالات متحده از فوریه به اوکراین ارسال کرده، پول زیادی به جیب می‌زنند. 

طبق این گزارش، اگر لایحه کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین هفته آینده در سنا تصویب شود، ایالات متحده در سال‌های اخیر در مجموع مجوز ارائه ۶۰ میلیارد دلار به اوکراین را داده است. «رند پال» سناتور آمریکایی روز پنجشنبه گفت که تنها پنج کشور برتر جهان بیش از ۶۰ میلیارد دلار برای هزینه‌های نظامی هزینه می‌کنند و این رقم تقریباً برابر با هزینه‌های روسیه است. وی افزود که ایالات متحده باید این پول را از چین قرض کند تا آن را به اوکراین بدهد.

پال همچنین در ادامه انتقاد خود گفت که مجموع ۶۰ میلیارد دلار بیش از هزینه‌ای است که برای تحقیقات سرطان هزینه شده یا بیش از مالیات بر گاز جمع شده است و از بودجه وزارت امنیت داخلی و وزارت انرژی آمریکا بیشتر است.

رسانه‌های آمریکایی صبح روز سه‌شنبه گزارش دادند که مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمک‌ حدود ۴۰ میلیارد دلاری این کشور به اوکراین را تصویب کرد و آن را به مجلس سنای آمریکا ارجاع داد. با تصویب این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا، حالا این طرح به مجلس سنای آمریکا ارجاع شده تا بعد از تصویب، به منظور تبدیل آن به قانون به کاخ سفید برای امضای رئیس‌جمهور آمریکا ارائه شود.

یک روز قبل از تصویب این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا از کنگره درخواست کرده که هرچه سریع‌تر درخواست وی برای کمک ۳۳ میلیاردی اضافی به اوکراین را به تصویب درآورند تا بتواند لایحه مربوطه را طی روزهای آتی به امضا درآورد.

بایدن که حتی حاضر شده بود از درخواست بودجه برای مقابله با کرونا صرفنظر کند تا کنگره این لایحه را به تصویب درآورد، اعلام کرد در صورتی که کنگره آمریکا بسته کمک‌های ۳۳ میلیارد دلاری به کی‌یف را به تصویب درنیاورد، ایالات متحده مجبور خواهد بود ظرف ۱۰ روز کمک‌های خود را به‌ کی‌یف به تعلیق درآورد.

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، کشورهای غربی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا روسیه را در صحنه بین‌المللی منزوی کنند. آمریکا و متحدانش ضمن تشدید فشارها علیه روسیه از طریق تحریم‌ها، حمایت‌های سیاسی، تسلیحاتی و اقتصادی خودشان از اوکراین را شدت داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *